Wideband, så bliver det nok ikke billigere...

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Wildert skrev:[
AFR-uret kan på ingen måde give mig de "historiske" (meget kort historie :-)) data som kan gøre det gavnligt for mig, og jeg har ganske enkelt ikke tid til at skulle kigge på det under prøven. Jeg kan lige så godt lade være, for det går ud over kørslen hvis jeg gør, og så er det meningsløst. Jeg er nødt til at stole på at lortet kan holde - kan det ikke, ja så er det altså ærgeligt og det er en ommer.

Jeg kan bedre forstå det på gadebiler - ikke mindst hvis man kører meget og hurtigt på motorvej f.eks. - der er bedre tid til at kigge på og forholde sig til om værdierne giver mening.


Man kan nu sagtens skele til en analog visning under fuld acc. på samme måde som en omdrejningstæller.

Anyway; Innovate tilbyder muligheden for at logge på ganske mange parametre, direkte via tryk på en knap på uret.

G-kræfter i sving, blandingsforhold, speederstilling,håndbremseposition, bremsepedal og feks også affjedringens bevægelser på en prøve kunne være vældigt interessant, eller for en dragracebils vedkommende, forhjulsophæng,baghjulsophæng kontra ladetryk/TPS og G-kræfter.

På spørgsmålet om omtalte AFR måler er interessant eller ej, er jo reelt afgjort af ønsket om at kende blandingsforholdet eller ej.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#12 Indlæg af Wildert »

HenrikGM skrev:Man kan nu sagtens skele til en analog visning under fuld acc. på samme måde som en omdrejningstæller.


Bestemt - men jeg skal sammenholde det med omdrejninger og speederposition samtidig - og så begynder det at blive lidt lakrids.
Og nu snakker jeg ikke om fuld acceleration ud af lige vej - for jo, der ku' det nok gå endda. Men jeg har alt rigeligt at koncentrere mig om allerede.

Men du skal nok have prøvet det for at tro på det...

Anyway; Innovate tilbyder muligheden for at logge på ganske mange parametre, direkte via tryk på en knap på uret.


Fint nok - men så hedder det mig bekendt LM1 og ikke LC-1, og så er prisen endnu mere en anden...

På spørgsmålet om omtalte AFR måler er interessant eller ej, er jo reelt afgjort af ønsket om at kende blandingsforholdet eller ej.


... i forhold til prisen for denne oplysning og om man har tid til at kigge på det på de tidspunkter hvor det betyder noget...

... det er ikke så sort/hvidt for mig som jeg fornemmer at du vil gøre det til...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#13 Indlæg af Zorak »

HenrikGM skrev:...


Havde tænkt at når jeg skulle montere MS så ville jeg undlade ur og så stole på den regulering MSnE har i sig.. Virker det ikke efter hensigten? Mener at have stødt på en tabel hvor man kan sige hvilken AFR den skal køre efter de enkelte omdr/tryk og så regulere ud fra lamda.. Vi snakker selvf. Wideband...

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Zorak skrev:
HenrikGM skrev:...


Havde tænkt at når jeg skulle montere MS så ville jeg undlade ur og så stole på den regulering MSnE har i sig.. Virker det ikke efter hensigten? Mener at have stødt på en tabel hvor man kan sige hvilken AFR den skal køre efter de enkelte omdr/tryk og så regulere ud fra lamda.. Vi snakker selvf. Wideband...

Hilsen
Jesper Andersen


Jeg ville nok ikke læne mig udelukkende op af lambdasensoren!

Tænkt situation: Du ber MS om at holde xx AFR. Det går egentligt fint, men så dør din lambdasensor, MS tror blandingen er for fed, og skruer ned indtil lambda igen er glad. Så dør din motor også.

Brug lambda til at give dig et hammergodt base-map, og hvis du så vil lave lambdasensoren fintrimme for små variationer, så kan du gøre det bagefter.

Og det funker fint uden ur.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#15 Indlæg af Zorak »

HenrikGM skrev:
Zorak skrev:
HenrikGM skrev:...


Havde tænkt at når jeg skulle montere MS så ville jeg undlade ur og så stole på den regulering MSnE har i sig.. Virker det ikke efter hensigten? Mener at have stødt på en tabel hvor man kan sige hvilken AFR den skal køre efter de enkelte omdr/tryk og så regulere ud fra lamda.. Vi snakker selvf. Wideband...

Hilsen
Jesper Andersen


Jeg ville nok ikke læne mig udelukkende op af lambdasensoren!

Tænkt situation: Du ber MS om at holde xx AFR. Det går egentligt fint, men så dør din lambdasensor, MS tror blandingen er for fed, og skruer ned indtil lambda igen er glad. Så dør din motor også.

Brug lambda til at give dig et hammergodt base-map, og hvis du så vil lave lambdasensoren fintrimme for små variationer, så kan du gøre det bagefter.

Og det funker fint uden ur.


Havde også tænkt at få kørt et rimeligt basemap ind og så få den til at regulere hvis der nu skete et eller andet.. Vedr. tændingsmappet, hvordan skal man lave sådan et? Har ikke banke sensor på min gamle cvh ford med digital tænding. Bruger man bare den generator her på PP og så lader det være eller skal man tilbringe meget tid på at fin pusse det? Bare bange for at man knalder et stempel pga. forkert avancering.

Ved ikke hvor vigtigt det er hvis man ikke jagter de sidste hk ud af motoren..?

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

Reguleringen mener jeg ikke er SÅ pokkers anvendelig ved WOT. Jeg har fjernet regulering i det område på min.
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#17 Indlæg af larslaursen »

Hvor i tyskland finder man sådan et LC-1 kit billigt?
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#18 Indlæg af JPP »

larslaursen skrev:Hvor i tyskland finder man sådan et LC-1 kit billigt?


Jeg tror ikke du finder det meget billigere end hos distributøren for europa www.lm-1.de. De udstiller deres produkter på powerpage så der kan læses på dansk http://www.powerpage.dk/produkter_LM1_LM1.aspx Du finder de andre innovate produkter ude til højre.
Bestilling direkte hos lm.de kan læses her http://www.powerpage.dk/produkter_LM1_bestilling.aspx

Mvh Jakob
Besvar