Svejning i støbejernsmanifold
Redaktør: Moderatorer
-
T106
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 20 okt 2004, 21:20
- Geografisk sted: Horsens
Svejning i støbejernsmanifold
Svejning i støbejernsmanifold...kan det holde?? Har nemlig en revne i min turbomanifold som er af støbejern.
-
Gæst
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
det kræver meget arbejde at svejse i støbejern først og fremmest skal emnet slibes rent og der laves en "svejsefuge" der kan svejses i (sjovt nok) derefter varmes emnet op husker ikke temp men mener det er omkring 276grader og så svejses der med støbejerns elektrode ved så lave amp som muligt.. når det er svejset som det skal være pakkes enmet ind i rockwool og lægges i en jernspand for at holde varmen og så skal det køle langsomt af... det er så vidt jeg ved den bedste metode
Fri bane fuld hane! 
-
Gæst
- MOPAR
- Mester Medlem
- Indlæg: 646
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 07:45
- Geografisk sted: FYNSLAND
jeg hørte en fortælle den ene dag at man skær en rille der hvor revnen er og lægger et stykke stempel ring i revnen og svejser det så op...
der skulle være noget metal i den ring som gør det holder...
han har vist gjordt det nogle gange med godt resultat...
kan så bare ikk lige huske om det skulle tig svejses eller svejses med elektrode eller hvad?
måske nogen har hørt om metoden???
der skulle være noget metal i den ring som gør det holder...
han har vist gjordt det nogle gange med godt resultat...
kan så bare ikk lige huske om det skulle tig svejses eller svejses med elektrode eller hvad?
måske nogen har hørt om metoden???
AMERICAN MUSCLE CARS FOREVER
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
grydesvamp skrev:niks er ikke lige så kendt på det område... men tror det er noget lidt hokus pokus det emd den stempelring men ideen med at ligge et stykke metal ind der har en større flexibillitet er nok ikke helt så dum igen..
ideen er ihvertfald ny......
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:grydesvamp skrev:niks er ikke lige så kendt på det område... men tror det er noget lidt hokus pokus det emd den stempelring men ideen med at ligge et stykke metal ind der har en større flexibillitet er nok ikke helt så dum igen..
ideen er ihvertfald ny......
Det er co2 svejsning man bruger til den med ringen, nej helt ny er den ikke