Side 3 af 4
Re: a
: 04 mar 2008, 18:27
af Mads RR
Jeg ved godt at det egentlig er over dit budget. Men hvad med min Lancia Delta. Så har du ca 300 NM standard inden du gør noget ved den.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=19933
Re: a
: 04 mar 2008, 18:33
af Westmus
tonnilerche skrev:... et bud på hvor dyr en mitsu er i forskel er meget velkomment

Nu kommer det jo meget an på om vi kikker hos Thansen og lignende discount steder eller hos en prof grossist. Men det er vist især når folk har være nød til at besøge en aut. Mitsu reseservedelskiosk at de er væltet besvimet bagover... tror jeg f.eks har hørt om 4000+moms for 1 stk drivaksel og i den dur!

Mitsu har i hvertfald tidligere været berømte/berygtede for deres næsten syge reservedelspriser......
Priser fundet i Meca kataloget for en Colt GTI 92'-96':
Skiver For: 2.184,48 kr / Bag: 1.360,34 kr
Kobling: 2.153,75 kr
Knokle-led: 1.320,00 kr
Styrkugle: 270,00 kr
Bærearm: 1.320,00 kr
Gas stødæmper for: 2.082,50 kr......
"En Colt eller Lancer fra før 1989 ruster, som var den vasket i havvand."...

...citat herfra:
www.bilpriser.dk/news.do?newsid=965
: 04 mar 2008, 19:16
af Staalanden
Kan huske at et forrør til COLT/LANCER GTI kostede 1500,- + moms dengang jeg selv havde en. Stepmotoren til indsprøjtningen kostede lige omkring 3000,- Org bremseklodser 800,- Så synes bestemt ikke den ligger i den billige ende i reservedele.
: 04 mar 2008, 19:23
af Brian BK
Hvad med en Kadett E GSI 16V. Godt 150 hk/200 nm og 900 kg. De kan godt findes i tyskland, uden at ha været vold kørt alle sine dage, det er nok svære i DK... Jeg har haft 2 dernede fra som begge har været brugt som bil nr. 2, og de har været rigtigt velholdte. Gå efter en uden gejl og gå efter 3 dørs modellerne da de har højere gensalgsværdi.
Fin bil, god komfort i standart trim, nem at tune og billig i reservedele.
Det var bare mit bud, men jeg er også lidt opel skadet....
: 04 mar 2008, 19:56
af tonnilerche
Okay.. de priser på reservedele til mitsu'en er helt hen i vejret..
Så bliver det IKKE den.. færdig slut..
Lancia'en ville være virkelig fed at køre.. men jeg får den aldrig forsikret.. er 22, har 2 års ancinnitet.
Kadett'en er set for meget.. og så er den altså piv-grim
Men tak for svarene so far..

: 04 mar 2008, 20:40
af Westmus
tonnilerche skrev:.. men jeg får den aldrig forsikret.. er 22, har 2 års ancinnitet.
Kadett'en er set for meget.. og så er den altså piv-grim

Damn du er vanskelig og så med de alle krav, kun 30.000,- og plus det med forsikringen. Tror sgu jeg opgiver den er for svær....
Sidste skud i bøssen er altså tænkt helt i en anden retning. Istedet for en gammel potte hvor der højst sandsynligt skal bruges en del på reperationer med jævne mellemrum, så køb en nyere/dyrere bil. Samlet set koster det dig garanteret tæt på det samme, du er bare fri for at bruge en masse tid i garagen fordi lortet igen har fået nøkker.
Så den helt alternative plan B...en Peugeot 206 2.0 HDI! Billig i brændstof, ok reservedelspriser og skulle gerne være helt problemfri m.h.t forsikring. Tror priserne starter ved 60-70.000,- Den kan samtidig let bringes til at trykke dig tilbage i sædet. 150Hk/300Nm kræver ikke de helt store dyre modifikationer og så er den faktisk blevet pænt kvik.

Re: Ny brugt bil.. Hatch med moment til lave penge.
: 04 mar 2008, 21:52
af Slavteren
Gummispoiler skrev:tonnilerche skrev:Prøvede en Almera 2.0 GTi.. den der SR20DE motor i en 1000kg tung bil.. mange hk, men kun 178nm og de ligger højt oppe. Alt for lidt nm og alt for mange rpm...
...Samtidig må det også godt være en bil man ikke ser alt for mange af...
Mvh Tonni.

Der er mange gode bud, kan selv anbefale en civic 3. generation med en 1. generations crx 1,6 16v motor.
rimeligt bytte arbejde der kan ordnes på en weekend.
ca 800kg med 125-130hk og så kan den presses op på 15km/l som en lille dejlig sideeffekt.
med lidt held kan det skrues sammen for 20kg, og så er der 10kg at lege for ud over.
Hvis det er bundtræk og heste der ikke skal ligge for højt i omdrejningsfeltet, ville jeg nok ikke mene, at Hondas B16A motor er den idielle, men det er nok bare mig... Og om der er mange af dem... tjaa, det kommer vel and på hvor man bor.
Hva med en Fiat Brava HGT (2.0 20v)?? Prisenlejet er måske lidt forkert, men et bud.
så er timen ringet ind til honda-skolen..
b16 (v-tec) kommer først i 4. generations civic og 2. generations crx
omtalte motor hedder cz1 og ringer lige knap så mange omdrejninger (og ca 25hk mindre)
b- motorerne er også muligt at smide i, det er bare lidt mere kompliceret og dyrt.. men 850kg bil med en cr-v 2,0 blok kombineret med en b16 eller 18 top vil jeg stadig mene har bare en lille smule moment...
: 04 mar 2008, 23:18
af david
Prøv lige at ringe til din forsikring omkring den der lancia. Der kører nærmest ingen af dem i dk. Jeg skulle give det samme for min lancia dedra 2000 turbo som jeg skulle for min charade 1.3 16v carb. med ca 1 års ancinitet.
: 05 mar 2008, 00:00
af JerrilD
Hvad med en honda civic 1.6 16v ??
Eller :
http://www.ford-klub-danmark.dk/FKDforu ... 39&posts=1
Eller en fiesta 1.8 16v?? Evt selv byg noget tryk på??
: 05 mar 2008, 09:44
af Torben Paw
Jeg kører billigere nu i min Fabia RS til 275000 end jeg gjorde i min 33000kr AX GT jeg havde før... dyrere i indkøb, men meget billigere i drift (3xkml/l og billig forsikring gennem skoda bla.)
men alligevel leder jeg selv efter en gamel spand igen... det er bare sjovere

tror det ender med en VR6 syncro fra tyskland og så på gule kiks...