Ford lir
Redaktør: Moderatorer
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
tyson2 skrev:synes ikke engang den er såå grim enda. hyggelig lille kone bil eller noget. Men er langt fra enig i at den kører godt og er sjov at tage sving i.
Og hvad sker der egentlig for alle de ford motorer der tikker og banker helt vildt? Synes mange af de mindre ford lyder ret forfærdeligt.
Det såmænd en Valencia motor med stødstænger! jae de kan endnu de gamle motorer, Valencia kommer egentlig fra Kent motoren som kommer tilbage fra tresserene, en dejlig motor der osse har lagt bund til en af Ford's mest berømte motorer, BDA hedder den, prøv at spørg BMW hvad de syntes om den motor.....
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
tyson2 skrev:okay, stødstænger. det må da være en gammel hund. Men hvorfor er det lige de lyder som dommedag?
Lige dele "sådan skal den lyde" og manglende justering....
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
var der ikke noget om at de blev tunet til nogle vilde hk og en del rpm.. syntes jeg har hørt 10k rpm og 110-150hk på en 1,3 motor. ren NARavnen skrev:tyson2 skrev:synes ikke engang den er såå grim enda. hyggelig lille kone bil eller noget. Men er langt fra enig i at den kører godt og er sjov at tage sving i.
Og hvad sker der egentlig for alle de ford motorer der tikker og banker helt vildt? Synes mange af de mindre ford lyder ret forfærdeligt.
Det såmænd en Valencia motor med stødstænger! jae de kan endnu de gamle motorer, Valencia kommer egentlig fra Kent motoren som kommer tilbage fra tresserene, en dejlig motor der osse har lagt bund til en af Ford's mest berømte motorer, BDA hedder den, prøv at spørg BMW hvad de syntes om den motor.....
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
møffe skrev:var der ikke noget om at de blev tunet til nogle vilde hk og en del rpm.. syntes jeg har hørt 10k rpm og 110-150hk på en 1,3 motor. ren NA
Der kører en dansk Escort Mk II i Rally 2 med en 1,3 liters Kent (stødstænger). Den er lavet efter alle kunstens regler med EFI, spjældhuse, elektrisk vandpumpe, stålbund osv. osv. osv. - alt det lækre. +50.000 kastet i den kværn.
Den laver lige omkring 140 hk ved svjh 7500 rpm - den skulle egentligt godt kunne tage flere snoninger, og kurven skulle stadig være for opadgående, men ejeren valgte at tage den sikre rute og stoppe der.
Den har så kørt - sidst jeg snakkede med ham - over 50 løb uden at så meget som slå en forkert prut - og den ydede stadig hvad den skulle
... og så lyder den helt fantastisk - der er ikke meget stødstangslarm fra den...
Meeeen, den har heller ikke meget med den originale Kent at gøre - sådan en har jeg haft - hold kæft en pose søm i en tørretumbler at høre på
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Wildert skrev:møffe skrev:var der ikke noget om at de blev tunet til nogle vilde hk og en del rpm.. syntes jeg har hørt 10k rpm og 110-150hk på en 1,3 motor. ren NA
Der kører en dansk Escort Mk II i Rally 2 med en 1,3 liters Kent (stødstænger). Den er lavet efter alle kunstens regler med EFI, spjældhuse, elektrisk vandpumpe, stålbund osv. osv. osv. - alt det lækre. +50.000 kastet i den kværn.
Den laver lige omkring 140 hk ved svjh 7500 rpm - den skulle egentligt godt kunne tage flere snoninger, og kurven skulle stadig være for opadgående, men ejeren valgte at tage den sikre rute og stoppe der.
Den har så kørt - sidst jeg snakkede med ham - over 50 løb uden at så meget som slå en forkert prut - og den ydede stadig hvad den skulle.
... og så lyder den helt fantastisk - der er ikke meget stødstangslarm fra den...
Meeeen, den har heller ikke meget med den originale Kent at gøre - sådan en har jeg haft - hold kæft en pose søm i en tørretumbler at høre på.
Sådan en Escort mk2 er altfor fed efter min mening. Hvis det stod til mig og jeg havde en garage så havde jeg sku sådan en og rode med
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
