hvad slags uld i hjemmelavede potter

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Heintzelmann
Medlem
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

#11 Indlæg af Heintzelmann »

Gør jeg måske nok :) Sådan noget hvidt stads.... ligner en meget stor pakke kokain :) Ham jeg købte det af kaldte det bare kemisk uld :D
/Casper

Billede
Danielsito
Senior Medlem
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#12 Indlæg af Danielsito »

Heintzelmann skrev:Gør jeg måske nok :) Sådan noget hvidt stads.... ligner en meget stor pakke kokain :) Ham jeg købte det af kaldte det bare kemisk uld :D

Det kan være det VAR kokain?? :lol:

Det kan godt være at der findes noget der hedder sådan. Jeg er bare ikke stødt på det endnu?
Men jeg har heller ikke selv bygget potter.
...Daniel Slater :mrgreen:
Heintzelmann
Medlem

#13 Indlæg af Heintzelmann »

Det er det desværre ikke.... ;) har tjekket....

Tjae, men keramisk lyder jo også meget fornuftigt....
/Casper

Billede
DHD
Nyt Medlem
Geografisk sted: Nordsjælland - Frederiksværk
Kontakt:

Prisen

#14 Indlæg af DHD »

Skriv lige hvad du finder ud af med hensyn til noget pris - kunne også godt bruge noget på et tidspunkt.
Gæst

#15 Indlæg af Gæst »

mekonomen i grenå kunne skaffe det.
det kom i en sæk på størrelse med en skraldesæk.
jeg har ikke fået en pris men de mente omkring 500 kr.
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Geografisk sted: Fyn

#16 Indlæg af scotten »

Tror det er materialet "Kerlane" I tænker på...Helt hvidt keramisk uld. Bruges tit på krafværker.....Det smelter ikke eller bliver gråt/hårdt som glasuld...Dog er det heller ikke glad for at bliver inde i potten...Der skal et eller andet slags "ståluldstæppe" ud over Kerlanen før det bliver godt... Mine potter blev ret hurtigt tømt for kerlane...Stoppes det for hårdt tager der INTET lyd...=meget larm... :?
Heintzelmann
Medlem

#17 Indlæg af Heintzelmann »

Det jeg har kom pakket i plastik. Og det er noget dyrere - koster 500 kr for de to pakker jeg har...
/Casper

Billede
ford p7 biturbo
Medlem

Re: hvad slags uld i hjemmelavede potter

#18 Indlæg af ford p7 biturbo »

Anonymous skrev:har i nogle forslag til hvad der kan bruges i hjemmelavede udstødnings potter. jeg har prøvet alm rockwool, men det forsvinder selvom det var stampet hårdt.

Hej Jeg har sådant noget hvid filt der ca 5-6mm tykt har brygt det da jeg lavede masseovn kan modstå temperaturen når det er viklet om manifolden så det skulle nok kunne holde i potten har ca 10m2 så hvor meget skal du bruge. kan sige det kommer i en kasse med 25m længde fra et firma i ålborg kan bare ikke finde navnet.
Besvar