Nu er det jo slet ikke sikkert at fejlen ligger i generatoren, selv om det da er et godt gæt.
Hvis fejlen kan lokaliseres til ladeanlægget, kan fejlen ligeså godt skyldes dårlige forbindelser, hvis det fx er en kadett, eller en fiesta, vi snakker om.
Hvad med at fortælle, hvilken bil det drejer sig om, og om blinkeriet kan fremprovokeres under bestemte omstændigheder, eller det kommer helt tilfældigt.
Herinde er der jo mange specialister inden for hver sit bilmærke.
strøm
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Det var vist en Peo 205 GTI han har. Jeg tror vi snakker lidt i samme retning, men lidt flere data på symtomerne kunne være rart, det er ikke nemt at fejl finde over en pc.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Gæst
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Så tror jeg ikke, at fejlen er i ladeanlægget, men prøv at tage alle dine relæer i sikringsboksen ud (et af gangen!!!) og sæt dem i igen, derved "masserer" du relæernes el-forbindelse til resten af systemet.
Når du har relæet i hånden vender du det lige "bottom up" og ser efer, at benene ikke bærer præg af rust/ir/korrosion, inden du sætter relæet i igen. Giv evt. benene et LET pust WD40 el. lign.
Hvis du herefter stadig har blinkeri, så prøv om du kan få det frem i tomgang. Så kan du nemlig gå i gang med "vrikke"-testen, som består i at man rykker/trækker/vrikker/vrider (LET) i alle de ledninger og stik og andre el-forbindelser, man kan komme til, samtidig med at man holder øje med evt. forandringer i blinkeriet (Symptomet).
Det allerførste sted man starter er dog i relæboksen, med at "fingerdunke" på relæerne, et efter et.
Jeg tror, at du allerede i sikrings/relæboksen vil få en "AHA"-oplevelse...
Husk også at "vrikke" elkontakterne på ratstamme/instrumentbord.
Når du har relæet i hånden vender du det lige "bottom up" og ser efer, at benene ikke bærer præg af rust/ir/korrosion, inden du sætter relæet i igen. Giv evt. benene et LET pust WD40 el. lign.
Hvis du herefter stadig har blinkeri, så prøv om du kan få det frem i tomgang. Så kan du nemlig gå i gang med "vrikke"-testen, som består i at man rykker/trækker/vrikker/vrider (LET) i alle de ledninger og stik og andre el-forbindelser, man kan komme til, samtidig med at man holder øje med evt. forandringer i blinkeriet (Symptomet).
Det allerførste sted man starter er dog i relæboksen, med at "fingerdunke" på relæerne, et efter et.
Jeg tror, at du allerede i sikrings/relæboksen vil få en "AHA"-oplevelse...
Husk også at "vrikke" elkontakterne på ratstamme/instrumentbord.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Næh, ikke på en froggie-eater, men har efterhånden skiftet sikringsbokse på adskillige escorter, kølerventilatorer, varmeblæserkontakter på mondeoer, generatorforbindelser på kadetter, baglygtekontakter på ældre escorter, rustne batteristelkabler, startere som ikke var skruet ordentlig fast, batterier som vi ikke kunne måle fejl på og som alligevel ikke duede, strømholderelæer som ikke kunne holde strømmen, MAF-følere som testeren sagde OK for, tomgangskontrolventiler, styremoduler på vectra, tyverialarmsbatterier, og....., og....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..