DHB 2008 Reglement offentliggjort

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

DHB 2008 Reglement offentliggjort

#1 Indlæg af efterz »

Forlaget skal sq have ros for at have oppet sig i år, og komme med et endeligt reglement mere end én uge før arrangementet :up:


http://www.movingmedia.dk/vmax/dhb08.pdf
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

stor ros for at være ude nu! KÆMPE FREMSKRIDT!! en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank. ingen breakout overhovedet? eller er det bare mig der er kommet for tidligt op?? MVH søren
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Næ ser ik ud som om der er noget breakout. Men det er da også den komplette sikkerheds pakke man skal have ved tider under 10sek... Fatter dog ikke hvorfor brændhænme køredragt plus div. ik er krav ved under 10 sek...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
john 406 turbo
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41

#4 Indlæg af john 406 turbo »

DHB har fået tilladelse til 7,5 sek. og jo der er krav på brandhæmmende køredragt ved tider under 10 sek.
Hvorfor det ikke står i det reglement ved jeg ikke.

John.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

john 406 turbo skrev:DHB har fået tilladelse til 7,5 sek. og jo der er krav på brandhæmmende køredragt ved tider under 10 sek.
Hvorfor det ikke står i det reglement ved jeg ikke.

John.


Hmm underligt at breakoutet ved 7.5 sek og det brandhæmmede tøj ik er skrevet på så... Endnu engang kommer der noget ud fra Benjamin som ik er gemmentænkt / læst ordenligt igennem...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
8v
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24 mar 2006, 16:37
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#6 Indlæg af 8v »

12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)
4 out of 5 voices in my head say 'Go For It!'
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

8v skrev:12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)


Forudsætter jo at nogen har tænkt sig at håndhæve reglen.

Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#8 Indlæg af luske »

HenrikGM skrev:Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)


den "farlige" eller den almindelige slags :mrgreen: http://www.nitro3000.dk/

MVH Luske
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#9 Indlæg af Wildert »

lqs skrev:en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#10 Indlæg af mh »

Wildert skrev:
lqs skrev:en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.


Så hvis man tager en Jaguar XJS HE Coupe så kan man ikke komme blandt danmarks hurtigste biler hvis man tager den fra udstillingen og kører op til stregen fordi den er standart med benzintanken bag bagsædet... samme gælder Mercedes 500SEL ! ? !
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar