Hej
Vi står og skal have vangen af en Transit. Derfor har vi taget dæk af osv, og skal til at have kaliberen af, men vi kunne ikke komme til en bolt bag skiven, så derfor pillede vi 4 bolte ud , og så kom det til at se således ud:
http://www.djdhd.dk/pics/1.jpg
http://www.djdhd.dk/pics/2.jpg
http://www.djdhd.dk/pics/3.jpg
Skal vi prøve at få fjederen ud, eller skal vi prøve noget andet?
Vi har fjederklemmer.
Hvis jeg ikke har beskrevet problemet godt nok, så sig endelig til.
På forhånd tak
Daniel
Hjælp - vi skal have vangen af
Redaktør: Moderatorer
-
DHD
- Nyt Medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 20 sep 2004, 19:25
- Geografisk sted: Nordsjælland - Frederiksværk
- Kontakt:
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nu hvor I har haft hele lørdagen, så er I jo nok færdige, men alligevel:
Mon ikke det er bærearmen du mener i stedet for "vange"??
De bærearme har det med at ruste/revne, og det på en Transit, som ikke engang er 20 år gammel...
Det rigtige havde jo været blot at løsne bærekuglen fra støddæmperbenet, så var bremseslangen heller ikke blevet "forlænget
" som det umiddelbart kunne se ud til på billederne.....
Men det hele er i bund og grund et spørgsmål om at få bilen understøttet korrekt, og så have en ekstra donkraft under bærearmen, fjederen trykker jo nedad med stor kraft.
Donkraften skal "bære" fjedertrykket, og når så bærekuglen er løsnet sænker man donkraften, og fjederen kan tages væk.
Det er rigtigt, at kaliperboltene tit er vanskelige, til gengæld plejer bærekuglen bare at skulle have en med klaphammeren...
Mon ikke det er bærearmen du mener i stedet for "vange"??
De bærearme har det med at ruste/revne, og det på en Transit, som ikke engang er 20 år gammel...
Det rigtige havde jo været blot at løsne bærekuglen fra støddæmperbenet, så var bremseslangen heller ikke blevet "forlænget
Men det hele er i bund og grund et spørgsmål om at få bilen understøttet korrekt, og så have en ekstra donkraft under bærearmen, fjederen trykker jo nedad med stor kraft.
Donkraften skal "bære" fjedertrykket, og når så bærekuglen er løsnet sænker man donkraften, og fjederen kan tages væk.
Det er rigtigt, at kaliperboltene tit er vanskelige, til gengæld plejer bærekuglen bare at skulle have en med klaphammeren...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..