RH-Motorsport eller turbomotor?
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jeg har på 2 ud af 3 biler fra turbomotor dk set det VÆRSTE sjusk man kunne forestille sig.
Den ene fik turbo, kompressorstempler, ms og diff-spær. Gearkassen var så dårligt samlet, at turen dernede fra og så til aalborg, ødelagde gearkassen (Olien var FYLDT med spåner og den kunne ikke længere fåes i gear), plus gearkassen kun sad på med halvdelen af boltene, hvoraf en var skruet over.
Så har jeg på bil 2 oplevet så dårligt indkørt MS at den flækkede et stempel, som ejeren måtte skifte for egen regning.
Udover det, på samme bil var der brugt forkerte nipler til både olie og vandtilslutning på turboen, vandet var forkert gevind der bare var moslet i, så den var ikke tæt, og olien lækkede så slemt, at der gik brand i motoren en dag, før han fandt ud af hvor slemt det egentlig stod til i motorrummet.
Og så også lige en til bil, den 3., den flækkede et stempel også, men han havde så også hævet trykket 0,1 bar.
Den ene fik turbo, kompressorstempler, ms og diff-spær. Gearkassen var så dårligt samlet, at turen dernede fra og så til aalborg, ødelagde gearkassen (Olien var FYLDT med spåner og den kunne ikke længere fåes i gear), plus gearkassen kun sad på med halvdelen af boltene, hvoraf en var skruet over.
Så har jeg på bil 2 oplevet så dårligt indkørt MS at den flækkede et stempel, som ejeren måtte skifte for egen regning.
Udover det, på samme bil var der brugt forkerte nipler til både olie og vandtilslutning på turboen, vandet var forkert gevind der bare var moslet i, så den var ikke tæt, og olien lækkede så slemt, at der gik brand i motoren en dag, før han fandt ud af hvor slemt det egentlig stod til i motorrummet.
Og så også lige en til bil, den 3., den flækkede et stempel også, men han havde så også hævet trykket 0,1 bar.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Jeg vil ikke gå igang med selv at montere MS, fordi jeg ikke føler mig sikker nok i min teori omkring taktgivning f.eks.
Den kører også med variabel indsugningsknast, fordelerløs tænding og så er det jo en 5. cyl motor, så der skal 2 omdrejningssignaler til. Det er vist ikke bare sådan lige til...
Den skal stadig køre med std. dyserne, bare med hævet benzintryk. Så det kan godt ske det ender med at jeg vælger RH, men må lige se om der er flere der har gode / dårlige erfaringer jeg kan vælge ud fra!
Den kører også med variabel indsugningsknast, fordelerløs tænding og så er det jo en 5. cyl motor, så der skal 2 omdrejningssignaler til. Det er vist ikke bare sådan lige til...
Den skal stadig køre med std. dyserne, bare med hævet benzintryk. Så det kan godt ske det ender med at jeg vælger RH, men må lige se om der er flere der har gode / dårlige erfaringer jeg kan vælge ud fra!
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Runesm skrev:Jeg har på 2 ud af 3 biler fra turbomotor dk set det VÆRSTE sjusk man kunne forestille sig.
Den ene fik turbo, kompressorstempler, ms og diff-spær. Gearkassen var så dårligt samlet, at turen dernede fra og så til aalborg, ødelagde gearkassen (Olien var FYLDT med spåner og den kunne ikke længere fåes i gear), plus gearkassen kun sad på med halvdelen af boltene, hvoraf en var skruet over.
Så har jeg på bil 2 oplevet så dårligt indkørt MS at den flækkede et stempel, som ejeren måtte skifte for egen regning.
Udover det, på samme bil var der brugt forkerte nipler til både olie og vandtilslutning på turboen, vandet var forkert gevind der bare var moslet i, så den var ikke tæt, og olien lækkede så slemt, at der gik brand i motoren en dag, før han fandt ud af hvor slemt det egentlig stod til i motorrummet.
Og så også lige en til bil, den 3., den flækkede et stempel også, men han havde så også hævet trykket 0,1 bar.
