RH-Motorsport eller turbomotor?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#31 Indlæg af MortenSkals »

JEg er da hvertfald komemt nærmere at jeg skal prøve megasquirt inden for en rum fremtid, men er stadig ikke helt klar over hvor mange sensore der mangler / kan bruges på min c20ne. . .

Men jeg bøvler lidt med nogle små ting med den org. motorstyring, tomgang if for fed blading ved tomgang af og til.

Så vil snart gerne prøve MS så jeg selv kan justere på det med bærbaren. er også nememre når man justere og skruer i det selv, også fremmer det også min uddannelse...
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#32 Indlæg af larslaursen »

Prisen som er oplyst af turbomotor, er efter han har været inde og læse ledningsnet på bilen og vi har snakket omkring bil og motor.
Så han er oplyst omkring hvilken motor der er tale om!

Hvordan kan prisen ved HenrikGM blive lige så høj, det er jeg ikke helt med på? I hvert fald ikke hvis han hverken monterer eller kører ind?
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#33 Indlæg af Havneren »

Mads RR skrev:Det er da også noget mærkeligt noget at montere 2 barnestole der hvor forsæderne normalt skal være! :D


Ja... Og skrue værktøjskassen fast til bunden af bilen! Troede jo først den bare var pisse tung! ... Det var den så selfølgelig også jo - :damn:
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#34 Indlæg af Havneren »

Ferrari Killer skrev:Med hensyn til montering og efterfølgende indkøring af MS, ville jeg hellere ikke være nervøs, som havneren ligger op til.

Nok det mest supporterede motorstyringprogram her i DK?!

I mit tidligere indlæg, skrev jeg om min egen erfaring omkring både RH og MS.

Og i den forbindelse var jeg ikke helt fair!

Jeg fik ikke rost de to personer som stod for indkøringen af min MS.

Det var nemlig Havneren, og så Mads Rose fra Fyn. Det foregik som sagt på vejen, og med den pågældende bil der blev mappet, havde jeg intet problem med at der foregik på vejen.

Men deres arbejde er upåklageligt!

Så dem ville jeg til hver en tid anbefale, og også selv bruge igen, hvis jeg skal have mappet min bil om eller en helt ny for den sags skyld.

Det var lige lidt reklame som er helt berettiget! :wink:


Mange tak for de pæne ord - Havde da glemt alt om at det var din bil vi havde gang i den gang...
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#35 Indlæg af Havneren »

larslaursen skrev:Prisen som er oplyst af turbomotor, er efter han har været inde og læse ledningsnet på bilen og vi har snakket omkring bil og motor.
Så han er oplyst omkring hvilken motor der er tale om!

Hvordan kan prisen ved HenrikGM blive lige så høj, det er jeg ikke helt med på? I hvert fald ikke hvis han hverken monterer eller kører ind?


Det er den heller ikke... Jeg runder bare ret groft af og havde lagt lidt over i til indkøring! MEN Henriks boks ER dyere i ren handel end Turbomotors - Men man får bestemt også noget for de ekstra penge - Især som første gangs MS´er... Man får også, efter min mening, noget hardware på et helt andet kvalitets niveau.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#36 Indlæg af møffe »

vil nok sige at support messigt er rene (turbomotor) skam ganske god. har ikke haft problemer der. han kan dog være svær at fange på mobil.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#37 Indlæg af klyfax »

Havneren skrev:
Det er den heller ikke... Jeg runder bare ret groft af og havde lagt lidt over i til indkøring! MEN Henriks boks ER dyere i ren handel end Turbomotors - Men man får bestemt også noget for de ekstra penge - Især som første gangs MS´er... Man får også, efter min mening, noget hardware på et helt andet kvalitets niveau.


Nu skriver du jo ik i hvilken retning kvaliteten er på Henriks i forhold til Turbomotor. :D

Men jeg vil da helt sikkert fortrække at man bare skal lave et omformer stik fra orig. motorstyring til MS. Så er den montering færdig... Og kan laves uden at man skal lade bilen holde alt for længe...
Så vidt jeg ved skal Henriks køre på div. uorig. følere...
Renes køre på de fleste orig. føler. Ellers kan man altid finde en føler fra en toyota, som motorimport har til at ligge til 0 kr. incl. fragt...

