Side 2 af 4
: 15 mar 2009, 17:04
af Runesm
JakobM skrev:Det er ikke ladetrykket der ødelægger toppakningen
På en 1,3 polo der standard har 55hk, kører med standardstempler og standardtoppakning, med 1 bars tryk?
JakobM skrev:Toppakningen er gået mellem cyl. 2+3, den vil dermed efter min søndagshukommelse skyde gasser ind til naboens indsugning og kompressionstakt under sin egen udstødningstakt.
Mellem cylinder 1-2
JakobM skrev:Når de ældre karburatorbiler går i pre-ignition
Det er en ældre karburatorbil
JakobM skrev:Årsagen til din lyd kunne derfor IMO også evt. være fordi der er pre-ignition i cyl 3. Blot en tanke.
Prøv evt. at pille pløkkerne af til cyl. 2 og 3 (begge skal af, ellers går det den anden vej) og hør om den stadig banker.
Den er ligesom skilt af, vil ikke lige samle den med ødelagte toppakning for lige at høre.
Men det nævnte Supra MK4 også, at den simpelthen kunne forsøge at tænde over i den anden cylinder og derved banke.
Men rykker lige alle 4 propper ud imorgen tror jeg og så lige ser skaderne an.
: 15 mar 2009, 18:22
af JPP
Jeg mener bare, det er ikke ladetrykket der ødelægger, men typisk detonation (som følge af ladetryk/manglende map)
Ok, mellem 1+2, så må ustødningstakten i cyl 1 skyde i kompressionstakten på 2. Det bliver interessant og høre om det er pre-ignition som gav lydende. Lad os høre når du har den samlet. Du kan jo godt samle toppen først, starte, og så skifte plejlstangslejer bagefter hvis det viser at være dem.
: 15 mar 2009, 18:42
af Runesm
JakobM skrev:Jeg mener bare, det er ikke ladetrykket der ødelægger, men typisk detonation (som følge af ladetryk/manglende map)
Har sgu ikke lige fået mappet karburatoren om hehe
JakobM skrev:Ok, mellem 1+2, så må ustødningstakten i cyl 1 skyde i kompressionstakten på 2. Det bliver interessant og høre om det er pre-ignition som gav lydende. Lad os høre når du har den samlet. Du kan jo godt samle toppen først, starte, og så skifte plejlstangslejer bagefter hvis det viser at være dem.
Jamen synes du jeg bør samle uden først at have stemplerne ude da?
For kan først tage dem ud mandag eller tirsdag
: 15 mar 2009, 18:44
af K-FINN
Nu ved jeg ikke hvor stærke de stempler er, men når du har toppen af, så ville jeg godt nok pille propper ud, så får du checket både lejer og stempler.
: 15 mar 2009, 19:36
af Runesm
Supra MK4 skrev:Nu ved jeg ikke hvor stærke de stempler er, men når du har toppen af, så ville jeg godt nok pille propper ud, så får du checket både lejer og stempler.
Tjaeh. Det en vinterdunk, kan det undgåes så gør jeg det. Jeg gider ikke poste mange penge i den nemlig.
Der er smidt 2 kommentarer på bilgalleri nu, hvor de begge siger at det knalderi har de også hørt, ved en toppakning har været gået mellem 2 cylindre.
Hvis det virkelig kan give sådan nogen knald, specielt når der kommer lidt omdrejninger på eller belastning, så ryger der en frisk pakning i, og så færdig med det turbogøjl. Så ska den bare holde synet ud
: 15 mar 2009, 19:44
af K-FINN
Det koster jo ingen penge og pille bundkar af og checke lejer og stempler, jo bevars lidt flydende pakning til bundkar.
: 15 mar 2009, 20:25
af JPP
Runesm skrev:Har sgu ikke lige fået mappet karburatoren om hehe
Hvis du ikke har mappet tænding, om så slet ikke har mappet noget, så er det stadig ikke ladetrykket der dræber toppakning

Runesm skrev:Jamen synes du jeg bør samle uden først at have stemplerne ude da?
For kan først tage dem ud mandag eller tirsdag
Ja, jeg ville smide en ny toppakning på og starte skidtet. Banker den stadig så er det under bilen og af med bundkaret og skifte plejlstangslejet.
Og herefter overveje om der ikke skulle mappes lidt

: 15 mar 2009, 20:34
af Runesm
JakobM skrev:Runesm skrev:Har sgu ikke lige fået mappet karburatoren om hehe
Hvis du ikke har mappet tænding, om så slet ikke har mappet noget, så er det stadig ikke ladetrykket der dræber toppakning

Bevares, du har nok fat i noget.
JakobM skrev:Runesm skrev:Jamen synes du jeg bør samle uden først at have stemplerne ude da?
For kan først tage dem ud mandag eller tirsdag
Ja, jeg ville smide en ny toppakning på og starte skidtet. Banker den stadig så er det under bilen og af med bundkaret og skifte plejlstangslejet.
Og herefter overveje om der ikke skulle mappes lidt

De første 5 måneder kørte jeg med borede hoveddyser i karburatoren og en tænding der lige havde fået en grad eller to på gefühl. 3,5 km/l. Så blev koblingen for ringe og jeg kørte uden tryk et stykke tid da 1. gear også var holdt op med at virke.
Ny brugt kobling og gearkasse, og så på med tryk igen, dog uden de borede hoveddyser, det er nok der aben ligger begravet.
: 15 mar 2009, 20:38
af Zorak
troede du havde pillet turboen af, men den røg på alligvel igen? hehe.. Kan godt forstå dig, er ved at gå amok over de der 55 hk der er i min egen..
: 15 mar 2009, 21:01
af Runesm
Zorak skrev:troede du havde pillet turboen af, men den røg på alligvel igen? hehe.. Kan godt forstå dig, er ved at gå amok over de der 55 hk der er i min egen..
Hehe. Der kommer ikke turbo på længere
