Peugeot 106 startproblem

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#11 Indlæg af JerrilD »

Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#12 Indlæg af JerrilD »

Slavteren skrev:er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækker :) under alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..


Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren? :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#13 Indlæg af m power »

JerrilD skrev:Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.


Hej :-)

Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.

Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#14 Indlæg af JerrilD »

m power skrev:
JerrilD skrev:Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.


Hej :-)

Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.

Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.


Okay bare i orden :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#15 Indlæg af m power »

Nå så har peugeot kigget lidt på bilen, men det blev jeg så ikke ret meget klogere af.
De kunne dog fortælle at det ikke er startspærre der driller.
Testeren siger at der er fejl på begge tændspoler.
Deres svar var enten defekt tændspole/ECU/eller en eller flere defekte ledninger.
Men det er jo klart at testeren siger der er en defekt tændspole når der slet ikke er kl15 12V i stikket til tændspolen, men det havde de så ikke fundet ud af :roll: så er det jo godt man selv har konstateret det :wink:
Så bilen er nu hentet hjem igen, og jagten går nu på den manglende 12V til tændspolen.
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#16 Indlæg af VAG mekaniker »

Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid :wink: kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet :roll:
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde 8)
v/h Peter
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af zky »

VAG mekaniker skrev:Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid :wink: kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet :roll:
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde 8)


problemet her er, at relæet er et "dobbelt relæ" med 8 kontakt sæt, hvor det end styre den ene side af det andet, men derfor kan du stadig godt luse ledningerne til tændspolen, du skal bare være sikker på at have det rigtige diagram, der er flere forskellige udgaver af relæet
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#18 Indlæg af Slavteren »

JerrilD skrev:
Slavteren skrev:er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækker :) under alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..


Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren? :)


monopoint aka 1 dysse :wink:
og ja, er en fantastisk vejside reperation, i ekstreme tilfælde hvor man ingen skruetrækker har, kan andre forhånden stive objekter bruges :tooth:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Besvar