trackbite/lim/streetrace?
Redaktør: Moderatorer
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Jeg forstår ikke pointen med lim på banen - men jeg er nok også et gammelt røvhul..
Hvis man har så mange hypper at man ikke kan få nok bid, så må man jo træne højrefoden så man kan styre sin bil.. Jeg troede at dragrace handlede om at komme først ned for enden af den snorlige vej - og ikke at sætte en tid der er 0.00001 beder end hvad er set på den anden side af jorden.
Det må være konkurrence parameteren (hvem der kommer først) der er den motiverende faktor, ellers kunne man bare sende biler afsted en af gangen, og ikke om man liige rammer de 8.3. I min verden er tiden sekundær - hvorfor jeg ikke helt kan se pointen med lim.
..og hvis vi snakker streetrace, så fatter jeg det SLET ikke - men jeg har heller aldrig helt forstået hvorfor StreetRace er så spændende.
Hvis man har så mange hypper at man ikke kan få nok bid, så må man jo træne højrefoden så man kan styre sin bil.. Jeg troede at dragrace handlede om at komme først ned for enden af den snorlige vej - og ikke at sætte en tid der er 0.00001 beder end hvad er set på den anden side af jorden.
Det må være konkurrence parameteren (hvem der kommer først) der er den motiverende faktor, ellers kunne man bare sende biler afsted en af gangen, og ikke om man liige rammer de 8.3. I min verden er tiden sekundær - hvorfor jeg ikke helt kan se pointen med lim.
..og hvis vi snakker streetrace, så fatter jeg det SLET ikke - men jeg har heller aldrig helt forstået hvorfor StreetRace er så spændende.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
nej det kan man ikke. ofte vil forskel på en til lejlighed forsøgt limet "bane" og et alm stykke asfalt dog være ret lille.
men det er jo ikke dragrace vi skriver om her. det er STREETRACE..... forskellen (i mine) øjne må være lim/ikke lim.
min påstand vil til hver en tid samtidig være, at fordele (lidt bedre tid) ikke tilnærmelsesvis opvejer bagdelene.
MVH søren
men det er jo ikke dragrace vi skriver om her. det er STREETRACE..... forskellen (i mine) øjne må være lim/ikke lim.
min påstand vil til hver en tid samtidig være, at fordele (lidt bedre tid) ikke tilnærmelsesvis opvejer bagdelene.
MVH søren
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
jeg kan ikke se nogen bagdele,,
dem der tuder, kan bare købe et sæt ordentlige dæk.
klasse undskyldningen holder ikke,
street klassen er 112% fuld af ulovlige gade biler, så argumentet med street race er i mine øjne længe gået fløjten,
kan de ikke synes lovligt, er det ikke reelt "ind fra gaden biler"
om man kører den ene eller anden klasse er vel ret lige gyldigt. de fleste "taber alligevel"
er vi ikke for 95% tilfælde med fordi det er sjovt, og pokaler er noget der er pisse ligemeget..eller taler jeg virkelig kun for mig selv i det tilfælde ?
vil man køre race må man som minimum forvente at skruer man i motoren, så skal der også skrues i kobling,,,,drivlinie, men det er jo der de fleste springer over,, og siden har let til tårer hvis der er tiltag som reelt stiller en bedre hvis man gad opgradere materiellet en smule..
efter 10 år har bilernes styrke flyttet sig,, er det så ikke på tide at dhb/banerne flytter med.
ps. skifter man ikke også dæk om vinteren, for at få bedre greb ??? så kan man vel også hvis man vil køre lidt sportsligt..
dem der tuder, kan bare købe et sæt ordentlige dæk.
klasse undskyldningen holder ikke,
street klassen er 112% fuld af ulovlige gade biler, så argumentet med street race er i mine øjne længe gået fløjten,
kan de ikke synes lovligt, er det ikke reelt "ind fra gaden biler"
om man kører den ene eller anden klasse er vel ret lige gyldigt. de fleste "taber alligevel"
er vi ikke for 95% tilfælde med fordi det er sjovt, og pokaler er noget der er pisse ligemeget..eller taler jeg virkelig kun for mig selv i det tilfælde ?
vil man køre race må man som minimum forvente at skruer man i motoren, så skal der også skrues i kobling,,,,drivlinie, men det er jo der de fleste springer over,, og siden har let til tårer hvis der er tiltag som reelt stiller en bedre hvis man gad opgradere materiellet en smule..
efter 10 år har bilernes styrke flyttet sig,, er det så ikke på tide at dhb/banerne flytter med.
ps. skifter man ikke også dæk om vinteren, for at få bedre greb ??? så kan man vel også hvis man vil køre lidt sportsligt..
I love everything thats fast enough to do something stupid with
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Som publikum kommer man for at se biler, der kan komme ud af hullet med forhjulene i luften. Det kan ikke lade sig gøre på ulimet bane med mindre for støddæmperne er så slatne at bilen er livsfarlig at køre i. Guldrodden kørte 7.? på vejleåvej. i Malmø går den 6 på samme dot dæk så lim har stor betydning. Undskyldningen med at drivlinen ikke kan holde er vel den klassiske, med at man skal have motoren med flest hk først, men glemmer at resten skal passe hvilket er meget dyrt.
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
lqs skrev:JONAS. du har ALDRIG prøvet en limet bane. du har prøvet en til lejlighed forsøgt limet startbane, eller til lejlighed forsøgt limet offentlig vej. ret mig endelig hvis du mener dette er forkert. men det er da muligt det er sådan du har oplevet det... at seat er 4wd farver nok oplevelsen en del. til gengæld har du været til NORDSØ action days oppe nordpå. kan du huske hvordan det gik ANDERS?
om ulykken skyldes lim, eller at limen stoppe brat efter mål? eller om ulykken skyldes en fordybning i "banen"?
prøv at tage en forhjulstrækker med alm gadedæk, lav en start på en virkelig limet bane med masser af gummi.
kørte selv til action meet på mantorp sidste år, med gadedæk... det er ikke så let. altså at komme ud af hullet. måske det bliver bedre i år?
der bliver intet dragrace på banen i år... dvs nok heller ingen der smider masser af penge efter lim. i hvert fald bliver der ikke det samme lag gummi at starte i.
MVH søren
jeg har selv kørt til NORDSØ action days i min tidligere bmw e30 med 500hk.
dengang havde jeg endnu ikke fået købt slicks, så der blev kørt på alm gadedæk.
det blev kun til en enkelt tur, for det var fulstændigt umuligt at komme ud af hullet
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Søren: På min kammerats FWD, er der godt 1 sec i forskel på den bedste tid i dk, kontra tiden på limet bane i sverige, vel og mærke efter kun et besøg i sverige, han har kørt MANGE gange i dk
Og nej, der er ikke ændre på ladetryk/dæk/opsætning/kører/og hvad der ellers kunne indvirke.
Og nej, der er ikke ændre på ladetryk/dæk/opsætning/kører/og hvad der ellers kunne indvirke.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Bare for at underholde Jens!
www.youtube.com/watch?v=bu7zAfEnuEM
Ps. på en bane går samme bil en lav snorlige 8'er.
www.youtube.com/watch?v=bu7zAfEnuEM
Ps. på en bane går samme bil en lav snorlige 8'er.