trackbite/lim/streetrace?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

trackbite/lim/streetrace?

#1 Indlæg af lqs »

hvad er fordelene?
hvad er ulemperne?
hvad er farerne?
hvor kan man bruge det?
skriv jeres mening!
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Efter min mening, er der kun fordele, også selvom nogle får problemer med trækaksler og bagtøj.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Gearhead
Medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
Geografisk sted: KBH

#3 Indlæg af Gearhead »

Jep kun fordele :o)
YOU LIFT YOU LOSE
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#4 Indlæg af Westmus »

K-FINN skrev:Efter min mening, er der kun fordele....

Ahrrr nu er det vel næppe gratis. Synes at kunne mindes at have hørt det koster en smule penge at "lime" en bane.

Nu nævnes det her sammen med streetrace og i mit hoved er det et stort skridt værk fra reelt streetrace og hen imod rigtigt dragrace, med specialbyggede (bane)biler som kører på på et helt særligt underlag. Det er vældigt sjovt men ligesom med f.eks traktortræk er man hurtigt endt med noget som som har yderst minimalt at gøre med det som egentlig var det oprindelige grundlag. :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Min fejl, læste ikke ordenligt, snakker vi KUN streetrace, altså almindelige biler(hvem der så end bestemmer hvad der er almindelig), er det nok spørgsmålet, om det er nødvendigt..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

K-FINN skrev:Efter min mening, er der kun fordele, også selvom nogle får problemer med trækaksler og bagtøj.
det bliver også meget svært at få bid med et alm gadedæk. det bliver samtidigt meget svært at køre blot det er fugtigt vejr.
ang det med ensartet greb, vil det nok være min påstand at det bliver der ikke... altså når man forsøger at llime en bane til lejligheden. om ikke andet pga at det egentlig ikke er en bane... samt den tid og udgifter der skal lægges i sådan noget. i mine øjne er det et skridt væk fra streetrace over i dragrace.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

http://www.youtube.com/watch?v=CH70esYa ... re=related spol frem til 4.30 for at se tur på 8,30 med 271kmt uden lim og dramatik. efter min mening, fortæller dette lidt om hvornår der er brug for lim.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Som skrevet, jeg havde IKKE set du skrev street race..
Jeg mener dog, at når vi går væk fra streetrace biler, og over i det lidt mere seriøse, skal der klister på, jeg er forbavset over, at der ikke er flere biler kørt af banen i vandel...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

mener du mere seriøst end 8,30/270kmt? eller hvordan?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

Jeg syntes ikke at det hører til når der feks køres DHB.
der er jo rigtig mange i streetklassen som stiller op på standart gadedæk, og for dem er det som brun sæbe.
selv med godkendte gadeslicks er det ikke sagen, og da streetklassen ikk må køre på dragslicks, så kan jeg ikke forstå hvorfor der skal limes til DHB
Besvar