DASU Streetrace Cup 2008 ???

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: FELTHAUS/ANDRE MED NÆSE....

#291 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:
lqs skrev:kan godt love at der INGEN chance er for at LUGTE hvad brændstof der er i div tanke, på en bil med en blot nogenlunde moderne MS.
INGEN OVERHOVEDET! for at undersøge en bil for dette, skal der bruges både tid, indsigt og fantasi..... MVH søren


Vil du dermed sige, at du ikke kan lugte forskel på oktan 98 og metanol.
Du behøver jo ikke stikke hovedet ned i tanken, der skal være en lille aftapningshane oppe ved indsprøjtnings anlægget, hvor man kan tappe en lille prøve af.


Nu får du altså een over næbbet:

Jeg mindes et stort arrangement på Vandel, hvor der var restriktioner på brændstof. Et hurtigt kig i pitten afslørede snesevis af sunoco dunke indeholdende noget der ikke var almindelig handelsbensin.
Et hurtigt snif i opliningen, som iøvrigt vrimlede med officials gav hellerikke indtryk af handelsbensin.
Et hurtigt kig i reglementet klargør tydeligt at "kun bensin og diesel" er tilladt.

Feldthaus; Jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal sige når netop du forsøger at belære Søren om hvor "let" det er at kontrollere det, når du helt åbenlyst ikke selv kan skelne mellem 95oktan, Toluen, Methanol, etc. :coffee:

Jeg er helt sikker på du ved hvad jeg taler om, og at det ikke er nødvendigt at snakke mere om hvor nemt der er at kontrollere brændstof??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#292 Indlæg af Hartvig »

Hey gutter og moderatorer !

Skal vi ikke bare for en gangs skyld vælge en rar og hvis nødvendigt humoristisk tone i denne tråd, som nærmer sig noget af det bedste jeg længe har deltaget i.

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#293 Indlæg af Hartvig »

Her er forresten et af de steder jeg henter inspiration til fremtiden http://1on1-motorsports.de/mambo45/

Prøv bl.a. at se deres mega simple regelsæt og billeder fra deres arrangementer.

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#294 Indlæg af audi_claus »

Det kunne være rart om man ved hvert indlæg startede med at angive,
hvilken hastighedsklasse forslaget/diskussionen gik på. Jeg spiser Ginko Biloba hver morgen for at huske, hvad jeg foretog mig i går. Der er nogle på dette forum, der burde gøre det samme, så vi ikke trådte rundt i de samme ting hele tiden - - for efterhånden mange sider siden har jeg angivet 7 gode grunde til at køre sin bil på trailer, uden at den var ulovlig af den grund og tilsvarende betydningen af om man benytter 95, 98 108 oktan eller hjemmebrygget med Touluen og Acetone.
Hvis den ovenordnede klassifikation ikke er fastlagt er det flueknepperi.
Når vi snakker methanol, så er en f.eks. 30% blanding i vand ikke mere end at frostsikfre dunken hvis det skal benyttes som supplerende indsprøjtning. Hvis det er 99.8 i tanken så er det måske en anden diskussion? Og brandfarligt hvis det ryger ved siden af. Flambering med cognac sker normalt med 42%.
Men hvilken? Vi mangler definitioner af, hvad der er væsentligt eller ej.
Det der gennemgås er udemærket fordi det ved eksempler får trukket nogle forhold frem, der skal tages stilling til; men det sker ofte i en forkert rækkefølge. Hvis der er noget, der har en stor praktisk betydning (i sek. eller sikkerhed) så belys det.
I formel 1 laver man nogle begrænsninger på motorerne for at det ikke skal være for dyrt for "små" teams at deltage. Er det det , der diskuteres
når man siger kun een type benzin - men som tidligere nævnt hører det sammen med samme motorstørrelse, ladetryk, intercooler osv, så man ender ved en meget nemmere ligning, som går på vægt/hk som også anvendes i f.eks DTC
mvh
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#295 Indlæg af audi_claus »

Er du nu ikke ved at gå i den anden sikkerhedsgrøft, Hartvig ?
Vinduesnet ved 11 sek ?

faster than
time/speed 1/4 mile minimum requirements
14 seconds (13,5 sec *)
rollbar for convertibles

12 seconds (11,5 sec *)
rollbar
4-point harness

11 seconds rollcage and window net (except unmodified full-body cars)

10 seconds rollcage and window net

10 sec. or
135mph or
rear mounted battery circuit breaker at rear of car

og en 402 meter lang træksnor til officials :tooth:
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#296 Indlæg af Hartvig »

Nu har jeg det lidt som en vis anden herinde - læs nu hvad jeg skriver....