Og support messigt er Rene rigtig god, for han har en dvælsk huske evne, så når man siger sit navn, så ved han både bilens farve og motorens ændringere, og hvad man ringede om sidst. Og så kender han sin box i hovedet.

Men Henrik virker også som om han ved hvad han laver med sådan en MS boks.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#38 Indlæg af Havneren »

klyfax skrev:
Havneren skrev:
Det er den heller ikke... Jeg runder bare ret groft af og havde lagt lidt over i til indkøring! MEN Henriks boks ER dyere i ren handel end Turbomotors - Men man får bestemt også noget for de ekstra penge - Især som første gangs MS´er... Man får også, efter min mening, noget hardware på et helt andet kvalitets niveau.


Nu skriver du jo ik i hvilken retning kvaliteten er på Henriks i forhold til Turbomotor. :D

Men jeg vil da helt sikkert fortrække at man bare skal lave et omformer stik fra orig. motorstyring til MS. Så er den montering færdig... Og kan laves uden at man skal lade bilen holde alt for længe...
Så vidt jeg ved skal Henriks køre på div. uorig. følere...
Renes køre på de fleste orig. føler. Ellers kan man altid finde en føler fra en toyota, som motorimport har til at ligge til 0 kr. incl. fragt...

Og support messigt er Rene rigtig god, for han har en dvælsk huske evne, så når man siger sit navn, så ved han både bilens farve og motorens ændringere, og hvad man ringede om sidst. Og så kender han sin box i hovedet.

Men Henrik virker også som om han ved hvad han laver med sådan en MS boks.


Henrik er jo ude med et nyt produkt nu som skulle kunne bruge alle originale følere. Ud over dette er der en masse ekstra på printet også - Som jeg da husker det. Det er lavet med SMD komponenter så der har været plads til at få det hele med... Det er derfor jeg tør sige at kvaliteten nok er en anden...

Hæng mig nu ikke op på noget omkring hvad der præcist er på printet - Det er noget tid siden jeg hørte om det.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#39 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:[Så vidt jeg ved skal Henriks køre på div. uorig. følere...
.


Du ved forkert.

SAMTLIGE ms der til dato er lavet WW kan køre på hvilken som helst NTC føler, blot den har fået følerens karakteristik.
NTC=Negativ temperatur koefficient = stort set samtlige følere.

Det gælder uanset hvor den ms kommer fra.

Hvis du fortæller MS hvad karakteristikken er, så retter den bare ind efter det du fortæller den og så er den ikke længere.

Men det er en god historie, og en ret så sejlivet forkert een af slagsen endda. :damn:

Vi kan tage et eksempel som en BMW E36 M3 med tryk.
Alle OEM temp sensorer, induktiv krumptapsensor og digital knastsensor, VANOS, 6tændingsudgange til ægte COP tænding(svjv første 6cyl COP nogensinde), al sammen onboard. Nul fuglerede.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#40 Indlæg af Zorak »

HenrikGM skrev:
klyfax skrev:[Så vidt jeg ved skal Henriks køre på div. uorig. følere...
.


Du ved forkert.

SAMTLIGE ms der til dato er lavet WW kan køre på hvilken som helst NTC føler, blot den har fået følerens karakteristik.
NTC=Negativ temperatur koefficient = stort set samtlige følere.

Det gælder uanset hvor den ms kommer fra.

Hvis du fortæller MS hvad karakteristikken er, så retter den bare ind efter det du fortæller den og så er den ikke længere.

Men det er en god historie, og en ret så sejlivet forkert een af slagsen endda. :damn:

Vi kan tage et eksempel som en BMW E36 M3 med tryk.
Alle OEM temp sensorer, induktiv krumptapsensor og digital knastsensor, VANOS, 6tændingsudgange til ægte COP tænding(svjv første 6cyl COP nogensinde), al sammen onboard. Nul fuglerede.


:wow: Troede ikke at Ms kunne styre vanos, det er satme et indviklet system.. Har prøvet at skille det ad ved toppaknings skift.. Det kan godt være noget værre lort at få det hele til at stå rigtigt... Hehe.. :P
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Besvar