Ny brugt bil.. Hatch med moment til lave penge.
Redaktør: Moderatorer
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
Der er mange gode bud, kan selv anbefale en civic 3. generation med en 1. generations crx 1,6 16v motor.
rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.
ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.
med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over.
rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.
ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.
med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over.
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
Re: Ny brugt bil.. Hatch med moment til lave penge.
tonnilerche skrev:Prøvede en Almera 2.0 GTi.. den der SR20DE motor i en 1000kg tung bil.. mange hk, men kun 178nm og de ligger højt oppe. Alt for lidt nm og alt for mange rpm...
...Samtidig må det også godt være en bil man ikke ser alt for mange af...
Mvh Tonni.
Der er mange gode bud, kan selv anbefale en civic 3. generation med en 1. generations crx 1,6 16v motor.
rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.
ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.
med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over.
Hvis det er bundtræk og heste der ikke skal ligge for højt i omdrejningsfeltet, ville jeg nok ikke mene, at Hondas B16A motor er den idielle, men det er nok bare mig... Og om der er mange af dem... tjaa, det kommer vel and på hvor man bor.
Hva med en Fiat Brava HGT (2.0 20v)?? Prisenlejet er måske lidt forkert, men et bud.
MVH Niels P.
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
FP-DE 1,8 16v
"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Westmus skrev:... Peugeot 205 GTi i 1,9 udgaven?
Bare lige for at lege videre med den tanke, så "af"-udstyre den til en Rally, tror den kan komme ned omkring 800Kg så og har 130Hk/165Nm standard. Nu var det jo træk nedefra der var ønsket og let synsbar vil jeg gætte på.... så motoren kan trylles til næsten en 2,4. Med resten nogenlunde standard kunne man gætte på at det måske så hedder 150Hk og 200Nm... Med en motor der ligner og går som en standard, bare med kraftigere træk hele vejen. Til 800Kg er det vist nok til at det kan kaldes underholdende? Ellers er 150hk/200Nm da et ok udgangspunkt at tune videre fra.
Så begynder det da at ligne noget. Men der er bare den hage at det vist er halvpebret at bygge til en 2,4, men det kunne jo være man kunne løbe over noget brugt grej.
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
Hold da mund for nogle gode svar.
Nu sad jeg og spekulerede lidt...
Mitsu Colt 92-96... Ka der kastes en 4G63 ned i den? Ved at en 4G63 kan kastes ned i den gamle Colt.. Og den gamle colt er også lavet i en gti-udgave, med samme motor som den nye gti-colt..
Grunden, er at den egentligt er nydelig.. Ikke så fandens mange af dem...
Std 1.6'eren har vist 113hk og 136nm.. Gad vide hvordan den ville reagere med noget 2" udstødning og sådan..
Nu sad jeg og spekulerede lidt...
Mitsu Colt 92-96... Ka der kastes en 4G63 ned i den? Ved at en 4G63 kan kastes ned i den gamle Colt.. Og den gamle colt er også lavet i en gti-udgave, med samme motor som den nye gti-colt..
Grunden, er at den egentligt er nydelig.. Ikke så fandens mange af dem...
Std 1.6'eren har vist 113hk og 136nm.. Gad vide hvordan den ville reagere med noget 2" udstødning og sådan..
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Re: a
tonnilerche skrev:Hold da mund for nogle gode svar.
Sådan en fælles brainstoming er altid godt grundlag for ny inspiration og nye ideer.
Hvis det er bundtræk og moment du er efter, er der vel næsten kun to indgangsvinkler...enten noget der kan puste i motoren eller bare en stor motor, jo flere kubik jo bedre. Med hensyn til vægten så holder "jo nyere bil, jo tungere" vist næsten altid stik.
Mitsubitsi.... er det ikke dem med tit svimlende dyre reservedele? For så kunne det være lidt af et økonomisk vovestykke at købe sådan en ældre GTI ... jo mindre gængs bilen er jo svære er det også med stumper i det hele taget.
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
Re: a
Westmus skrev:tonnilerche skrev:Mitsubitsi.... er det ikke dem med tit svimlende dyre reservedele? For så kunne det være lidt af et økonomisk vovestykke at købe sådan en ældre GTI ... jo mindre gængs bilen er jo svære er det også med stumper i det hele taget.
Altså.. hvor dyr kan den være når jeg kommer fra en Charade der også er dyr i dimser?
De ting jeg har skiftet, ved jeg koster:
300kr for bremseskiver foran
1000-1500kr for kobling afhængig af kvalitet.
1000kr for et knokle-led til trækakslerne.
2500kr for komplet udstødning ( her blev der lavet rustfri tigget sammen, med udskiftelige potter, istedet for )
300kr for koblingskabel
300kr for styrekugle
600kr for bærearm
dette er priser på hatsu-dimser... et bud på hvor dyr en mitsu er i forskel er meget velkomment
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S