Jeg henter inspiration !

Det betyder ikke at jeg bruger rub og stub ordret :roll:

Sorry Claus - det har været en lang dag og jeg er vist bare lidt sur og træt efter en hård weekend :oops:

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

Re: FELTHAUS/ANDRE MED NÆSE....

#297 Indlæg af Feldthaus »

HenrikGM skrev:Nu får du altså een over næbbet:

Jeg mindes et stort arrangement på Vandel, hvor der var restriktioner på brændstof. Et hurtigt kig i pitten afslørede snesevis af sunoco dunke indeholdende noget der ikke var almindelig handelsbensin.
Et hurtigt snif i opliningen, som iøvrigt vrimlede med officials gav hellerikke indtryk af handelsbensin.
Et hurtigt kig i reglementet klargør tydeligt at "kun bensin og diesel" er tilladt.

Feldthaus; Jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal sige når netop du forsøger at belære Søren om hvor "let" det er at kontrollere det, når du helt åbenlyst ikke selv kan skelne mellem 95oktan, Toluen, Methanol, etc. :coffee:

Jeg er helt sikker på du ved hvad jeg taler om, og at det ikke er nødvendigt at snakke mere om hvor nemt der er at kontrollere brændstof??


Du ramte helt ved siden af :grin:

Vi kontrollerede slet ikke brændstof i Vandel.
Ligesom vi heller ikke kontrollerede kildestøj, så blev brændstof heller ikke kontrolleret. Der er et par ting, som man normalt vis ikke kontrollerer, men hvis du gerne vil have at man gør det, så hæver vi da bare deltager gebyret til 3000 kr. og så er det incl støjmåling, brændstof kontrol osv.
Hvis ALT skal kontrolleres, så skal vi som arrangører have 50 synsfolk og bilerne i en uge mindst.
Der vil altid være folk, som ikke kører helt efter reglerne, bare kig ud af vinduet, streetracere er jo også en del af samfundet, og der har vi et politi, som heller ikke kan kontrollere alt, men det bliver tingene ikke mere lovlige af.

Nej, det vi snakker om er sund fornuft. Synsfolkene kan ikke opdage alle forsøg på snyd, men der er det jo, at man som kører også kan komme og prikke løbledelsen på skulderen hvis man har set noget som ikke er helt rigtigt. og NEJ, jeg vil ikke ind i et komunistisk stikker samfund.

Det eneste i kørere kan være helt sikre på at i får ud af at snyde f.eks. med brændstof er, at så bliver det farligere, og derved dyere at arrangere, som så igen gør at deltager gebyret stiger.

Jeg vil helst, at i kun måtte bruge op til oktan 98 eller diesel, da det for mig vil være mere ægte streetrace, og det vil også være med til at holde farten lidt nede og derved en smule mere sikkert!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#298 Indlæg af lqs »

nogen der kan forklare grunden til at foreslå, eller sågar indføre regler, der ikke skal overholdes?
MVH søren der ved sådan noget ikke virker på hunde eller børn...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: FELTHAUS/ANDRE MED NÆSE....

#299 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:[
Du ramte helt ved siden af :grin:

Vi kontrollerede slet ikke brændstof i Vandel.
Ligesom vi heller ikke kontrollerede kildestøj, så blev brændstof heller ikke kontrolleret. Der er et par ting, som man normalt vis ikke kontrollerer, men hvis du gerne vil have at man gør det, så hæver vi da bare deltager gebyret til 3000 kr. og så er det incl støjmåling, brændstof kontrol osv.
Hvis ALT skal kontrolleres, så skal vi som arrangører have 50 synsfolk og bilerne i en uge mindst.
Der vil altid være folk, som ikke kører helt efter reglerne, bare kig ud af vinduet, streetracere er jo også en del af samfundet, og der har vi et politi, som heller ikke kan kontrollere alt, men det bliver tingene ikke mere lovlige af.

Nej, det vi snakker om er sund fornuft. Synsfolkene kan ikke opdage alle forsøg på snyd, men der er det jo, at man som kører også kan komme og prikke løbledelsen på skulderen hvis man har set noget som ikke er helt rigtigt. og NEJ, jeg vil ikke ind i et komunistisk stikker samfund.

Det eneste i kørere kan være helt sikre på at i får ud af at snyde f.eks. med brændstof er, at så bliver det farligere, og derved dyere at arrangere, som så igen gør at deltager gebyret stiger.

