mh skrev:Wildert skrev:lqs skrev:en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.
Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.
Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.
Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.
Så hvis man tager en Jaguar XJS HE Coupe så kan man ikke komme blandt danmarks hurtigste biler hvis man tager den fra udstillingen og kører op til stregen fordi den er standart med benzintanken bag bagsædet... samme gælder Mercedes 500SEL ! ? !
Mja - men det er jo så bare et par enkeltstående eksempler som der altid vil være. Jeg har selv nævnt et par andre oldtidskonstruktioner (;-)) som også har problemet. Men sådan er det - grænsen må være et eller andet sted, og nogle bliver ramt.
I det her tilfælde er det få der bliver ramt, og endnu færre som ikke relativt nemt kan gøre noget ved det.
