strøm
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
-
classicford
- Medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 30 aug 2003, 17:44
- Geografisk sted: østjylland
strøm
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tjekke alle stel forbindelser, det er næsten altid det der driller ved autoel, de skal være 100 o/o ok.
Mvh classicford
Mvh classicford
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"
-
classicford
- Medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 30 aug 2003, 17:44
- Geografisk sted: østjylland
strøm
Det er ikke sikker at det er så underligt. Hvis du har stor belastning på en dårlig forbindelse bliver den varm og den udviger sig måske , og nærmest svejser en bedre forbindelse mellem de to punkter. det er selvfølgelig kun et forslag. Men det er min erfaring, at når der er noget der driller ved autoel så er det næsten altid en dårlig stelforbindelse. Hvis man har en dårlig stel kan man også opleve at der trækkes stel baglæns igennem andre pærer f.eks i en baglygte.
Mvh classicford
Mvh classicford
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Det kan også skyldes et defekt laderelæ.
Vi havde et par biler på det gamle værksted jeg var på, der drillede med at lyse skiftevis var kratigere og svager, der var fejlen at laderelæet regulerede for langsomt når den blev varm.
Min egen sommer bil gør det næsten hele tiden, når motoren er over 3500omdr. Kan også se det på voltmeteret, man kan se nålen bevæger sig ca. 0,5 Volt. Har ikke fået taget mig sammen til at købe et nyt.
Men generelt kan man sige at de fleste har et underdimensioneret elsystem (for tynde ledninger, multistik, stelforbindelser og kontakter)
Vi havde et par biler på det gamle værksted jeg var på, der drillede med at lyse skiftevis var kratigere og svager, der var fejlen at laderelæet regulerede for langsomt når den blev varm.
Min egen sommer bil gør det næsten hele tiden, når motoren er over 3500omdr. Kan også se det på voltmeteret, man kan se nålen bevæger sig ca. 0,5 Volt. Har ikke fået taget mig sammen til at købe et nyt.
Men generelt kan man sige at de fleste har et underdimensioneret elsystem (for tynde ledninger, multistik, stelforbindelser og kontakter)
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Relæet plejer at side så man kan pille det af, uden at skulle skille generatoren ad.
Tjek først med et voltmeter (helst en med viser) på generatoren, eller batteriet når du køre, og se om spøndingen ændre sig sammen med at lyset blinker.
Tjek først med et voltmeter (helst en med viser) på generatoren, eller batteriet når du køre, og se om spøndingen ændre sig sammen med at lyset blinker.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk