Side 2 af 2

: 27 dec 2007, 18:01
af Morten VJ
Hvor meget afhænger af motorstyringens signaler?
Har den et canbussystem ? ESP eller lignene. Så er det dødfødt fra starten.

En beskrivelse af stikket på motorstyringen, og hvad der går til hvad vil kunne hjælpe gevaldigt inden man dømmer udskiftningen ude :grr:

Airbaggen er nem det er et signal fra airbaggen til at lukke motoren ned i tilfælde af uheld.

Instumenter lidt mere besværligt.
Rpm signal, intet problem det kan ms håndtere.
hastigheds signal, temperatur, nu bliver det svært.
check engine lampe intet problem med en forsinker kreds.

MVH

Morten

: 27 dec 2007, 19:31
af Runesm
Af ren nysgerrighed Finn, har du været i Løkken til trackday med den bil?

Det må vel kunne lade sig gøre at klippe ledningerne af dyserne og tændingssystemet, og så køre MS ind den vej, og så simpelthen bare pille check-engine-pæren ud. Hvis det alligevel bare er en for-sjov bil :P

: 27 dec 2007, 22:41
af seicento
Computeren ville vel helt sikkert gå i nødprogram hvis den ikke kan "se" tændningen og dyserne.
Hvad det så har af betydning ved jeg ikke.

Kan man ikke tage at kører alt gennem MS'en undtagen hastighed, og så bare luse sig ind på de andre følere således at den originale styring stadig kan "se" alt, undtagen dyser og tænding?
Så må det vel virke?


/Jonas

: 27 dec 2007, 22:48
af HenrikGM
seicento skrev:Kan man ikke tage at kører alt gennem MS'en undtagen hastighed, og så bare luse sig ind på de andre følere således at den originale styring stadig kan "se" alt, undtagen dyser og tænding?
Så må det vel virke?


/Jonas


Normalt prøver man een sensor af gangen, og ser om det går uden noget "bliver irriteret".

Hvis stelpunkter er placeret rigtigt, så kan man godt få MS til at "kigge med" på alle originale sensorer sammen med OEM boks. Så virker begge stadigt.

HUSK at verificere at du kan slukke brændstofpumpen, og at du stadigt kan styre forsyning til dyser og tændspoler, selvom begge bokse er med på linien. Er mest et fortrådningsproblem mellem OEM net og MS nettet. Kan blive nødvendigt med et ekstra relæ til forsyning, alt afhængig af hvordan OEM net er lavet.

Start med at hænge MS på forsyningen, og få MS til se RPM imens bilen stadigt kører normalt. Herefter nupper du alle øvrige sensorer een efter een, og til sidst dyser og tænding. Ombygningen kan gøres i "stages" på den måde.

: 27 dec 2007, 23:07
af seicento
kan ikke lige overskue om det er noget jeg tør gå i gang med selv.
Har om sagt aldrig prøvet det før. :?

Mit problem er bare stadig det tilskudsystem.
Ville gerne kunne nøjes med at bruge 4 dyser i alt.
Dette for at kunne bruge en org. indsugning fra en punto 75'er der er lavet i alu, frem for min i blast.
Alu'en har den fordel at jeg kan få et større spjæld til denne manifold.
Og at jeg ikke skal til at klippe og klistre i benzin slanger mm. for at lave et tilskud med dyser der er limet i den org. plast manifold.

: 27 dec 2007, 23:24
af K-FINN
seicento skrev:kan ikke lige overskue om det er noget jeg tør gå i gang med selv.
Har om sagt aldrig prøvet det før. :?

Mit problem er bare stadig det tilskudsystem.
Ville gerne kunne nøjes med at bruge 4 dyser i alt.
Dette for at kunne bruge en org. indsugning fra en punto 75'er der er lavet i alu, frem for min i blast.
Alu'en har den fordel at jeg kan få et større spjæld til denne manifold.
Og at jeg ikke skal til at klippe og klistre i benzin slanger mm. for at lave et tilskud med dyser der er limet i den org. plast manifold.


Det er jo en god start med og lade MS styre bare de ekstra 4 dyser, og det virker altså rigtig fin, perfekt overgang til tryk, det er tit problem med almindelig MF2

: 27 dec 2007, 23:26
af farmand
Hej Jonas.

Har besøgt din hjemmeside med jævne mellemrum for at se til min gamle bil :cry: synd du ikke beholdt smoor fælgene (bare min mening) Ang. dit projekt vil jeg råde dig til at mont. ms. Jeg har selv mont. ms og turbo på min bil og ja, der masser af :reading: :damn: men så kommer der også masser af :rock: :mrgreen: :D . Jeg har den punto 75 manifold liggende og også en ny punto 90 kobling (billigt) hvis det var noget.

V.H. Lars

20823521

: 28 dec 2007, 00:08
af seicento
farmand skrev:Hej Jonas.

Har besøgt din hjemmeside med jævne mellemrum for at se til min gamle bil :cry: synd du ikke beholdt smoor fælgene (bare min mening) Ang. dit projekt vil jeg råde dig til at mont. ms. Jeg har selv mont. ms og turbo på min bil og ja, der masser af :reading: :damn: men så kommer der også masser af :rock: :mrgreen: :D . Jeg har den punto 75 manifold liggende og også en ny punto 90 kobling (billigt) hvis det var noget.

V.H. Lars

20823521


Hej Lars.

Personligt syntes jeg mine RSL fælge er federe end de gamle smoor fælge... Hver sin smag.

Har selv en punto 75 manifold liggende. Så ellers tak :D

Så længe det bare er tilskud og ikke noget andet, så bruger jeg den SMT6'er jeg har liggede i garagen.

Grunden til at jeg bringer MS op her er for at hører om muligheden for at skifte hele styringen med de fede ing der nu medfølger.
En SMT6 gør det lige så godt som MS når vi snakker tilskud.

Min bil skal males Metalic hvid med sort tag her til foråret.
Så det glæder jeg mig til.
PT. står den uden plader da jeg er ved at bygge den om.
Projektet har bare trukket RIGTIG meget ud pga. fam. forøgelse, og hus køb. Men nu skal den laves færdig.

RIGTIG fedt lige at høre fra dig lars.
Det er seriøst det bedste bilkøb jeg har gjort!

: 28 dec 2007, 08:37
af farmand
Ok Jonas.

Tror bestemt metallic hvid vil stå godt til den.. jeg har haft stor glæde af at kunne justere tændingen i forbindelse med turbomontering. Kan du det med smt6?Den sidder imellem den originale boks og dyserne ikke? Så skal du bare ha en 6 trins fra punto også..
Glæder mig til billeder af projektet på din side..

godt nytår.

Lars

: 28 dec 2007, 12:10
af seicento
farmand skrev:Ok Jonas.

Tror bestemt metallic hvid vil stå godt til den.. jeg har haft stor glæde af at kunne justere tændingen i forbindelse med turbomontering. Kan du det med smt6?Den sidder imellem den originale boks og dyserne ikke? Så skal du bare ha en 6 trins fra punto også..
Glæder mig til billeder af projektet på din side..

godt nytår.

Lars


SMT6'eren kan også styre tænding. :wink:
Iøvrigt, den der kobling du har fra en punto 90.
Passer den 100% på min, og hvad skal du evt. have for den?
Koblingen på min skal skiftes alligevel. Den er rimelig færdig efter hånden.


PS. også godt nytår til dig
/Jonas