Invitation til samarbejde vedrørende streetrace i dk

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#41 Indlæg af HenrikGM »

Hartvig skrev:@ Henrik

Hvis du samler de punkter som Michael har lavet og som jeg har kommenteret, så er dagsorden straks meget mere tilgængelig.

1) Velkommen - Præsentation af klubber, foreninger og enkeltpersoner

2) Forslag til stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

3) Forslag til vedtægter for Danish Legal Streetrace Union

4) Forslag til banereglement 2008 for medlemmer af Danish legal Streetrace Union

5) Stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

6) Eventuelt

Mit forslag om indsendelse af skriftligt input 14 dage forud for mødet, skal netop gøre det muligt for deltagerne i mødet, at kunne fokusere optimalt på de områder/emner, hvor vi eventuelt ikke er 100% enige.

Så jeg forventer bestemt ikke et møde hvor vi bruger de første 7-8 timer til at diskutere materialetykkelse på et evt. kardanfang :damn:

/Hartvig


Som arrangør har man allerede gjort sig en tanke eller to, om disse punkter. Hvis det skal indsendes 14dage før for at komme i betragtning så udelukker du en masse meget vigtig input. Jeg gætter ikke her.

1) Velkommen - Præsentation af klubber, foreninger og enkeltpersoner

2) Forslag til banereglement 2008 for Streetrace 2008.

3) Forslag til stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

4) Forslag til vedtægter for Danish Legal Streetrace Union

5) Eventuelt.


Jeg mener ikke vi skal have et stiftelsespunkt med på dagsordenen på nuværende tidspunkt. Lad os nu se hvad udfordring de første punkter giver.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#42 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:[. Det er en stor ting vi skal i gang med at lave, så derfor skal det være utroligt godt gennemtænkt.


Derfor er et fælles reglement også det absolut eneste realistiske der kan nåes den dag. HVIS det kan nåes.

Sandsynligvist kræver det et møde yderligere, hvis der ikke skal laves noget juks.(og det skal der IKKE!)

Hvornår anses mødet at være forløbe?

10-17?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#43 Indlæg af Feldthaus »

Der er ikke sat lukketid på.
Hvis vi bliver sultne, så bliver der solgt junk food lige rundt om hjørnet :wink:

Vi starter kl 11.00 og til når vi engang er brugt op eller færdige.

Jeg mener ikke at ALT skal være indsendt/offentliggjort før mødet, men lige netop for at det der kommer ud af mødet IKKE bliver noget juks, så læg det frem vi hver især har af forslag/ideer, så man kan tænke over det INDEN mødet.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#44 Indlæg af lqs »

klasser.... 3 i alt. ned til 14.00 helt alm gadebil som bestemt ligner noget der kan køres lige gennem alm. syn. ingen særlig sikkerhed ud over sele og hjelm.

ned til 11.00. tunede biler/hurtige standardbiler! dotdæk. uden at rage uden for skærme/inderskærme ikke mod. bøjle efter dasu norm på alle åbne biler. effektiv lyddæmpning. al udstødningsgas munder ud bag førerdør. ingen tanke i kabine mm. ingen kølere i kabine. ingen trykflasker i kabine.ingen ombyggede hjulophæng mm.

ned til 8.5. bindeledet til dasu dragrace! godkendt køredragt, godkendt hjelm,samme med handsker og sko/støvler. bil chassibesigtiget ned til 7.5 ved dasu. ingen krav til dæk. fri ramme/hjulophæng. INGEN KRAV OM NUMMERPLADER/REG ATTEST!
denne klasse kører prostart. krav om mærkning med brandstoftype/gas. effektiv lyddæmpning. udstødningsgas munder ud bag førerdør.
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#45 Indlæg af HenrikGM »

Når vi nu snakker indblanding af DASU:

DHB vil uden videre kunne køre et løb på samme reglement, og da der er en vis interesse fra DASUs side i at kunne fortsætte med at afholde DHB, så kan man ligeså godt tænke den tanke til ende.

Forlaget Benjamin bliver meget interesseret, GMK har forpligtet sig til at overholde DASU regler, Forlaget vil ikke betale for dragracing(som DASU vil være tvunget til at definere det som), hvorfor DASU enten skal dispensere hele reglement8 igen, eller GMK skal køre løbet som streetrace, helt uden om DASU.

Det kan sgu blive temmeligt kompliceret, og måske en smule betændt af lokumsaftaler. Blot en lille "profeti"... :?




Ligeså vel som der er nogen der skal stå op og køre langt, så er der vel også nogen der har langt "hjem"?

Et møde der trækker langt ud bliver useriøst.

Jeg foreslå et mødetidspunkt:
11.00 til 17.00.

Det er 6 timer. En maraton gavner ikke noget som helst, så hellere beramme et "fortsætter" møde.(Lur mig om det ikke alligevel bliver nødvendigt, da der nok er noget der skal "gumles over")
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#46 Indlæg af morten jønsson »

Hvad med NDCD? De vil jo også lave nogle street-løb i år - skal de ikke inviteres?
when the light goes green - the bullshit stops..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#47 Indlæg af lqs »

efter nyeste samtale med P. GØ. vil NDCD ikke lave streetraceløb. men stadig løb hvor gadebiler kan deltage. et møde med en dasu klub om at lave masser af løb uden om dasu? evt med dasus dragraceudvalgsformand tilstede..... hvem tror på det vil være særligt frugtbart? se evt referat af dasu s seneste møde om streetrace.
MVH søren stadig medlem af NDCD/DASU!
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#48 Indlæg af Feldthaus »

HenrikGM skrev:Når vi nu snakker indblanding af DASU:

DHB vil uden videre kunne køre et løb på samme reglement, og da der er en vis interesse fra DASUs side i at kunne fortsætte med at afholde DHB, så kan man ligeså godt tænke den tanke til ende.

Forlaget Benjamin bliver meget interesseret, GMK har forpligtet sig til at overholde DASU regler, Forlaget vil ikke betale for dragracing(som DASU vil være tvunget til at definere det som), hvorfor DASU enten skal dispensere hele reglement8 igen, eller GMK skal køre løbet som streetrace, helt uden om DASU.

Det kan sgu blive temmeligt kompliceret, og måske en smule betændt af lokumsaftaler. Blot en lille "profeti"... :?




Ligeså vel som der er nogen der skal stå op og køre langt, så er der vel også nogen der har langt "hjem"?

Et møde der trækker langt ud bliver useriøst.

Jeg foreslå et mødetidspunkt:
11.00 til 17.00.

Det er 6 timer. En maraton gavner ikke noget som helst, så hellere beramme et "fortsætter" møde.(Lur mig om det ikke alligevel bliver nødvendigt, da der nok er noget der skal "gumles over")


6 timer må være nok, så tror jeg egentlig også man er en smule brugt...

GMK kan ikke lave løb hvor det hele er udenom DASU. Vi kan kun gøre som hidtil, forsikre hovedløbet ved DASU, og så tegne en tillægsforsikring et andet sted.

Hvad angår DHB, så vil jeg ikke spå om hvad de finder på.
Jeg tror de er glade for den sikkerhed, som er i reglement 8, da de derved er temmelig godt sikret i ulykkestilfælde. De kan da i hvert fald gå ud og sige, at de har fulgt ale sportens regler. Man skal tænke på at hvis de bryder med div. regler og bare kører løs, og hvis der så sker en ulykke, så har de mildest talt en stor PR udfordring. Tja, jeg aner ikke hvad de tænker, heldigvis :roll:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#49 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:[
Hvad angår DHB, så vil jeg ikke spå om hvad de finder på.
Jeg tror de er glade for den sikkerhed, som er i reglement 8, da de derved er temmelig godt sikret i ulykkestilfælde. De kan da i hvert fald gå ud og sige, at de har fulgt ale sportens regler. Man skal tænke på at hvis de bryder med div. regler og bare kører løs, og hvis der så sker en ulykke, så har de mildest talt en stor PR udfordring. Tja, jeg aner ikke hvad de tænker, heldigvis :roll:


Uden dette skal blive til en tråd om DHB, så er det værd at bemærke at man netop ikke kan sige en skid om at "alle regler er fulgt". Det hedder nærmere: "Der er dispenseret for hele reglement8". Den "abe" vil klart ligge hos DASU i tilfælde af en ulykke.
Rent principielt kunne de nok ligeså godt have kørt løs, hvilket de da også gjorde. Det vil under alle omstændigheder blive noget af en udfordring med en ulykke.

I det mindste havde de det proffe rescueteam, men hvor meget det er værd i den situation af en kampvogn i topfart taber et bælte og fræser en tribune ned må heldigvis stå hen i det uvisse.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#50 Indlæg af morten jønsson »

Jeg er stadig i tvivl, om jeg skal med til det der møde..
Et par spørgsmål:
Er DASU-klubber/mennesker ikke velkomne?
Er kørere ikke velkomne?
Er det kun tilhængere af en ny UNION, der er velkomne?
Er mødet for alle, der har med streetrace at gøre, eller kun for de få udvalgte?
when the light goes green - the bullshit stops..
Besvar