Gamle projektbilleder
Redaktør: Moderatorer
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Finn T Pedersen skrev:Hvad hk laver den, 400 ?
Lidt mere end de standard 124hk
Den er ikke rullet på felt så jeg vil ikke komme med nogle bud... desuden så er projektet i gang med fase 4 nu
Så der er lidt update igang ..
1 ) Blacktop 45mm spjæld og custom Plenum med Supra 7mgte 440ml dyser (+ de gze 360 der sidder i toppen = 8 dyser .. 2 pr cyl ~800ml pr cyl ... derudover skal den have en større benzin pumpe (rørføringen er lavet)
2 ) Supra W58 gearkasse m shortshift + custom klokke og kardan .. samt 2 pladet kobling
3 ) Opdatering af styreboksen + konvertering til nyt 36-1 hjul og Honeywell Hall sensor.. og ny 400kpa mapsensor
Måske Camsynck på udstødningsknasten hvor orginal strømfordeler var for Seq inj.
Styringen kommer til at køre som Hybrid alpha-n og SD (lige som Ferrari F40) med staging af dyser
4 ) Konvering til COP eller CNP... 4 spoler og multispark CDI tænding
5 ) Ny oliekøler + relocationskit af filter
6 ) Anden og større IC samt finpudsning af rørføringerne
7 ) Andre knaster og justarbare knasthjul samt konvertering til solide løftere
8 ) Anden gevindundervogn med lidt flere justerings muligheder (med pillowball)
9 ) og højt prioteret efter den har været på bane, opgradering af bremser/ bremsesystem
10 ) Batterikasse til batteriet der er flyttet om bag passagersædet
11 ) tilretning af udstødningen .. der er et sted den rammer på
12 ) revidering af olie udluftningssystemet
13 ) montering af bundselen så H-selen bliver til en 6-pkt
14 ) sammensvejsning af bur og a-stolpe via et par plader med huller
15 ) renovering af for og bagkofanger
xx ) div andet
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Finn T Pedersen skrev:Det var også bare et skud, fordi en turbo med 0,63 hus skal presses MEGET hvis det skal over, den kan ikke flowe det...
Men kan se du skal bruge den på bane, så der er det vel ikke nødvendig med alt for mange hk
Det er samme grund til at den får 45mm ITB'er. .. det samt den lille turbine er for at få hurtig responce uden "elastik effekt" og en effektkurve der ligger optimalt et sted imellem top og mellem-området af omdrejnings scalaen.. gerne med lidt brugbar moment og effekt helt nede ved en lidt over 4K rpm (så gryden kan holdes i kog i de langsomme sving) og op til en max rpm på lidt over 8k ... tanken er at forsøge at se om max moment kan trækkes lidt oppe over 6k rpm og top rpm op imod de 9k
Hvis det viser sig at turbine A/R er alt for småt så vil vi da prøve at "klippe" spidserne på turbinehjulet ... og derved lave en "custom" s model ... aka GT2876RS (det er det der gør en GT2860R til en RS aka Disco potato) .. men vi ofre hellere lidt top effekt for mere mellem område og responce
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
ae86 skrev:Finn T Pedersen skrev:Det var også bare et skud, fordi en turbo med 0,63 hus skal presses MEGET hvis det skal over, den kan ikke flowe det...
Men kan se du skal bruge den på bane, så der er det vel ikke nødvendig med alt for mange hk
Det er samme grund til at den får 45mm ITB'er. .. det samt den lille turbine er for at få hurtig responce uden "elastik effekt" og en effektkurve der ligger optimalt et sted imellem top og mellem-området af omdrejnings scalaen.. gerne med lidt brugbar moment og effekt helt nede ved en lidt over 4K rpm (så gryden kan holdes i kog i de langsomme sving) og op til en max rpm på lidt over 8k ... tanken er at forsøge at se om max moment kan trækkes lidt oppe over 6k rpm og top rpm op imod de 9k
Hvis det viser sig at turbine A/R er alt for småt så vil vi da prøve at "klippe" spidserne på turbinehjulet ... og derved lave en "custom" s model ... aka GT2876RS (det er det der gør en GT2860R til en RS aka Disco potato) .. men vi ofre hellere lidt top effekt for mere mellem område og responce
Tror at 63 er fint til det du skal bruge den til.
Men forstår ikke du vil bruge spjældhuse, har prøvet begge dele på 20V turbo, og den kører bedre med 1 stort, syntes jeg ihvertfal.
Men bliver spændende og se hvad du syntes.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Finn T Pedersen skrev: Tror at 63 er fint til det du skal bruge den til.
Men forstår ikke du vil bruge spjældhuse, har prøvet begge dele på 20V turbo, og den kører bedre med 1 stort, syntes jeg ihvertfal.
Men bliver spændende og se hvad du syntes.
Den værste "elastik"- bil jeg har prøvet var en 4agze med AEM styring og en ret stor IC fra en entreprenørmaskine... det at gasspjæld sidder før kompressoren og det at der var så meget luft i systemet (og en ikke helt færdig justeret styring) resulterede i at følesen når man slap gassen var som om bilen bare fortsatte et par sekunder.. det har vel været max 1/10'del sekundt.. men det var en ufed følese .. det samme var den tøvende acceleration.
Det at der er valgt ITB's istedet for et stort spjæld er med bagtanke i at motoren bliver bygget med det ene ben i NA lejeren og det andet i Turbo .. så en del af planlægningen med ind og ud manifold samt knast forsøges optimeret flowmæssigt efter NA mens vi samtidigt skal holde øje med Turbolejerns backflow e.t.c.. det er også derfor Hybrid- AlphaN og SD er i tankerne .. for når knasten kommer i så ryger lidt af bunden og vacuum signalet til styringe forventes også at blive ret svagt.. så i tomgang og op til at den begynder at lade kommer den til at køre AlphaN og derefter tager SD så over... på samme måde så kommer de "små" gZe dyser til at sidde i toppen og er aktive ved almindelig stille kørsel.. når behovet for mere benzin bliver aktuelt så fases "stage-2" så ind hvilket er 7mgte dyserne ude i manifolden hvor de sidder og sprøjter ned i hvert sit spjæld..