tonnilerche skrev:fandt engang en artikel på autospeed.com hvor de tester rørlængde på en daisutsko 1.5 liters ( std 95hk eller sådan noget ).
Der var 4hk's forskel på et meget kort rør, og et 60cm langt rør. Samme diameter hele vejen.
Det må næsten have noget med resonans eller lufthastigheden at gøre.
Samme test er lavet på en Civic V-Tech mener jeg. Der var der flest HK og NM ved at montere filteret på et lige stykke meget kort rør. Der var for meget modstand hvis man monteret et langt rør så det fik koldt luft. Kunne bedre betale sig med kort rør og varm luft...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Har fået fat i et Åbentfilter. Men kan ikke være der pga hovedecylinderen
Skal ha mig et vinkelrør på 45 grader. Nogen steder jeg kan få det i en Ø70 ?
Der sidder 3 gummislanger. 2 af dem går fra indsugningmanifolden og så på luftfilterkassen og den sidste slange går fra ventildækslet. Er det meningen jeg skal ha lavt 3 "huller" med studs på eller hvad kan kan gøre ved disse slanger??
Ja den ene slange er ved bare et olieåndeslange. Men hvad bruges resten til? Kørte fint uden de slanger var monteret.... Razz
Der sidder forresten også en lufttemp.føler i filterkassen. Skal den også på igen? Kørte også fint uden.
Kan det passe sådan et Ø70 er ca 2.7"? Kan jeg så nøjes med et 2.5" ?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)