Wildert skrev:[
AFR-uret kan på ingen måde give mig de "historiske" (meget kort historie) data som kan gøre det gavnligt for mig, og jeg har ganske enkelt ikke tid til at skulle kigge på det under prøven. Jeg kan lige så godt lade være, for det går ud over kørslen hvis jeg gør, og så er det meningsløst. Jeg er nødt til at stole på at lortet kan holde - kan det ikke, ja så er det altså ærgeligt og det er en ommer.
Jeg kan bedre forstå det på gadebiler - ikke mindst hvis man kører meget og hurtigt på motorvej f.eks. - der er bedre tid til at kigge på og forholde sig til om værdierne giver mening.
Man kan nu sagtens skele til en analog visning under fuld acc. på samme måde som en omdrejningstæller.
Anyway; Innovate tilbyder muligheden for at logge på ganske mange parametre, direkte via tryk på en knap på uret.
G-kræfter i sving, blandingsforhold, speederstilling,håndbremseposition, bremsepedal og feks også affjedringens bevægelser på en prøve kunne være vældigt interessant, eller for en dragracebils vedkommende, forhjulsophæng,baghjulsophæng kontra ladetryk/TPS og G-kræfter.
På spørgsmålet om omtalte AFR måler er interessant eller ej, er jo reelt afgjort af ønsket om at kende blandingsforholdet eller ej.