Olie forbrug motor - turbo
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lqs skrev:er værdien så dårlig... ved første forsøg, prøver du en gang mere, efter at have give en sjat motorolie ned gemmen tændrørshul. stiger værdien er det ringerne det er galt med, stiger den ikke, ligger fejlen højere oppe!
MVH søren
Og når du bruger det råd, så vær lige obs på at det altså er primære årsag til ekstra meget røg efter opstart!!
Du kan også lave en leak-down test med trykluft. Pas på fingerne hvis du ikke får motoren stillet rigtigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
jesperhj
- Junior Medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvis han kører med den originale intercooler, så er det faktisk en bundprop på den der er beregnet til at tappe olien af ved service.
Hvis man ikke gør det, og IC er småfuld af olie, så vil den give nogle gevaldige puls røg især i svingkørsel....
Hvis man ikke gør det, og IC er småfuld af olie, så vil den give nogle gevaldige puls røg især i svingkørsel....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
da min lavede det nummer var det mine gamle/hårde olietyve der skulle skiftes. jeg tænker lidt at med alle de lyskryds derinde, bliver det jo til en del tomgang, og dermed en del olie den smider igennem.
hvis det var ringene ville det så ikke være specielt tydeligt når du trykker lidt til den.
hvis det var ringene ville det så ikke være specielt tydeligt når du trykker lidt til den.
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Det er et godt spørgsmål, altså ku jo godt skifte de tyve, toppen er fra en F motor kender ikke km stand på den, de blev ik skiftet da jeg fik toppen på.
Men jo når jeg køre er der mange lyskryds og ikke så meget tid hvor den får lov at arbejde
Når man køre ryger den ikke eller ik hvad man kan se i vært fald
Men håber og tror det er turbo'en men igen ved ik har ik haft mulighed for at lave comp test, eller at teste med en anden turbo motor T3T4Top turbo for at se om det er den.
Men jo når jeg køre er der mange lyskryds og ikke så meget tid hvor den får lov at arbejde
Men håber og tror det er turbo'en men igen ved ik har ik haft mulighed for at lave comp test, eller at teste med en anden turbo motor T3T4Top turbo for at se om det er den.