Jeg vil helst, at i kun måtte bruge op til oktan 98 eller diesel, da det for mig vil være mere ægte streetrace, og det vil også være med til at holde farten lidt nede og derved en smule mere sikkert!


Det værste er nok næsten at du mener jeg rammer ved siden af. :damn:

Tjek §7 i det regelsæt i kørte efter. Du stod som løbsleder, så du ved godt hvad jeg snakker om.
Til andre kan jeg da citere:
"Kun bensin og diesel er tilladt. (Helt eller delvis Methanol, Ethanol og Toluen m.m. er forbudt) "
Hvis du har glemt det kan jeg tilsende dig det.....

I lavede restriktioner på Brændstof, og valgte ikke at tjekke det. Nu belærer du så Søren om hvor nemt det er at tjekke, og til "dit" eget løb lod i dem køre på alt der kunne brænde, incl methanol, ethanol og toluen, i alle mixforhold.
Næ, du, den holder ikke. Skal der være regler, så skal det være fordi man har en intention om at forsøge at overholde dem, ellers skal de slet ikke være der.

Kan i ikke til næste gang markere de regler som i IKKE vil håndhæve med en stjerne? :idea: Meget nemmere at se hvor man så skal snyde, og hvor man ikke kan. Det var jo ikke nemt at vide at man ikke måtte køre under 9,7 når man nu godt måtte køre på Methanol.... trods begge dele var forbudt iflg reglement... :grr:

Jeg har ikke villet sætte så specifikt navn på, men der er åbenbart ingen anden vej. Stop da for pokker med at lave regler i alligevel ikke vil køre efter! Det er sgu bla. derfor der i dag er en hel bunke "hjemløse" racerbiler der ikke passer ind i noget som helst reglement.

Så jeg kunne også godt tænke mig at høre en god grund til at indføre regler man ikke vil, eller kan overholde.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

Re: FELTHAUS/ANDRE MED NÆSE....

#300 Indlæg af Feldthaus »

HenrikGM skrev:Det værste er nok næsten at du mener jeg rammer ved siden af. :damn:

Tjek §7 i det regelsæt i kørte efter. Du stod som løbsleder, så du ved godt hvad jeg snakker om.
Til andre kan jeg da citere:
"Kun bensin og diesel er tilladt. (Helt eller delvis Methanol, Ethanol og Toluen m.m. er forbudt) "
Hvis du har glemt det kan jeg tilsende dig det.....

I lavede restriktioner på Brændstof, og valgte ikke at tjekke det. Nu belærer du så Søren om hvor nemt det er at tjekke, og til "dit" eget løb lod i dem køre på alt der kunne brænde, incl methanol, ethanol og toluen, i alle mixforhold.
Næ, du, den holder ikke. Skal der være regler, så skal det være fordi man har en intention om at forsøge at overholde dem, ellers skal de slet ikke være der.

Kan i ikke til næste gang markere de regler som i IKKE vil håndhæve med en stjerne? :idea: Meget nemmere at se hvor man så skal snyde, og hvor man ikke kan. Det var jo ikke nemt at vide at man ikke måtte køre under 9,7 når man nu godt måtte køre på Methanol.... trods begge dele var forbudt iflg reglement... :grr:

Jeg har ikke villet sætte så specifikt navn på, men der er åbenbart ingen anden vej. Stop da for pokker med at lave regler i alligevel ikke vil køre efter! Det er sgu bla. derfor der i dag er en hel bunke "hjemløse" racerbiler der ikke passer ind i noget som helst reglement.

Så jeg kunne også godt tænke mig at høre en god grund til at indføre regler man ikke vil, eller kan overholde.


Lad mig besvare dig med en række spørgsmål:
1 Vil du gerne betale flere tusinde kroner i deltager gebyrer for at få alt kontrolleret ved hvert arrangement.
2 Har du nogensinde været ved et arrangement på dansk jord hvor der er blevet kontrolleret brændstof på alle biler? Hvis du svare ja til dette, så vil jeg gerne vide hvor og hvad det så kostede.
3 Har du aldrig hørt om selvdisciplin?
4 Har du aldig måttet prioritere dine kræfter?

Hvis du virkelig mener at ALLE regler skal kontrolleres efterlevet ved hvert arrangement, så er denne diskution fuldstændig spildt, da det ALDRIG kan lade sig gøre. Hvis det er spildt, så sig venligst til NU, for så kan jeg sgu´ finde noget andet at bruge min fritid til.
Besvar