Plade holde kant til kant dims?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#11 Indlæg af mh »

Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Burde det ikke havde stået nemmere og hurtigere at lave.
Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten

Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,
støt dem i enderne og begynd at smide nogle kg på.

Vand og snavs i falser = makværk

ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#12 Indlæg af John Sahl »

fordtosserne skrev:http://www.gasolin.no

Puha, er man bare en lille smule værktøjsliderlig, så skal man da ikke kigge for meget rundt på den side :-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Geografisk sted: Ribe

#13 Indlæg af needspeed »

John Sahl skrev:
fordtosserne skrev:http://www.gasolin.no

Puha, er man bare en lille smule værktøjsliderlig, så skal man da ikke kigge for meget rundt på den side :-)

.

Nej de har skisme mange lækre sager som man godt kunne finde plads til i værkstedet.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem

#14 Indlæg af fordtosserne »

de holder kan du lave selv. har selv lige lavet 6stk det tog omkring en time og er rimlig lette og lave
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem

#15 Indlæg af needspeed »

fordtosserne skrev:de holder kan du lave selv. har selv lige lavet 6stk det tog omkring en time og er rimlig lette og lave

Det vil jeg også prøve først :-D
Morten VJ
Mester Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:
Wankel skrev:Snedigt nok, men en fals er noget stærkere (går ud fra at det er et svejse hjælpe værktøj)

Stærkere det tvivler jeg på, hvis man kan svejse, specielt ikke efter nogle år hvor vandet har haft tid til at ligge i falsen.

MVH

Morten

Jeg vil nu mene at en fals er stærkere, tag en halv meter plade som er falset og en halv meter plade som ikke er falset,

ja jeg vil også mene den er stærkest med en fals og så med svejsepasta på materialerne i falsen og slutte af med karrosseri tin hvis det skal være helt forkromet...

Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.

MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem

#17 Indlæg af needspeed »

Morten VJ skrev:
mh skrev:
Wankel skrev:
Morten VJ skrev:

MVH

Morten

Nu tænkte jeg mere på styrken i svejsningen, og her tror jeg ikke på at der er forskeld på en kant mod kant, og en falset samling.
En falset samling har lidt større styrke, vinkeltret på pladen, men får vi belastningen i længde retningen, så er det hip som hap.
Her vil en falset samling med årene vise sig at være en svagere løsning.
Da hvores superduper lukning af samlingen, sealer, svejsepasta, og tin, eller hvad man ellers kan bruge. faktisk bliver nedbrudt, da den ikke svejste del af falsen vil bevæge sig.
Jeg tror i tænker på en sikning, der er langt dybere, ca. 5mm.

MH
Svejsepasta hvad er det, hvad gør det, og hvor kan man få fat i det?

MVH

Morten

Ja det kunne jeg også god tænke mig at vide.

Ang. kant til kant, så har et utal af pladesmede fortalt mig at det er den eneste rigtige måde at svejse karosseridele samme på..
Så det har jeg holdt mig til.
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#18 Indlæg af mh »

ja det hedder nok ikke svejsepasta da det er en anti svejsestænks middel men det jeg så smedende bruge hos volvo var en grøn/blå pasta de smurte på samlefladerne som så beskyttede i samlingerne der hvor der kunne være små hulrum... (flød ud med en sjat tin i)... det var noget originalt grej med volvo logo på og kom i små svjh 50-100ml bøtter
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem

#19 Indlæg af fordtosserne »

lige et billede af dem jeg har lavet
Vedhæftede filer
001.JPG
001.JPG (143.99 KiB) Vist 2207 gange
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem

#20 Indlæg af needspeed »

fordtosserne skrev:lige et billede af dem jeg har lavet

Fuldstændig samme måde jeg har tænkt mig at lave dem :wink:

Skal bare igang :?
Besvar