RH-Motorsport eller turbomotor?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

RH-Motorsport eller turbomotor?

#1 Indlæg af larslaursen »

Jeg har en Fiat Bravo HGT med motor fra en Coupé 20v turbo. Der er bla. frontmonteret intercooler, GT 2860RS, Walbro pumpe, 2.75" udst. osv...

I slutningen af Januar skal jeg have den enten chippet, eller monteret med en anden motorstyring. Erfaringer fra et stort forum hvor mange diskuterer den motor, siger at jeg kan trække 330-340hk ud af motoren uden den skulle blive synderligt belastet. Men til dette skal jeg selvfølgelig have den optimeret, og de to valg jeg har fundet frem til var enten RH eller Turbomotor.
Jeg har snakket med begge, og RH's måde er self. den klassiske indkørings på rullefelt. Dem har jeg stor tillid til, men kun ud fra hvad jeg har læst rundt omkring på nettet!
Så har jeg kontaktet turbomotor for at høre om muligheden for at få monteret Megasquirt på bilen, så jeg selv kan lave små ændringer med tiden. Prismæssigt ligger de ca. på det samme, men ved turbomotor er prisen både med motorstyring, montering og indkøring.
Det der gør mig lidt mistænkelig er da jeg spurgte om bilen blev kørt ind på rullefelt, svarede han at de kørte den ind på vejen fordi en turbobil blev for varm på et rullefelt! :roll:
Det lyder som en røver for mig, men det er egentlig også ligegyldigt. Jeg er mere mistænkelig fordi jeg har svært ved at se hvordan han kan bedømme om bilen tændingsbanker, når han ikke kan se en udskrift fra et rullefelt, så han kan se effektmålingen og hvor jævn den er.
Hvad har i at sige til hans arbejde?

Hvad ville i vælge?

Jeg har smidt 25.000 i renovering af motoren (+ chip, udst., turbo osv), så det er derfor jeg er påpasselig med hvem jeg vælger. Jeg ved godt hvem der kommer til at betale hvis der er noget der går i stykker!
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#2 Indlæg af Shelby 500 »

vil til hver en tid vælge en tur på vejen......FMJ gør det, turbo motor gør det, og mange herinde gør det... :)
RS-
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

Shelby 500 skrev:vil til hver en tid vælge en tur på vejen......FMJ gør det, turbo motor gør det, og mange herinde gør det... :)


og rh når deres felt driller ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#4 Indlæg af John Sahl »

grydesvamp skrev:
Shelby 500 skrev:vil til hver en tid vælge en tur på vejen......FMJ gør det, turbo motor gør det, og mange herinde gør det... :)


og rh når deres felt driller ;)


En kombination vil vel altid være at foretrække. Nogen ting kan man jo ikke køre ind på vejen uden at bryde loven, hvor andre ting bedst kan køres ind på et felt?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
kbonde
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Geografisk sted: Nord

#5 Indlæg af kbonde »

Correct me if im wrong..

Men er det ikke lettere at høre tændingsbanken hvis man står ved at rullefelt? :?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

kbonde skrev:Correct me if im wrong..

Men er det ikke lettere at høre tændingsbanken hvis man står ved at rullefelt? :?


Prøv at stå i en "lade" med en kraftig turbomotor der river i feltet med 340hk via en lille turbo. Lige når momentet kommer, så lægger du øret på topstykket og lytter grundigt efter. Kan du høre noget??

:grin:

Tændingsbanken er ofte meget svær at høre, og HVIS du kan høre det tydeligt, så går det stærkt. Et rullefelt er ikke ligefrem lydløst jo.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
kbonde
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Geografisk sted: Nord

#7 Indlæg af kbonde »

HenrikGM skrev:
kbonde skrev:Correct me if im wrong..

Men er det ikke lettere at høre tændingsbanken hvis man står ved at rullefelt? :?


Prøv at stå i en "lade" med en kraftig turbomotor der river i feltet med 340hk via en lille turbo. Lige når momentet kommer, så lægger du øret på topstykket og lytter grundigt efter. Kan du høre noget??

:grin:

Tændingsbanken er ofte meget svær at høre, og HVIS du kan høre det tydeligt, så går det stærkt. Et rullefelt er ikke ligefrem lydløst jo.....


Ja okay, point taken :reading: :wink:
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

Rullefelt er næsten godt til at vise hvor meget effekt din motor har, men er ud over dette ikke meget bevendt til det ene eller det andet.

Det skal ikke være det der afgøre sagen for dig om det foregår på felt eller på vej.

Vælg den retning der passer bedst til din fremtidige applikation og den vej, der har den bedste omtale...

Jeg syntes også du skal overveje alternativer...
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#9 Indlæg af larslaursen »

Prøv at kom med et forslag til alternativ!
Kan sige at priserne ligger på ca. 7500 for montering og indkøring af begge de eksempler jeg er kommet med!

Men umiddelbart hælder jeg mest til turbomotor - vil gerne have muligheden for at kunne justere efterhånden som jeg ændrer ting!
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#10 Indlæg af Havneren »

larslaursen skrev:Prøv at kom med et forslag til alternativ!
Kan sige at priserne ligger på ca. 7500 for montering og indkøring af begge de eksempler jeg er kommet med!

Men umiddelbart hælder jeg mest til turbomotor - vil gerne have muligheden for at kunne justere efterhånden som jeg ændrer ting!


Hvad med selv at lave det f.eks.?
Besvar