Side 6 af 9

: 19 sep 2007, 20:15
af tyson2
synes ikke engang den er såå grim enda. hyggelig lille kone bil eller noget. Men er langt fra enig i at den kører godt og er sjov at tage sving i.

Og hvad sker der egentlig for alle de ford motorer der tikker og banker helt vildt? Synes mange af de mindre ford lyder ret forfærdeligt.

: 19 sep 2007, 20:19
af Ravnen
tyson2 skrev:synes ikke engang den er såå grim enda. hyggelig lille kone bil eller noget. Men er langt fra enig i at den kører godt og er sjov at tage sving i.

Og hvad sker der egentlig for alle de ford motorer der tikker og banker helt vildt? Synes mange af de mindre ford lyder ret forfærdeligt.


Det såmænd en Valencia motor med stødstænger! jae de kan endnu de gamle motorer, Valencia kommer egentlig fra Kent motoren som kommer tilbage fra tresserene, en dejlig motor der osse har lagt bund til en af Ford's mest berømte motorer, BDA hedder den, prøv at spørg BMW hvad de syntes om den motor.....

: 19 sep 2007, 20:23
af tyson2
okay, stødstænger. det må da være en gammel hund. Men hvorfor er det lige de lyder som dommedag?

: 19 sep 2007, 20:26
af Ravnen
tyson2 skrev:okay, stødstænger. det må da være en gammel hund. Men hvorfor er det lige de lyder som dommedag?


Lige dele "sådan skal den lyde" og manglende justering....

: 19 sep 2007, 20:31
af tyson2
hehe, ok.

: 19 sep 2007, 21:17
af møffe
Ravnen skrev:
tyson2 skrev:synes ikke engang den er såå grim enda. hyggelig lille kone bil eller noget. Men er langt fra enig i at den kører godt og er sjov at tage sving i.

Og hvad sker der egentlig for alle de ford motorer der tikker og banker helt vildt? Synes mange af de mindre ford lyder ret forfærdeligt.


Det såmænd en Valencia motor med stødstænger! jae de kan endnu de gamle motorer, Valencia kommer egentlig fra Kent motoren som kommer tilbage fra tresserene, en dejlig motor der osse har lagt bund til en af Ford's mest berømte motorer, BDA hedder den, prøv at spørg BMW hvad de syntes om den motor.....
var der ikke noget om at de blev tunet til nogle vilde hk og en del rpm.. syntes jeg har hørt 10k rpm og 110-150hk på en 1,3 motor. ren NA

: 20 sep 2007, 00:53
af JerrilD
tyson2 skrev:
Desuden er det bevist at BMW og porshe ejere får mere fisse end gennemsnittet :D hehe


Synd du kun kan score fisse på din bil :)

: 20 sep 2007, 00:54
af JerrilD
tyson2 skrev:Lige med hensyn til focusen vil jeg sgu give dig ret. det er en dejlig bil.
Sikkert den bedste og mest velkørende bil ford har lavet.


Så sandt ! :)

: 20 sep 2007, 07:10
af Wildert
møffe skrev:var der ikke noget om at de blev tunet til nogle vilde hk og en del rpm.. syntes jeg har hørt 10k rpm og 110-150hk på en 1,3 motor. ren NA


Der kører en dansk Escort Mk II i Rally 2 med en 1,3 liters Kent (stødstænger). Den er lavet efter alle kunstens regler med EFI, spjældhuse, elektrisk vandpumpe, stålbund osv. osv. osv. - alt det lækre. +50.000 kastet i den kværn.
Den laver lige omkring 140 hk ved svjh 7500 rpm - den skulle egentligt godt kunne tage flere snoninger, og kurven skulle stadig være for opadgående, men ejeren valgte at tage den sikre rute og stoppe der.

Den har så kørt - sidst jeg snakkede med ham - over 50 løb uden at så meget som slå en forkert prut - og den ydede stadig hvad den skulle :-).

... og så lyder den helt fantastisk - der er ikke meget stødstangslarm fra den...

Meeeen, den har heller ikke meget med den originale Kent at gøre - sådan en har jeg haft - hold kæft en pose søm i en tørretumbler at høre på :-).

: 20 sep 2007, 12:06
af JerrilD
Wildert skrev:
møffe skrev:var der ikke noget om at de blev tunet til nogle vilde hk og en del rpm.. syntes jeg har hørt 10k rpm og 110-150hk på en 1,3 motor. ren NA


Der kører en dansk Escort Mk II i Rally 2 med en 1,3 liters Kent (stødstænger). Den er lavet efter alle kunstens regler med EFI, spjældhuse, elektrisk vandpumpe, stålbund osv. osv. osv. - alt det lækre. +50.000 kastet i den kværn.
Den laver lige omkring 140 hk ved svjh 7500 rpm - den skulle egentligt godt kunne tage flere snoninger, og kurven skulle stadig være for opadgående, men ejeren valgte at tage den sikre rute og stoppe der.

Den har så kørt - sidst jeg snakkede med ham - over 50 løb uden at så meget som slå en forkert prut - og den ydede stadig hvad den skulle :-).

... og så lyder den helt fantastisk - der er ikke meget stødstangslarm fra den...

Meeeen, den har heller ikke meget med den originale Kent at gøre - sådan en har jeg haft - hold kæft en pose søm i en tørretumbler at høre på :-).


Sådan en Escort mk2 er altfor fed efter min mening. Hvis det stod til mig og jeg havde en garage så havde jeg sku sådan en og rode med :grin: