hey folkens.
jeg har en mistanke om min sierra 2,0i doch tændings banker, hva skal jeg gøre for at udbedre det?
mvh Michael
Min sierra tændings banker.
Redaktør: Moderatorer
-
M.Mechlenborg
- Nyt Medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 23 dec 2004, 20:02
- Geografisk sted: Holstebro
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Min sierra tændings banker.
Prøv med højere oktan eller sænk tændingen.
Ifølge Hayes kan du sænke tændingen ved at forbinde ledninger ved din tændspole til stel i et stik der sidder der. Blå -4 gr., rød -2 gr og begge -6 gr.Standard står tænding 8 gr. før top. Hvis du forbinder gul til stel, gir du tomgang +75 o/min.
Men lad os høre om det hjælper
Ifølge Hayes kan du sænke tændingen ved at forbinde ledninger ved din tændspole til stel i et stik der sidder der. Blå -4 gr., rød -2 gr og begge -6 gr.Standard står tænding 8 gr. før top. Hvis du forbinder gul til stel, gir du tomgang +75 o/min.
Men lad os høre om det hjælper
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
2,0i DOHC er en indsprøjtningsmotor, med elektronisk styret tænding.
DOHC-motoren er solgt i ganske få eksemplarer som karburatormotor, men bemærk det lille "i"....
Hvorfor mistænker du, at den tændingsbanker??
Det burde den ikke kunne(!), derimod ses ofte defekte toppakninger (eller topstykker
) med deraf følgende vandforbrug.
DOHC-motoren er solgt i ganske få eksemplarer som karburatormotor, men bemærk det lille "i"....
Hvorfor mistænker du, at den tændingsbanker??
Det burde den ikke kunne(!), derimod ses ofte defekte toppakninger (eller topstykker
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..