Begynder bil til 402m Racing...
Redaktør: Moderatorer
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:lqs skrev:ja, helt sikkert. har også en PG gearkasse på lager. skulle undre mig om ikke den kunne køre ti sekunders tid så. det ville blive nemmere at køre 402m. men lidt af morskaben ville nok forsvinde på gaden....
Jeg tror ærgeligt nok ikke EfterZ har et videoklip af det fartøj i aktion. Ret spektakulært, med en krydsning mellem drag og drift. Det bedste fra to verdener??
Nej, jeg tror desværre det var før min videokamera tid...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Uhh, det var fra dengang hvor ting havde en funktion, mere end var blank.
Tror du han kan få det dobbelte for bilen hvis han sætter nogle kromfælge og nogle blanke rør/slanger i motorrummet?
Evt. nogle "sponsor"stickers på...`?
Tror du han kan få det dobbelte for bilen hvis han sætter nogle kromfælge og nogle blanke rør/slanger i motorrummet?
Evt. nogle "sponsor"stickers på...`?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Her er et volvo projekt dragrace
http://www.nitroz.se/NitrozAnnonsNY/vie ... 223#toppen
Hvis det skal synes ville jeg nok vælge en gammel bmw e30 1983 og smide en buick gn eller supra motor i den. Bmw e30 har jo kunnet fås med op til 238 hk og mulighed for spærbagtøj. Jeg solgte iøvrigt en tank til en jyde der havde lagt en chevy 350 i en 83 e30. En billig måde at få godt vægt/effekt forhold og mere realistisk når du snakker om et stramt budget. Så skal motoren helst holde flere sæsoner og det gør et 9000 omdr turbo monster ikke. I usa bruger de chevrolet vega med buick v6 eller chevy smallblock. Den ligner en kadett c coupe.
http://www.nitroz.se/NitrozAnnonsNY/vie ... 223#toppen
Hvis det skal synes ville jeg nok vælge en gammel bmw e30 1983 og smide en buick gn eller supra motor i den. Bmw e30 har jo kunnet fås med op til 238 hk og mulighed for spærbagtøj. Jeg solgte iøvrigt en tank til en jyde der havde lagt en chevy 350 i en 83 e30. En billig måde at få godt vægt/effekt forhold og mere realistisk når du snakker om et stramt budget. Så skal motoren helst holde flere sæsoner og det gør et 9000 omdr turbo monster ikke. I usa bruger de chevrolet vega med buick v6 eller chevy smallblock. Den ligner en kadett c coupe.
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
hvorfor dog bruge en pisse tung støbejerns us motor, men single knast og stødstænger, med elendig tænding og karbonade
når man kan få en 4 literes toyota, ja eller større nissan, eller bmw v8,,
førstnævnte til ca. 7000 kr født med 6 boltet stål krumtap og tykke plejlstænger.
hvorfor lægge en skeden r6 supra motor i en bmw, den koster jo over det dobbelte af en v8, tillige er delene generelt dyrere til jz motorene
iøvrigt er 9000 rpm, da slet ikke nødvendigt
unsdkyld men jeg forstår det altså ikke
når man kan få en 4 literes toyota, ja eller større nissan, eller bmw v8,,
førstnævnte til ca. 7000 kr født med 6 boltet stål krumtap og tykke plejlstænger.
hvorfor lægge en skeden r6 supra motor i en bmw, den koster jo over det dobbelte af en v8, tillige er delene generelt dyrere til jz motorene
iøvrigt er 9000 rpm, da slet ikke nødvendigt
unsdkyld men jeg forstår det altså ikke
I love everything thats fast enough to do something stupid with
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Moment vinder dragrace så Derfor er bmws og toyotas 4 liters motorer for små til at lave 500 hk på sug kun m5 5.0 v8 er egnet. Jeg tør slet ikke tænke hvad delene vil koste da alt skal specielt fremstilles. Jeg var på emmaboda og se en dag på striben. Alle miniput motorene med turbo blev startet med fuld gas = 8000+ nogen sikkert 10000 ellers røg de lige på snuden og tabte mindst et halvt sekund i starten. Det er alt for hårdt for gearkassen og koblingen som også er et problem. En gearkasse specielt bygget til at holde bag en 4/6 cylindret koster kassen da der ikke findes nogen standard der kan tage mere end 400 nm. Har du lagt mærke til hvor bred en 32 ventilers v8 er. Den fylder som en chrysler hemi og vejer tit 250 kg + pågrund af alle de ekstra dele. En ls1-ls7 motor vejer 438 pund og har et hav af muligheder for gearkasser der kan holde. Der er ikke brug for avanceret tænding hvis man ikke skal over 6000 rpm
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
om jeg har lagt mærke til ?
jeg har en i min 83 corolla ke70,
har du lagt mærke til hvor SMAL den er,
de motorer laver sagtens 500 hk på sug, (3u) så nej de er aldeles ikke for små.¨
stumperne skal ikke special fremstilles dem køber du fra hylden.
avanceret tænding ? så godt som ingen us biler kører fornuftigt med std tænding.
gearkasser, tjae, er en th400 god nok til dig,, så sæt den på, en adapterplade er da ikke svær at lave, og så passer så godt som alle gear kasser
hvilke extra dele snakker du om ang. vægt ? har du lagt mærke til at det er en alu motor ?
du er helt helt galt afmarcheret, jeg tror lige du skal sætte dig lidt mere ind i tingene inden du affærdiger forslag som du selv udbeder
jeg har en i min 83 corolla ke70,
har du lagt mærke til hvor SMAL den er,
de motorer laver sagtens 500 hk på sug, (3u) så nej de er aldeles ikke for små.¨
stumperne skal ikke special fremstilles dem køber du fra hylden.
avanceret tænding ? så godt som ingen us biler kører fornuftigt med std tænding.
gearkasser, tjae, er en th400 god nok til dig,, så sæt den på, en adapterplade er da ikke svær at lave, og så passer så godt som alle gear kasser
hvilke extra dele snakker du om ang. vægt ? har du lagt mærke til at det er en alu motor ?
du er helt helt galt afmarcheret, jeg tror lige du skal sætte dig lidt mere ind i tingene inden du affærdiger forslag som du selv udbeder
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:

