Indentifikation af turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#11 Indlæg af Mads B (dk) »

du har bytte om på tallende i comp. det skal give 44.4 hvilket måle unøjagtihed er = 45

En t3 turbo i trim 45 kan max lave 250hk

Du kan selv trække lidt linier i comp map'et for at se hvor meget tryk den teoretisk kan levere ved forskelige omdr.

(læs om turbolader på powerpage)

http://www.turbonetics.com/catalog/compmaps/fig2.html

Udstødnings del passer rimelig godt til ladetryk begyndende fra 1500-2000 omdr og fuldt tryk 3000-3500omdr
Billede
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#12 Indlæg af VAG mekaniker »

Mads B 405 2.0 skrev:du har bytte om på tallende i comp. det skal give 44.4 hvilket måle unøjagtihed er = 45

En t3 turbo i trim 45 kan max lave 250hk

Du kan selv trække lidt linier i comp map'et for at se hvor meget tryk den teoretisk kan levere ved forskelige omdr.

(læs om turbolader på powerpage)

http://www.turbonetics.com/catalog/compmaps/fig2.html

Udstødnings del passer rimelig godt til ladetryk begyndende fra 1500-2000 omdr og fuldt tryk 3000-3500omdr


jeg siger mange tak for det.
har prøvet at kikke lidt på det link - mig og en arbs. kolega :damn: - det er mere end vi lige kan klare...
men alt peger jo i retning af at det passer fint til min gamle kasse.
nu skal vi bare lige finde tiden til at få det skruet sammen :?
v/h Peter
skovbamsen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30

#13 Indlæg af skovbamsen »

T3 45 komphus og 64 som sikert er et "63er" turbine hus.. passer fint til en 1.9L...
på en 1.9L der flower godt mi16 motor var der fuldt skrald på ved 3500 for udstødningshuset er lidt stort.... ketshup effekt.. tøven og så sker der en del...hehe
Billede
Besvar