spærredif?
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
spærredif?
er der nogen der kender til firmaer der laver den slags her i dk? hvis man altså bare komme med kassen...
gerne hvis nogen har erfaringer...
venlig hilsen Lasse
gerne hvis nogen har erfaringer...
venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...


-
HenreX
- Nyt Medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 17 mar 2004, 13:02
- Geografisk sted: Horsens
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Det er sjovt at der altid er nogen der skriver det jeg tænker. Efter at ha set for meget Discovery (igen) med deres airlock spær får jeg jo gode ideer. Sådan et 100% spær er jo genialt at trække med men elendigt at køre med, men med airlock systemet kan man jo slå det til og fra. Tror snart jeg må ud og skille min ekstra gearkasse ad og se om jeg kan lave lidt tricks
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
Bror Fusk
- Medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
- Geografisk sted: Nordjylland
migatronic laver nu også et udmærket 100% spær

Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Bror Fusk skrev:migatronic laver nu også et udmærket 100% spær![]()
I gamle dage hed denne type spær et ESAB spær. da det var svejsemaskinen at eje.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Quaife er ikke et LSD (limited slip differential) - men et ATB diff (automatic torque biasing differential) - forskellen er at ATB differ overfører kræfterne mellem siderne hele tiden, så længe der er forskel i friktion.
Det fungerer ganske glimrende på asfalt, og holdbarheden er god da det ikke baserer sig på friktionsplader, men simpelthen på tandhjul.
De er tilgengæld mindre heldige til grus, for der er for store forskelle i friktionen, der ændrer sig for tit - det medfører for mange stød osv.
Dertil kommer at hvis du knækker en/et trækaksel(led), så står du med 0WD på et ATB - har du derimod et rigtigt LSD, så kan du i princippet køre afsted med 1WD.
LSD'er er typisk udformet som "pladespær" som de populært kaldes - det er en stak friktionsplader, meget som en kobling på en motorcykel, som sørger for at der skal være stor forskel i friktionen før der slippes.
Disse plader bliver imidlertid slidt, og renovering er relativt ofte på en gadebil der må forventes at køre mange km.
Så til daglig brug er ATB ikke så skidt endda - faktisk nok at foretrække.
Det fungerer ganske glimrende på asfalt, og holdbarheden er god da det ikke baserer sig på friktionsplader, men simpelthen på tandhjul.
De er tilgengæld mindre heldige til grus, for der er for store forskelle i friktionen, der ændrer sig for tit - det medfører for mange stød osv.
Dertil kommer at hvis du knækker en/et trækaksel(led), så står du med 0WD på et ATB - har du derimod et rigtigt LSD, så kan du i princippet køre afsted med 1WD.
LSD'er er typisk udformet som "pladespær" som de populært kaldes - det er en stak friktionsplader, meget som en kobling på en motorcykel, som sørger for at der skal være stor forskel i friktionen før der slippes.
Disse plader bliver imidlertid slidt, og renovering er relativt ofte på en gadebil der må forventes at køre mange km.
Så til daglig brug er ATB ikke så skidt endda - faktisk nok at foretrække.
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
nogen der har erfaringer med quiafe i england?
Så vidt jeg kan se levere de ikke til fiat biler...
Kun alfas v6'ere, hvis man kigger inden for fiat koncernen...
Går ud fra at du søger til uno'en....
Og så må de siges at være dyre.. min. pris var 395£
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
