: 17 apr 2008, 13:59
ae86 skrev:Finn T Pedersen skrev: Tror at 63 er fint til det du skal bruge den til.
Men forstår ikke du vil bruge spjældhuse, har prøvet begge dele på 20V turbo, og den kører bedre med 1 stort, syntes jeg ihvertfal.
Men bliver spændende og se hvad du syntes.
Den værste "elastik"- bil jeg har prøvet var en 4agze med AEM styring og en ret stor IC fra en entreprenørmaskine... det at gasspjæld sidder før kompressoren og det at der var så meget luft i systemet (og en ikke helt færdig justeret styring) resulterede i at følesen når man slap gassen var som om bilen bare fortsatte et par sekunder.. det har vel været max 1/10'del sekundt.. men det var en ufed følese .. det samme var den tøvende acceleration.
Det at der er valgt ITB's istedet for et stort spjæld er med bagtanke i at motoren bliver bygget med det ene ben i NA lejeren og det andet i Turbo .. så en del af planlægningen med ind og ud manifold samt knast forsøges optimeret flowmæssigt efter NA mens vi samtidigt skal holde øje med Turbolejerns backflow e.t.c.. det er også derfor Hybrid- AlphaN og SD er i tankerne .. for når knasten kommer i så ryger lidt af bunden og vacuum signalet til styringe forventes også at blive ret svagt.. så i tomgang og op til at den begynder at lade kommer den til at køre AlphaN og derefter tager SD så over... på samme måde så kommer de "små" gZe dyser til at sidde i toppen og er aktive ved almindelig stille kørsel.. når behovet for mere benzin bliver aktuelt så fases "stage-2" så ind hvilket er 7mgte dyserne ude i manifolden hvor de sidder og sprøjter ned i hvert sit spjæld..
Ja skal der stor frontmonteret IC på en agze, skal gasspjæld flyttes, dog heller ikke så meget bøvl i.
Ikke sikkert det bliver noget du mærker til med IBT, du kører jo mest on/off, men når man kører på vejen, og kører til i overgang fra vacum til tryk, kan man mærke det, især hvis turbo er for lille i udstødningshus, da den vil puste en del der....



