Side 4 af 12
: 26 maj 2011, 23:04
af HenrikGM
Prøv at se denne:
http://www.youtube.com/watch?v=gJjmz28ly7Y
Den har været vist før.
Arrangøren skal bare gøre op med sig selv om han kører "street like" eller dragrace.
Hvis gadedækskravet fjernes, så kan man retfærdiggøre lim, men banen er hys overfor fugt i helt ekstrem grad.
Og man kan så rigeligt køre stærkt nok på alm asfalt hvis bilen er sadt op til det.(man kan jo give sig til at tune undervogn, bare en vild ide...)
: 26 maj 2011, 23:04
af Gearhead
Captain Slow skrev:jeg kan ikke se nogen bagdele,,
dem der tuder, kan bare købe et sæt ordentlige dæk.
klasse undskyldningen holder ikke,
street klassen er 112% fuld af ulovlige gade biler, så argumentet med street race er i mine øjne længe gået fløjten,
kan de ikke synes lovligt, er det ikke reelt "ind fra gaden biler"
om man kører den ene eller anden klasse er vel ret lige gyldigt. de fleste "taber alligevel"
er vi ikke for 95% tilfælde med fordi det er sjovt, og pokaler er noget der er pisse ligemeget..eller taler jeg virkelig kun for mig selv i det tilfælde ?
vil man køre race må man som minimum forvente at skruer man i motoren, så skal der også skrues i kobling,,,,drivlinie, men det er jo der de fleste springer over,, og siden har let til tårer hvis der er tiltag som reelt stiller en bedre hvis man gad opgradere materiellet en smule..
efter 10 år har bilernes styrke flyttet sig,, er det så ikke på tide at dhb/banerne flytter med.
ps. skifter man ikke også dæk om vinteren, for at få bedre greb ??? så kan man vel også hvis man vil køre lidt sportsligt..
HØRT !!
: 27 maj 2011, 05:02
af lqs
K-FINN skrev:Søren: På min kammerats FWD, er der godt 1 sec i forskel på den bedste tid i dk, kontra tiden på limet bane i sverige, vel og mærke efter kun et besøg i sverige, han har kørt MANGE gange i dk
Og nej, der er ikke ændre på ladetryk/dæk/opsætning/kører/og hvad der ellers kunne indvirke.
godt et sekund?
hvad er det i virkeligheden? er det under eller over et sekund?
MVH søren
ps. jeg var der og så hvordan det gik....
: 27 maj 2011, 05:09
af lqs
som jeg læser denne tråd, så er der mange, der ikke mener der er forskel på drag og streetrace.... der er også mange der mener at det er de dyre biler, der skal bestemme underlaget, eller tilskuerne. eller håbet om rekordtider.
den her volvo som jeg så køre 8.26 og 271kmt i lørdags.... på alm asfalt... uden lim. er den ikke en del hurtigere, end der nogensinde er kørt af en dansk ikke V8? med eller uden lim....! hvis man kigger på billederne derfra kunne den mærkeligt nok godt løfte forhjul også.
det er et spændende emne. det bliver ikke mindre spændende af at vi ikke er enige.
MVH søren
: 27 maj 2011, 05:21
af lqs
nogen der er klar på hvor man i DK kan køre på limet bane?
mig bekendt måske kun VANDEL og MOSTEN, hvor sidstnænvte vel ikke rigtigt er race, det er vel reelt tidstagning?
nogen andre steder man kan få lov?
MVH søren
: 27 maj 2011, 14:16
af Westmus
Captain Slow skrev:street klassen er 112% fuld af ulovlige gade biler, så argumentet med street race er i mine øjne længe gået fløjten,
kan de ikke synes lovligt, er det ikke reelt "ind fra gaden biler".
Hvem har egentlig vedtaget den "lov"? I mit hoved ligger skillelinien gadebil kontra dragracer da et helt andet sted. Streetracing som vel nærmest er moderen til dragrace har ALTID handlet om illegalt race med ombyggede og ikke nødvendigtvis lovlige biler. Historien rækker faktisk tilbage til årene omkring 2. verdenskrig.

: 27 maj 2011, 17:28
af Captain Slow
dunno, streetrace er og bliver jo en ulovlig sport/begivenhed, hvorfor dog prøve at gøre den "Lovlig" det har som du siger jo Aldrig været meningen
det hører netop til på gader og stræder, men illegal holigan mentalitet som en stor bestanddel..
dragrace er noget andet,
problemet er som jeg ser det at, det vi laver her i lille motorsports amputerede danmark er at prøve at finde en hverken eller løsning,
lidt ligesom på Christiansborg.
og vi ved jo hvordan det plejer at ende, med hovsa løsninger ingen parter er glade for
hvor vil vi hen?, kontra hvor vi er på vej hen ?, synes jeg er et rigtig spændende spørgsmål
: 27 maj 2011, 20:17
af m power
det der er problemet med feks DHB det er at der er 3 klasser med forskellig regelsæt.
da street klassen ikke MÅ køre på dæk der fungerer på en limet bane, så ser jeg ikke nogen mening i at banen skal limes.
men er banen ikke limet så har man jo en undskylding for ikke at lave gode tider

[/u]
: 27 maj 2011, 20:39
af Captain Slow
forskellen er for mig slående og logikken simpel.
man kan frit vælge klasse, altså kan alle vælge at bruge lige de dæk man ønsker.
så den "undskyldning" finder jeg meget vag.
de hurtige biler, dem som publikum kommer for at se, har efterhånden problemer med at få bid, hvilket rent sikkerhedsmæssigt kun blir værre og værre.
vil man tiltække de biler som publikum vil se, er der reelt kun 1 vej frem,
desuden er DHB det eneste sted der vil være preparing,,
så mine ord er: "lev med det"
det er 1 gang om året, alle de andre events er på rå asfalt.
se det som en positiv udfordring. istedet for kun at søge at finde negative sider af dette tiltag som vi har kæmpet så hårdt for i lang tid
: 27 maj 2011, 20:41
af Captain Slow
m power skrev:det der er problemet med feks DHB det er at der er 3 klasser med forskellig regelsæt.
da street klassen ikke MÅ køre på dæk der fungerer på en limet bane, så ser jeg ikke nogen mening i at banen skal limes.
men er banen ikke limet så har man jo en undskylding for ikke at lave gode tider

[/u]
mener nu godt du kan få dot mærkede dæk der kan bide på trackbite
