martin306xsi skrev:Ja, der har jeg så ikke hørt korrektHar forresten hørt at flere af dem er målt til ca. +- 160hk.
Klyfax> Kan du ikke udybe det lidt, jeg tænker på det med fugtighedsmåleren og wastgate.
Finn> Har du et ledningsdiagram over 4efte (altså lys, abs osv.) Egon sagde at Rene havde det men han skulle ikke være til at komme i kontakt med
Ja flere af dem er målt til 160 hk+. På en CT9 turbo er der 2 studser fra wastegaten, den ende er forbundet med tryksiden på turboen (ligesom andre turboer med intenwastegate.) Den anden går op til en el-bleed off ventil. og denne bleed off ventil er vist styret af det der fugtighedsmåler. Fjerner man så denne bleed off ventil og smider I/Ceren ud i snuden så skulle den runde de 160+ hk, ved et ladetryk på 0.9 bar
Det skal dog lige siges at lader man bleed off ventilen sidde og kun smider I/Ceren ud i snuden runder man 145-150 hk. Den lille forskel der er, er fordi turboen er for lille til 160 hk så den bremser mere en den lader på de sidste 0.3 bar. (Det er en kammeret der har prøvet dette og har været på rullefelt begge gange, ved dog ikke hvad andre har prøvet og erfaret.)