Det med flækkede stempler kan jo sagtens skyldes for svage stempler til ydelsen - Ikke nødvendigvis turbomotors skyld.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
larslaursen skrev:Jeg vil ikke gå igang med selv at montere MS, fordi jeg ikke føler mig sikker nok i min teori omkring taktgivning f.eks.
Den kører også med variabel indsugningsknast, fordelerløs tænding og så er det jo en 5. cyl motor, så der skal 2 omdrejningssignaler til. Det er vist ikke bare sådan lige til...
Den skal stadig køre med std. dyserne, bare med hævet benzintryk. Så det kan godt ske det ender med at jeg vælger RH, men må lige se om der er flere der har gode / dårlige erfaringer jeg kan vælge ud fra!
Nå... En 5 bener og knasten skal også "sættes til". Har du fortalt René det inden han oplyste prisen?
Der er jo den alternative løsning, der hedder Henrik GM. Prisen bliver ca. den samme som ved René, men du kommer tilgengæld til at lave det hele selv
Henrik yder en MASSIV support så, hvis du der er bare lidt handyman over dig burde du ikke være nervøs for selv at gå igang med det med hans vedleding (Pas på - Han er jyde).
Fordelene i den model er selvfølgelig at du helt selv er herre over grundigheden og kvaliteten af selve monteringen SAMT at du kommer igang med "selvlært" megasquirter. Idet du kommer til indkøringen er der flere her i DK, der kan være dig behjælpelig afhængig af hvor du bor og ellers kan Henrik også hjælpe dig med det. Senere kan du så selv begynde at lege der også.
Kom igang!
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Med hensyn til montering og efterfølgende indkøring af MS, ville jeg hellere ikke være nervøs, som havneren ligger op til.
Nok det mest supporterede motorstyringprogram her i DK?!
I mit tidligere indlæg, skrev jeg om min egen erfaring omkring både RH og MS.
Og i den forbindelse var jeg ikke helt fair!
Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men deres arbejde er upåklageligt!
Så dem ville jeg til hver en tid anbefale, og også selv bruge igen, hvis jeg skal have mappet min bil om eller en helt ny for den sags skyld.
Det var lige lidt reklame som er helt berettiget!
Nok det mest supporterede motorstyringprogram her i DK?!
I mit tidligere indlæg, skrev jeg om min egen erfaring omkring både RH og MS.
Og i den forbindelse var jeg ikke helt fair!
Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men deres arbejde er upåklageligt!
Så dem ville jeg til hver en tid anbefale, og også selv bruge igen, hvis jeg skal have mappet min bil om eller en helt ny for den sags skyld.
Det var lige lidt reklame som er helt berettiget!
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Ferrari Killer skrev:Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men det havde Mads, for han kunne ikke få røven i dit sæde
.
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Ferrari Killer skrev:...
Hvad skal man ca regne med at spare op til indkøring på vej? Meget rart at have det med i budgettet...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
John Sahl skrev:Ferrari Killer skrev:Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men det havde Mads, for han kunne ikke få røven i dit sæde
.
Nej, det er rigtigt. Det glemmer jeg sent.
Vi måtte tage et fladt originalt sæde fra en Uno, og montere i stedet.
Mads kunne ikke være i skålsædet!
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Ferrari Killer skrev:John Sahl skrev:Ferrari Killer skrev:Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men det havde Mads, for han kunne ikke få røven i dit sæde
.
Nej, det er rigtigt. Det glemmer jeg sent.
Vi måtte tage et fladt originalt sæde fra en Uno, og montere i stedet.
Mads kunne ikke være i skålsædet!
Jeg tror han blev skadet mentalt den dag, for han omtaler det stadig med gru i stemmen, stakkels mand
Nåh, skal ikke mudre mere i tråden her!
Som jeg skrev tidligere i tråden, så er det min mening at indkøring bør foregå på både felt og vej, da der er ting som er lettere på det ene end det andet. Så begge dele har deres fordele, men indkøring på vej kan i al fald ikke undværes i mine øjne..
.
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
