S: Toyota Turbo CT9, MF2 og 2 x intercooler fra en 1.3 turbo

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#21 Indlæg af klyfax »

martin306xsi skrev:Ja, der har jeg så ikke hørt korrekt :oops: Har forresten hørt at flere af dem er målt til ca. +- 160hk.

Klyfax> Kan du ikke udybe det lidt, jeg tænker på det med fugtighedsmåleren og wastgate.

Finn> Har du et ledningsdiagram over 4efte (altså lys, abs osv.) Egon sagde at Rene havde det men han skulle ikke være til at komme i kontakt med :(


Ja flere af dem er målt til 160 hk+. På en CT9 turbo er der 2 studser fra wastegaten, den ende er forbundet med tryksiden på turboen (ligesom andre turboer med intenwastegate.) Den anden går op til en el-bleed off ventil. og denne bleed off ventil er vist styret af det der fugtighedsmåler. Fjerner man så denne bleed off ventil og smider I/Ceren ud i snuden så skulle den runde de 160+ hk, ved et ladetryk på 0.9 bar
Det skal dog lige siges at lader man bleed off ventilen sidde og kun smider I/Ceren ud i snuden runder man 145-150 hk. Den lille forskel der er, er fordi turboen er for lille til 160 hk så den bremser mere en den lader på de sidste 0.3 bar. (Det er en kammeret der har prøvet dette og har været på rullefelt begge gange, ved dog ikke hvad andre har prøvet og erfaret.)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#22 Indlæg af martin306xsi »

Sætter du så bare de to slanger til Bleeden sammen eller hvordan? Hvad med at sætte en mekanisk bleed ventil på i stedet for den elektroniske?
Mvh Martin
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#23 Indlæg af klyfax »

martin306xsi skrev:Sætter du så bare de to slanger til Bleeden sammen eller hvordan? Hvad med at sætte en mekanisk bleed ventil på i stedet for den elektroniske?


Nej en slange går fra wastegate til trykrør. den skal blive siddene for som med alle andre turboer er det der den styre trykket. Men den anden slange som går op til bleed ventil, hvis den bliver afmont. så kan den køre med 0.9.
Bleed ventilen lukker bare en hvis mængde luft ud i det fri, så kan trykrøret fra turboen ikke fylde wastegaten og derfor ikke lave tryk i wastegate. Hvad vil du opnå ved at køre med en mek. bleed ventil?
En CT9 turbo kan ikke køre med mere en 0.9 bars lade tryk lige meget hvor lille din motor er.
Grunden til dette er at den fjeder der sidder inden i den lille boks der styrer wastegaten ikke kan holde selve wastegaten lukket længere, så denne skal blokers. Hvis den blokeres skal det gøres på en motor der er meget mindre, da turboen bare bremser udst. gassen mere en den kan højne ladetrykket. Dette sker faktisk allerede ved 0.9 bar.
Hvis din udst. gas som er meget varm bliver bremset for meget kan det ikke komme ud. VARMEN kan derfor ikke komme ud! = brændte stempler!

Konklusion: Vil man have mere sjov ud af den lille motor skal man finde en anden turbo!

PS: Har kun en CT9 Turbo + manifold, med org. sugerør, tryk rør og forrør + org. blow off. Ingen slør i turboen og ingen revner i manifolden.

Samlet pris 1500, kan ikke holdes. 24202535
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

Har da haft en 4efte med CT9 på 1,1 bar.
MVh FInn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#25 Indlæg af Alex_Reedtz »

Jeg kunne godt være interesseret, du har ikke også nogle dyser fra en 4efte?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#26 Indlæg af klyfax »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Har da haft en 4efte med CT9 på 1,1 bar.
MVh FInn


ok ved kun hvad han har prøvet
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#27 Indlæg af klyfax »

Alex_Reedtz skrev:Jeg kunne godt være interesseret, du har ikke også nogle dyser fra en 4efte?


det har jeg men så stiger prisen. har ikke styring. men du skal være hurtig for der ringede en i mandags og sagde han ville købe det. men har ikke hørt fra ham siden.

undskyld skriften men shift og komma virker ikke.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#28 Indlæg af Alex_Reedtz »

Hvad skal du så have for det hele? Jeg har lige monteret MS, så styringen er ikke noget problem....

Gider du at remse op igen hvad der følger med?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#29 Indlæg af klyfax »

Alex_Reedtz skrev:Hvad skal du så have for det hele? Jeg har lige monteret MS, så styringen er ikke noget problem....

Gider du at remse op igen hvad der følger med?


CT9 Turbo + manifold, med org. sugerør, tryk rør og forrør + org. blow off + 4 x 4E-FTE dyser. Mener ikke jeg har mere end det.

Folk plejer at tage 800 for dyser så hvis du for det hele for 2k er det så i orden?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#30 Indlæg af Alex_Reedtz »

Yes, det lyder meget fair, det sidste problem er så bare at jeg bor i jylland. Kan du ikke sende mig en mail på alex_reedtz@get2net.dk, så tager vi den derfra.
Besvar