JakobM skrev:Drejeventilmotoren var i de tidligere udgaver. Den var en ganske eftertraktet model fremfor membranen. Jeg tror dog mere det var et modefænomen end egentlig fordel når kigges på membranens åbning/lukkemønster.
Den virkede ved at der sad en sort skive monteret på krumtappen som kørte helt op af væggen indtil til "karburatorkammeret". På denne skive var lavet hul som matchede indsugningsflangehullet indtil karboratoren. Dvs. den kørte med krumtappen rundt og åbnede efter samme princip som indsugning direkte i en skyllekanal. Jeg kan forestille mig den blev udskiftet pga issues med tæthed mv.
Det kommer da stadig ikke til og virke så.
Man skulle købe sig en af de der billige t-hansen 4takt scooter og så montere ms, med sprøjt og tænding, og sådan en fætter her http://www.impot.dk/shop.php?myshopcati ... tekoba=Nej
Så kan det da godt være scooter brian, med sit fine knæk udstødning fik sig en overraskelse. muhahahahaha....!
