Side 2 af 12
: 25 maj 2011, 20:12
af K-FINN
Nej jeg mener, at der er mange der kun tænker på og have 1000hk, og så meget går op i, og få dem ført i jorden.
: 25 maj 2011, 20:14
af K-FINN
Altså, er vi enige om, at i dragrace, gælder det om og køre stærk.
Kan vi så også blive enige om, at man kører stærkest når der er lim på banen ?
: 25 maj 2011, 20:20
af lqs
m power skrev:Jeg syntes ikke at det hører til når der feks køres DHB.
der er jo rigtig mange i streetklassen som stiller op på standart gadedæk, og for dem er det som brun sæbe.
selv med godkendte gadeslicks er det ikke sagen, og da streetklassen ikk må køre på dragslicks, så kan jeg ikke forstå hvorfor der skal limes til DHB
sjovt nok er VANDEL nok et af de eneste steder i dk, man kan få lov at lime. men om flertallet har brug for det? eller bliver glade for det? tilbage står link med svenskeren, der kører en hel del stærkere end div danskere. vel at mærke uden lim!
men der må da være flere der har en mening om dette?
MVH søren
: 25 maj 2011, 20:27
af K-FINN
Søren, vil du dermed påstå at man kan kører lige så stærkt på en ikke preppet bane ?
Jeg vil mene, at når folk står sidelæns ude på 300m i dk, og ellers kører 8,32 i sverige, så er tiden inde til prep på danske baner..
Hvem kommer egentligt for se streetrace klassen.
: 25 maj 2011, 21:27
af m power
K-FINN skrev:Søren, vil du dermed påstå at man kan kører lige så stærkt på en ikke preppet bane ?
Jeg vil mene, at når folk står sidelæns ude på 300m i dk, og ellers kører 8,32 i sverige, så er tiden inde til prep på danske baner..
Hvem kommer egentligt for se streetrace klassen.
de fleste kommer sku for at drikke hjerne ud
dhb startede jo i tidernes morgen med tunede gadebiler så det vel stadig det dhb er
men der kommer jo også rigtig mange pumpede superbiler, men da der stadig er en gade/street klasse så hører lim bare ikke til der.
det skulle da lige være hvis det var de samme dæk-regler der er for alle klasser.
: 25 maj 2011, 21:48
af K-FINN
Det må da være mere vigtigt, at 1000hk biler har bid, end 150hk golf laver lidt mere hjulspin..
: 25 maj 2011, 22:06
af m power
K-FINN skrev:Det må da være mere vigtigt, at 1000hk biler har bid, end 150hk golf laver lidt mere hjulspin..
det er sku da ikk det der er pointen.
der jo også 5-600hk biler i streetklassen

og med gadesliks og lim så er der sku dømt fiasko

: 25 maj 2011, 22:25
af HenrikGM
K-FINN skrev:Det må da være mere vigtigt, at 1000hk biler har bid, end 150hk golf laver lidt mere hjulspin..
Hvis nu de 1000hk har undervogn til det, mon så ikke limen kan undværes. Svensk klip der viser netop det scenarie...
Hvad er mest farligt;
1000hk uden undervogn på lim
1000hk med undervogn uden lim?
Limet bane ødelægger eventet. For mange smadrede gear og banesanering samt sikkerheden med gadedæk er væk.
: 25 maj 2011, 23:06
af efterz
Jeg har kørt på limet bane med almindelige gade-dæk ved 2-3 arrangementer dengang jeg havde seat'en.... Der var mindst ligeså godt bid som i alm. støvet asfalt (LÆS: Vandel uden lim)
: 26 maj 2011, 07:02
af lqs
JONAS. du har ALDRIG prøvet en limet bane. du har prøvet en til lejlighed forsøgt limet startbane, eller til lejlighed forsøgt limet offentlig vej. ret mig endelig hvis du mener dette er forkert. men det er da muligt det er sådan du har oplevet det... at seat er 4wd farver nok oplevelsen en del. til gengæld har du været til NORDSØ action days oppe nordpå. kan du huske hvordan det gik ANDERS?
om ulykken skyldes lim, eller at limen stoppe brat efter mål? eller om ulykken skyldes en fordybning i "banen"?
prøv at tage en forhjulstrækker med alm gadedæk, lav en start på en virkelig limet bane med masser af gummi.
kørte selv til action meet på mantorp sidste år, med gadedæk... det er ikke så let. altså at komme ud af hullet. måske det bliver bedre i år?
der bliver intet dragrace på banen i år... dvs nok heller ingen der smider masser af penge efter lim. i hvert fald bliver der ikke det samme lag gummi at starte i.
MVH søren