Justering af ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det er ikke for at skrue hul i bunden af båden men kan en sådan spole holde til varmen fra turboen
.............
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ok....Når nu i insisterer:
Den rigtige løsning er noget i denne stil:
En servomotor linket på spjældet.(ikke en fra et modelfly!!)
En MAPsensor i manifolden.
En stump elektronik, med en PID regulator til at interface MAPsensoren til servomotoren. Evt programmerbart.
På denne måde kunne man opnå DIGITAL ladetryksstyring. Dette vil både kunne minimere turbolag og hindre boostcreep.
Lavede man det programmerbart så der var oplysninger om motoromdrejninger, kunne man lade det "tælle gear og omdrejninger", og på den måde få gradvist stigende ladetryk i takt med gear og omdrejninger. "Softlaunch".....!
Sammenbygget med MS(som nu kan fåes med launchcontrol og antilag indbygget) er der ret gode muligheder for rigtig god kontrol!
Prøv at forestille jer alt det gummi der kan spares....
Den rigtige løsning er noget i denne stil:
En servomotor linket på spjældet.(ikke en fra et modelfly!!)
En MAPsensor i manifolden.
En stump elektronik, med en PID regulator til at interface MAPsensoren til servomotoren. Evt programmerbart.
På denne måde kunne man opnå DIGITAL ladetryksstyring. Dette vil både kunne minimere turbolag og hindre boostcreep.
Lavede man det programmerbart så der var oplysninger om motoromdrejninger, kunne man lade det "tælle gear og omdrejninger", og på den måde få gradvist stigende ladetryk i takt med gear og omdrejninger. "Softlaunch".....!
Sammenbygget med MS(som nu kan fåes med launchcontrol og antilag indbygget) er der ret gode muligheder for rigtig god kontrol!
Prøv at forestille jer alt det gummi der kan spares....
-
David
-
David
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nu er sådan en styring jo ikke noget man bare lige kaster sammen en formiddag. Men jo, hvis jeg havde 48timer i et døgn, så kunne jeg måske fikse noget.
Men prisen bliver ikke lille. Alene en linærmotor med ydelse nok til at tumle en WGventil koster ikke under en plovmand netto.
En samlet pris alt incl vil næppe ende under 2k. netto!
Mht MS så kan du bare sig til så finder vi ud af noget. Sig lige til i god tid. Jeg kan ikke lige smide alt hvad jeg har i hænderne for at samle een til dig med dags varsel
Hvis jeg kan få dig til at sige til, med et par ugers varsel så vil det være dejligt. Så behøver jeg hellerikke få stress og mavesår.....
Men prisen bliver ikke lille. Alene en linærmotor med ydelse nok til at tumle en WGventil koster ikke under en plovmand netto.
En samlet pris alt incl vil næppe ende under 2k. netto!
Mht MS så kan du bare sig til så finder vi ud af noget. Sig lige til i god tid. Jeg kan ikke lige smide alt hvad jeg har i hænderne for at samle een til dig med dags varsel
Hvis jeg kan få dig til at sige til, med et par ugers varsel så vil det være dejligt. Så behøver jeg hellerikke få stress og mavesår.....
-
David Att Henrik
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Att. HenrikMG
Man kunne vel lave solenoiden fjederbelastet og så pulsvidde-modulere strømmen til lortet.
Så mangler der bare noget elektronik og en MAP-sensor til at klare trykmålingen. Kunne evt. kodes ind i en PIC-uC, hvis man ville have den mere avancerede model.
En forholdvist simpel løsning for en elektronikmand.
/Nolan
Man kunne vel lave solenoiden fjederbelastet og så pulsvidde-modulere strømmen til lortet.
Så mangler der bare noget elektronik og en MAP-sensor til at klare trykmålingen. Kunne evt. kodes ind i en PIC-uC, hvis man ville have den mere avancerede model.
En forholdvist simpel løsning for en elektronikmand.
/Nolan