Kan MS moteres på biler af nyere dato?
Redaktør: Moderatorer
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Kan MS moteres på biler af nyere dato?
Hejsa.
Skal først og fremmest sige at jeg er forholdsvis ny på tuning og motorstyrings området.
Jeg har en Fiat Seicento fra 11/2001 jeg er ved at bygge turbo på.
Man kan rolig sige at jeg tager det med ro, for har været i gang lidt over et år. Men som sagt er jeg ny på området og tager en ting af gangen.
Problemet er at jeg skal have lavet et tilskudsystem som hele tiden har været planen skulle bestå af 4 ekstra dyser, og en SMT6.
Men det bliver noget være "klyt" med med det tilskudssystem.
Så jeg ville gerne montere en anden indsugningsmanifold fra en punto 75'er og så bare sætte nogen styre dyser i.
Det skulle MS jo nok kunne håndtere.
Mit spørgsmål er om jeg kan bygge MS på min bil? og om instumentering, airbacks, osv ville virke sammen med MS.
Mvh Jonas
Skal først og fremmest sige at jeg er forholdsvis ny på tuning og motorstyrings området.
Jeg har en Fiat Seicento fra 11/2001 jeg er ved at bygge turbo på.
Man kan rolig sige at jeg tager det med ro, for har været i gang lidt over et år. Men som sagt er jeg ny på området og tager en ting af gangen.
Problemet er at jeg skal have lavet et tilskudsystem som hele tiden har været planen skulle bestå af 4 ekstra dyser, og en SMT6.
Men det bliver noget være "klyt" med med det tilskudssystem.
Så jeg ville gerne montere en anden indsugningsmanifold fra en punto 75'er og så bare sætte nogen styre dyser i.
Det skulle MS jo nok kunne håndtere.
Mit spørgsmål er om jeg kan bygge MS på min bil? og om instumentering, airbacks, osv ville virke sammen med MS.
Mvh Jonas
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Som udgangspunkt kan alting lade sig gøre.
Ms kan godt styre din motor, men om resten af bilen kan "leve" uden din originale styring er et godt spørgsmål. Kommer helt an på hvor integreret den reelt er i feks instrumentering, etc.
Med al respekt for dit projekt: Jeg tror du skulle finde dig en mere velegnet bil til dit projekt.
BTW; Du ved godt at det ikke kan synes, ikke?
Ms kan godt styre din motor, men om resten af bilen kan "leve" uden din originale styring er et godt spørgsmål. Kommer helt an på hvor integreret den reelt er i feks instrumentering, etc.
Med al respekt for dit projekt: Jeg tror du skulle finde dig en mere velegnet bil til dit projekt.
BTW; Du ved godt at det ikke kan synes, ikke?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
HenrikGM skrev:Som udgangspunkt kan alting lade sig gøre.
Ms kan godt styre din motor, men om resten af bilen kan "leve" uden din originale styring er et godt spørgsmål. Kommer helt an på hvor integreret den reelt er i feks instrumentering, etc.
Med al respekt for dit projekt: Jeg tror du skulle finde dig en mere velegnet bil til dit projekt.
BTW; Du ved godt at det ikke kan synes, ikke?
Jonas her, er helt klar over de begræsninger som han render i omkring syn.
Jonas har også truffet sit valg omkring valg af bilen. Den har været i hans eje igennem mange år, og nu vill Jonas blot prøve at montere trykladning på dyret. (Hvilket vi er mange der følger med i...)
Vi har på et andet forum, haft dialog omkring hvilken løsning der ville være bedst for Jonas. Vi er dog ikke rigtig blevet enige, og det er nok derfor Jonas henvender sig hertil..
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Fint nok, bare han er afklaret med nogle udfordringer undervejs. Ingen grund til unødige overraskelser.
Jeg tænker han er nød til at lade OEM motorstyring sidde for at holde funktion i instrumenteringen, men det er da også muligt.
Jeg tænker han er nød til at lade OEM motorstyring sidde for at holde funktion i instrumenteringen, men det er da også muligt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Det er jeg helt med på.
Bilen kan ikke synes, men det kan vel laves så jeg kan montere den originale styring inden jeg kører til syn?!?!
Ang montering af turbo, så kører der flere seicento'er rundt med turbo dette der dog mest set på monopoint motoren. Min er en multipoint.
Hele skidtet skal afmonteres ved syn. det er jeg klar over.
Denne bil er KUN til sjov og balade og er ikke min hverdagsbil.
Jeg finsker bare lidt efter om det er bedst at lave den løsning med en eksta dysebro mm.
Eller om det er bedere/til at sætte en ny styring på som også giver mulighed for at få styr på tændingen mm.
Hvis det er noget rod med MS på min bil, går jeg efter løsningen med en ekstra dysebro med 4 dyser limet i min plastik manifold.
Mvh Jonas
Bilen kan ikke synes, men det kan vel laves så jeg kan montere den originale styring inden jeg kører til syn?!?!
Ang montering af turbo, så kører der flere seicento'er rundt med turbo dette der dog mest set på monopoint motoren. Min er en multipoint.
Hele skidtet skal afmonteres ved syn. det er jeg klar over.
Denne bil er KUN til sjov og balade og er ikke min hverdagsbil.
Jeg finsker bare lidt efter om det er bedst at lave den løsning med en eksta dysebro mm.
Eller om det er bedere/til at sætte en ny styring på som også giver mulighed for at få styr på tændingen mm.
Hvis det er noget rod med MS på min bil, går jeg efter løsningen med en ekstra dysebro med 4 dyser limet i min plastik manifold.
Mvh Jonas
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Nu er jeg så en af dem der har sat lidt griller i Jonas' hoved mht at bruge MS, så jeg kommer også lige med lidt input
Jeg havde i situationen ikke helt overvejet at den originale styring var så integreret som den jo reelt er. Så jeg vil sige at du nok i første omgang skal lave løsningen med de dele du allerede har, og så måske i en af de efterfølgende revisioner eller løbende med at du har fået den ud at køre, så kan lege med MS ved siden af, som en videreudvikling?
Vi ved jo alle at mere vil have mere, så jeg tror at du uanset hvad vil gå den vej på et eller andet tidspunkt. Og når det ikke er din hverdagsbil, så er der jo plads til at lege lidt
.
Jeg havde i situationen ikke helt overvejet at den originale styring var så integreret som den jo reelt er. Så jeg vil sige at du nok i første omgang skal lave løsningen med de dele du allerede har, og så måske i en af de efterfølgende revisioner eller løbende med at du har fået den ud at køre, så kan lege med MS ved siden af, som en videreudvikling?
Vi ved jo alle at mere vil have mere, så jeg tror at du uanset hvad vil gå den vej på et eller andet tidspunkt. Og når det ikke er din hverdagsbil, så er der jo plads til at lege lidt
.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvis han vil på MS vognen på et tidspunkt, så er det jo oplagt at bruge MS som tilskudssystem fra starten.
RPM, og MAP signal, så har han mulighederne for at køre det som tilskud.
Plus der kan eksperimenteres med tænding, hvis han får lyst.
RPM, og MAP signal, så har han mulighederne for at køre det som tilskud.
Plus der kan eksperimenteres med tænding, hvis han får lyst.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
