indsug i kompressor er målt til 42mm.
I turbinehuset står der >>36<< ved indløb.
Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå ..........
vag mekaniker skrev:indsug i kompressor er målt til 42mm. I turbinehuset står der >>36<< ved indløb.
Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå ..........
Det er standeart mål på en helt almindelig T3 turbo det der. Jeg kan næsten forestille mig at den så også har et WG hus som du kan bolte af med 5 bolte.
Sådan en turbo kan levere fra 220hk til 250hk. Størrelse mæssigt er det samme turbo som jeg kørte med tidligere og havde ca. 230hk. Den gang vurderede jeg det til at være sket der.
Størrelse mæssigt er den helt fin til din 1,9 motor. Man kan dog sige at hvis målet kun var de 160hk var du nok bedre tjent med 1,8T turboen.
vag mekaniker skrev:indsug i kompressor er målt til 42mm. I turbinehuset står der >>36<< ved indløb.
Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå ..........
Det er standeart mål på en helt almindelig T3 turbo det der. Jeg kan næsten forestille mig at den så også har et WG hus som du kan bolte af med 5 bolte.
Sådan en turbo kan levere fra 220hk til 250hk. Størrelse mæssigt er det samme turbo som jeg kørte med tidligere og havde ca. 230hk. Den gang vurderede jeg det til at være sket der.
tak for hjælpen gutter
Størrelse mæssigt er den helt fin til din 1,9 motor. Man kan dog sige at hvis målet kun var de 160hk var du nok bedre tjent med 1,8T turboen.
V/h Chr
jeps; den er med de 5 bolte.
ang den turbo fra 1.8T - den er ikke noget værd - den skal ivertifald reppes, for der er herre meget slør i den, så det bliver nok den "store" jeg skruer på. Så må jeg leve med at den kan komme til at lave lidt flere hk
de giver dig trimmet på turbo og du kan derfor finde det rigitige kompressor map og regne dig frem til hvor meget luft den kan levere(= hk)
samt se om den har for lille udstødnings trim og derfor begrænser motoren ved høje omdr.
ok lige lidt data
komp:
(60*60) / (40*40)*100=38,8
turbine:
(48*48) / (60*60)*100=64
Så er det at jeg lige mangler en formel som jeg kan sætte disse tal ind i, og som så kan fortælle mig om hvor meget og hvor lidt denne mølle kan give / bremse