spærredif?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

spærredif?

#1 Indlæg af Yugo Turbo »

er der nogen der kender til firmaer der laver den slags her i dk? hvis man altså bare komme med kassen...
gerne hvis nogen har erfaringer...

venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
HenreX
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17 mar 2004, 13:02
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af HenreX »

Gunner Aaskov sælger dem fra ny af.

Der er utallige i england, prøv at se på Rallyinfo.dk under links, der er de forskellige firmaer :) . Hvis du støder på nogle der kan renovere skidtet må du gerne skrive tilbage, mit er lige stået af :cry:
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#3 Indlæg af nmb1022 »

Det er sjovt at der altid er nogen der skriver det jeg tænker. Efter at ha set for meget Discovery (igen) med deres airlock spær får jeg jo gode ideer. Sådan et 100% spær er jo genialt at trække med men elendigt at køre med, men med airlock systemet kan man jo slå det til og fra. Tror snart jeg må ud og skille min ekstra gearkasse ad og se om jeg kan lave lidt tricks
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#4 Indlæg af Bror Fusk »

migatronic laver nu også et udmærket 100% spær :lol: :lol:
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Bror Fusk skrev:migatronic laver nu også et udmærket 100% spær :lol: :lol:


I gamle dage hed denne type spær et ESAB spær. da det var svejsemaskinen at eje.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#6 Indlæg af nmb1022 »

Ja den type spær er pissegod, men svær at slå fra :lol:
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

nogen der har erfaringer med quiafe i england?
Brap brap brap...
Billede
HenreX
Nyt Medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17 mar 2004, 13:02
Geografisk sted: Horsens

#8 Indlæg af HenreX »

Det eneste jeg har hørt om quafe, er at de virker så længe det vare!! Levetiden er vist ikke voldsom god

Hvilken bil er det til??
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#9 Indlæg af Wildert »

Quaife er ikke et LSD (limited slip differential) - men et ATB diff (automatic torque biasing differential) - forskellen er at ATB differ overfører kræfterne mellem siderne hele tiden, så længe der er forskel i friktion.
Det fungerer ganske glimrende på asfalt, og holdbarheden er god da det ikke baserer sig på friktionsplader, men simpelthen på tandhjul.

De er tilgengæld mindre heldige til grus, for der er for store forskelle i friktionen, der ændrer sig for tit - det medfører for mange stød osv.

Dertil kommer at hvis du knækker en/et trækaksel(led), så står du med 0WD på et ATB - har du derimod et rigtigt LSD, så kan du i princippet køre afsted med 1WD.

LSD'er er typisk udformet som "pladespær" som de populært kaldes - det er en stak friktionsplader, meget som en kobling på en motorcykel, som sørger for at der skal være stor forskel i friktionen før der slippes.
Disse plader bliver imidlertid slidt, og renovering er relativt ofte på en gadebil der må forventes at køre mange km.

Så til daglig brug er ATB ikke så skidt endda - faktisk nok at foretrække.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#10 Indlæg af hYe »

nogen der har erfaringer med quiafe i england?


Så vidt jeg kan se levere de ikke til fiat biler...
Kun alfas v6'ere, hvis man kigger inden for fiat koncernen...
Går ud fra at du søger til uno'en....
Og så må de siges at være dyre.. min. pris var 395£
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar