Low budget volvo 2,3

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#41 Indlæg af K-FINN »

Jeg skal nok checke det, indtil videre ved jeg kun det er en 2,3 fra 1987 med elektrisk overdrive og flowmåler(klap).

Da vi skulle justere den, grinede erik godt nok, og sagde at folk mente at ved 300hk begyndte ting og komme flyvende ud af motor, og vi nok lige skulle tage benskinner på når den skulle rulles.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#42 Indlæg af luske »

K-FINN skrev:Jeg skal nok checke det, indtil videre ved jeg kun det er en 2,3 fra 1987 med elektrisk overdrive og flowmåler(klap).

Da vi skulle justere den, grinede erik godt nok, og sagde at folk mente at ved 300hk begyndte ting og komme flyvende ud af motor, og vi nok lige skulle tage benskinner på når den skulle rulles.


hehe måske forståeligt :D

ville da også have mine betænkeligheder med kilometertal og så den effekt :tooth:

MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#43 Indlæg af K-FINN »

Alle os toyota drenge var rimelig imponeret over den gamle traktor.
Næste opgradering bliver og trylle noget signal, så klappen kan fjernes, og så lidt mere tryk.
Jeg kører den, men rene som justere og alle andre får udleveret
Benskinner :grin:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#44 Indlæg af Volvo-Dennis »

Jakobsen: Det kan faktisk være meget muligt at det er en B23ET'er, den kører jo med samme sprøjt. En hurtig måde at identificere om det er noget "gammel generation" motor, vil være ventildækslet og/eller strømfordeler.

- Er det ventildækslet malet sort? Er det blankt? Er der en gummi halvmåne bagest i topstykket mod ventildækslet?

- Sidder strømfordeler i blokken, eller bageste i topstykket?

Da volvo er en rigtig legobil, kan der ikke regnes med disse "kendetegn", da sådan noget volvo-værk kan bygges om på kryds og tværs. Men hvis vi snakker "urørte" sager, så kan det give et godt fingerpeg om hvad det er for noget grej.

Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#45 Indlæg af K-FINN »

Ventildæksel er sort. Og ret dikker på strømfordelrr sidder bsgerst i topstykke ind mod kabine, men prøver lige og få taget et billede og set nummer i blok.

Den ser MEGET urørt ud
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#46 Indlæg af MortenS »

ku næsten tyde på det er én skinny rod ;) HEHE
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#47 Indlæg af K-FINN »

Har lige snakket med ham. Det er ET motor. Så vi tager benskinner på næste gang
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

motor

#48 Indlæg af Thomas h p »

en ET motor er jo et vidt begreb. der jo stor forskel på om det er en b230et eller b23et :coffee:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#49 Indlæg af HenrikGM »

Hej Finn.

Alt den snak om den bil, kommer der snart nogle billeder?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#50 Indlæg af K-FINN »

Tror faktisk den kan ses på vandel idag.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar