Begynder bil til 402m Racing...

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#21 Indlæg af zoolander »

Jeg tror en bmw e30 m20b25 turbo er lige noget for jer at lave, det kan gøres billigt, jeg lavede selv 350 hk for ca 30k med bil

Nu når vi har gang i de biler som ikke kører mere, hvad blev der af den ford p100 med supra motor og halm baller bagpå :?:
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#22 Indlæg af JerrilD »

Man kan jo få en volvo 245-244-240 osv billig i sverige kan jeg se.

Hvilken model kommer med turbo?

Eller vil man kunne bygge en T5 motor i sådan en vogn?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#23 Indlæg af HenrikGM »

JerrilD skrev:
Hvilken model kommer med turbo?

?


Alle dem der står B21ET på reg. attest, eller dem der står "Turbo" på....

Du kan stoppe hvadsomhelst i et 240 motorrum. MASSER af plads.

Volvos egen V6(den må du sguikke vælge!) ser ud som om den mangler de sidste 6 cylindre når den er monteret....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#24 Indlæg af jens »

Typisk at man bliver rakket ned fordi jeg siger det ikke er nødvendigt at have 27 overliggende knastaksler og 4 ventiler pr cylinder for at køre stærkt. Jeg siger bare hvordan det er billigst og simpelt. Lig mærke til hvem der skruer og hvem der drikker kaffe mellem runderne det gør dem med simpel stor motor med realistisk litereffekt i let bil. Jeg har aldrig ejet en chevy men de hænger nu en gang på træerne hvilket gør det nemt at skaffe dele selv i lille danmark. lexus motoren vejer iøvrigt mere end en ls1
Har hørt hvad mine kunder har lagt i deres turbo motorer til gadebrug det er ikke småpenge.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#25 Indlæg af HenrikGM »

Nu er dette her jo ikke en battle mellem US V8 og alle andre mærker/modeller, så skal vi ikke se om den ældgamle problemstilling kan manes lidt i jorden.

Det er klart at let bil med meget power gør det muligt at køre gode tider, og man har kunnet få nogle forholdsvist billige V8ere.

Spørgsmålet er hvad der er billigst.

Gearkasseargumentationen er ikke gangbar, for alle har samme problem mht transmission. Nu kan man jo sætte hvilkensomhelst gearkasse bag hvilkensom helst motor!

Så hvad koster 500hk nybygget som V8? (det skal kunne rulle 500hk i Danmark, for at sammenligne ens)
Og 500hk nybygget som "non-US" ?

Hvad koster en 11sek. bil som US V8?
lqs har lige sadt en 11sek bil til salg for 30k.

Bottomline er at der er mange måde at komme til rom på, og der kører en del meget hurtige, meget billige biler i dk der er bygget efter "ikke US" metoder.

Omvendt er der kommet en del nyere biler, hvor der helt åbenlyst er væltet penge i som om der ingen grænser er. Jeg har hørt en sjællænder fortælle at han havde givet 60.000danske kroner (kun arbejdsløn) for at få lagt en brugt 2JZ motor i en supra mk3, og dertil 40.000kr i bling-bling dele, m.v. Det er klart at den slags projekter bliver dyre.
Omvendt står der en +600hk bil til salg, som har kørt forholdsvist problemfrit i mange år, men fuldstændigt uden bling-bling. Bling-bling effekt koster ALTID. Ydelse koster typisk ikke nær det samme.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#26 Indlæg af møffe »

E21 med M50B25 motor i og tryk.

BMW 745 i (turbo ting)

sierra med hvad der nu kan mases af motor ned i sådan en ( alt fra 1,3 R4 til V8 er fabriksbygget )

mercedes 190 med noget 16V og tryk.

S13 silvia (sx 180)

hvis du er meget heldig en 2wd sierra cos.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#27 Indlæg af lqs »

zoolander skrev:Jeg tror en bmw e30 m20b25 turbo er lige noget for jer at lave, det kan gøres billigt, jeg lavede selv 350 hk for ca 30k med bil

Nu når vi har gang i de biler som ikke kører mere, hvad blev der af den ford p100 med supra motor og halm baller bagpå :?:
ja den kan også købes. men den bestemt ikke for børn på en alm vej....
MVH søren
ps. til 50kr per heste bliver det vist en af dk dyreste p100
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#28 Indlæg af dinmor »

jens skrev:Moment vinder dragrace så Derfor er bmws og toyotas 4 liters motorer for små til at lave 500 hk på sug kun m5 5.0 v8 er egnet. Jeg tør slet ikke tænke hvad delene vil koste da alt skal specielt fremstilles. Jeg var på emmaboda og se en dag på striben. Alle miniput motorene med turbo blev startet med fuld gas = 8000+ nogen sikkert 10000 ellers røg de lige på snuden og tabte mindst et halvt sekund i starten. Det er alt for hårdt for gearkassen og koblingen som også er et problem. En gearkasse specielt bygget til at holde bag en 4/6 cylindret koster kassen da der ikke findes nogen standard der kan tage mere end 400 nm. Har du lagt mærke til hvor bred en 32 ventilers v8 er. Den fylder som en chrysler hemi og vejer tit 250 kg + pågrund af alle de ekstra dele. En ls1-ls7 motor vejer 438 pund og har et hav af muligheder for gearkasser der kan holde. Der er ikke brug for avanceret tænding hvis man ikke skal over 6000 rpm


Undskyld mig, men det er da enngang mundbæ.

Har set folk smides supra gearkasser i deres v8 amerikaner fordi std. ikke kan holde.
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#29 Indlæg af Slavteren »

jeg vil næsten tro at den var rettet mod mig jens.

fakta er at ALLE dine indlæg jeg har læst lugter langt væk af de sædvanlige youtube redneck- udtalelser..

jo da en v8 amerikaner har da en berettigelse nogle steder tror jeg, men det virker som om du trænger til at svinge benene ud over sengekanten og opleve den virkelige verden.. tiden hvor en en 3-tons amerikanerbalje styrede alt i hele verden max er overstået.

normalt ville jeg ha samme fremgangsmåde med v8 folk som med grønsager.. de generer ikke mig, og jeg prøver ikke at genere dem, meen der er en grænse.

(måske lige bortset fra jbo :tooth: men han kan ta at få noget gaz!)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#30 Indlæg af JerrilD »

HenrikGM skrev:
JerrilD skrev:
Hvilken model kommer med turbo?

?


Alle dem der står B21ET på reg. attest, eller dem der står "Turbo" på....

Du kan stoppe hvadsomhelst i et 240 motorrum. MASSER af plads.

Volvos egen V6(den må du sguikke vælge!) ser ud som om den mangler de sidste 6 cylindre når den er monteret....


Kunne være man skulle gå efter noget 240 og smide en T5motor i?

Det behøves ikke at være en 10sek bil ! Det handler bare om at være med og få noget erfaring i noget ombygning osv......

Men nu må vi se hvad det bliver til... min kollega er lige blevet fyret i dag :( Slap heldigvis, for denne omgang....
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar