Side 3 af 6
: 23 dec 2007, 16:08
af Runesm
Jeg har på 2 ud af 3 biler fra turbomotor dk set det VÆRSTE sjusk man kunne forestille sig.
Den ene fik turbo, kompressorstempler, ms og diff-spær. Gearkassen var så dårligt samlet, at turen dernede fra og så til aalborg, ødelagde gearkassen (Olien var FYLDT med spåner og den kunne ikke længere fåes i gear), plus gearkassen kun sad på med halvdelen af boltene, hvoraf en var skruet over.
Så har jeg på bil 2 oplevet så dårligt indkørt MS at den flækkede et stempel, som ejeren måtte skifte for egen regning.
Udover det, på samme bil var der brugt forkerte nipler til både olie og vandtilslutning på turboen, vandet var forkert gevind der bare var moslet i, så den var ikke tæt, og olien lækkede så slemt, at der gik brand i motoren en dag, før han fandt ud af hvor slemt det egentlig stod til i motorrummet.
Og så også lige en til bil, den 3., den flækkede et stempel også, men han havde så også hævet trykket 0,1 bar.
: 23 dec 2007, 16:29
af larslaursen
Jeg vil ikke gå igang med selv at montere MS, fordi jeg ikke føler mig sikker nok i min teori omkring taktgivning f.eks.
Den kører også med variabel indsugningsknast, fordelerløs tænding og så er det jo en 5. cyl motor, så der skal 2 omdrejningssignaler til. Det er vist ikke bare sådan lige til...
Den skal stadig køre med std. dyserne, bare med hævet benzintryk. Så det kan godt ske det ender med at jeg vælger RH, men må lige se om der er flere der har gode / dårlige erfaringer jeg kan vælge ud fra!
: 23 dec 2007, 21:34
af Havneren
Runesm skrev:Jeg har på 2 ud af 3 biler fra turbomotor dk set det VÆRSTE sjusk man kunne forestille sig.
Den ene fik turbo, kompressorstempler, ms og diff-spær. Gearkassen var så dårligt samlet, at turen dernede fra og så til aalborg, ødelagde gearkassen (Olien var FYLDT med spåner og den kunne ikke længere fåes i gear), plus gearkassen kun sad på med halvdelen af boltene, hvoraf en var skruet over.
Så har jeg på bil 2 oplevet så dårligt indkørt MS at den flækkede et stempel, som ejeren måtte skifte for egen regning.
Udover det, på samme bil var der brugt forkerte nipler til både olie og vandtilslutning på turboen, vandet var forkert gevind der bare var moslet i, så den var ikke tæt, og olien lækkede så slemt, at der gik brand i motoren en dag, før han fandt ud af hvor slemt det egentlig stod til i motorrummet.
Og så også lige en til bil, den 3., den flækkede et stempel også, men han havde så også hævet trykket 0,1 bar.
Det med flækkede stempler kan jo sagtens skyldes for svage stempler til ydelsen - Ikke nødvendigvis turbomotors skyld.
: 23 dec 2007, 21:42
af Havneren
larslaursen skrev:Jeg vil ikke gå igang med selv at montere MS, fordi jeg ikke føler mig sikker nok i min teori omkring taktgivning f.eks.
Den kører også med variabel indsugningsknast, fordelerløs tænding og så er det jo en 5. cyl motor, så der skal 2 omdrejningssignaler til. Det er vist ikke bare sådan lige til...
Den skal stadig køre med std. dyserne, bare med hævet benzintryk. Så det kan godt ske det ender med at jeg vælger RH, men må lige se om der er flere der har gode / dårlige erfaringer jeg kan vælge ud fra!
Nå... En 5 bener og knasten skal også "sættes til". Har du fortalt René det inden han oplyste prisen?
Der er jo den alternative løsning, der hedder Henrik GM. Prisen bliver ca. den samme som ved René, men du kommer tilgengæld til at lave det hele selv

. Udmiddelbart lyder det måske tåbeligt, men det behøver det nu altså slet slet ikke at være i dit tilfælde.
Henrik yder en MASSIV support så, hvis du der er bare lidt handyman over dig burde du ikke være nervøs for selv at gå igang med det med hans vedleding (Pas på - Han er jyde).
Fordelene i den model er selvfølgelig at du helt selv er herre over grundigheden og kvaliteten af selve monteringen SAMT at du kommer igang med "selvlært" megasquirter. Idet du kommer til indkøringen er der flere her i DK, der kan være dig behjælpelig afhængig af hvor du bor og ellers kan Henrik også hjælpe dig med det. Senere kan du så selv begynde at lege der også.
Kom igang!
: 24 dec 2007, 10:59
af Ferrari Killer
Med hensyn til montering og efterfølgende indkøring af MS, ville jeg hellere ikke være nervøs, som havneren ligger op til.
Nok det mest supporterede motorstyringprogram her i DK?!
I mit tidligere indlæg, skrev jeg om min egen erfaring omkring både RH og MS.
Og i den forbindelse var jeg ikke helt fair!
Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men deres arbejde er upåklageligt!
Så dem ville jeg til hver en tid anbefale, og også selv bruge igen, hvis jeg skal have mappet min bil om eller en helt ny for den sags skyld.
Det var lige lidt reklame som er helt berettiget!

: 24 dec 2007, 11:04
af John Sahl
Ferrari Killer skrev:Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men det havde Mads, for han kunne ikke få røven i dit sæde
.
: 24 dec 2007, 12:54
af Zorak
Ferrari Killer skrev:...
Hvad skal man ca regne med at spare op til indkøring på vej? Meget rart at have det med i budgettet...
: 24 dec 2007, 13:29
af Ferrari Killer
John Sahl skrev:Ferrari Killer skrev:Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men det havde Mads, for han kunne ikke få røven i dit sæde

.
Nej, det er rigtigt. Det glemmer jeg sent.
Vi måtte tage et fladt originalt sæde fra en Uno, og montere i stedet.
Mads kunne ikke være i skålsædet!

: 24 dec 2007, 13:38
af John Sahl
Ferrari Killer skrev:John Sahl skrev:Ferrari Killer skrev:Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.
Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.
Men det havde Mads, for han kunne ikke få røven i dit sæde

.
Nej, det er rigtigt. Det glemmer jeg sent.
Vi måtte tage et fladt originalt sæde fra en Uno, og montere i stedet.
Mads kunne ikke være i skålsædet!

Jeg tror han blev skadet mentalt den dag, for han omtaler det stadig med gru i stemmen, stakkels mand
Nåh, skal ikke mudre mere i tråden her!
Som jeg skrev tidligere i tråden, så er det min mening at indkøring bør foregå på både felt og vej, da der er ting som er lettere på det ene end det andet. Så begge dele har deres fordele, men indkøring på vej kan i al fald ikke undværes i mine øjne..
.
: 24 dec 2007, 13:56
af Mads RR
Det er da også noget mærkeligt noget at montere 2 barnestole der hvor forsæderne normalt skal være!
