A3 BOV Problemer

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
soppdk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 jun 2006, 00:21
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

A3 BOV Problemer

#1 Indlæg af soppdk »

Hej Alle,

Jeg har en A3 1,8
Jeg har købt mig en HKS BOV.

Den er nu også sat ordenligt på øsen der kommer lyd og alt.

"MEN" jeg føler at når jeg giver fuld gas slipper den også giver fuld gas igen så lyder det som om mit tryk ryger ud af den skide BOV. der går ca 2sek før jeg kan mærke mit tryk kommer igen for fuld power. dette sker ikke uden bov.

Jeg ved man skal instille den, men jeg kan sku ikke finde noget på HKS side eller her inde som forklare hvordan jeg gøre det.

Skal jeg skrue ind eller ud på den skrue som er i enden af den for at lukke noget mere for den.

Problemet må vel ligge i at den ikke lukker hurtigt nok eller tager jeg fejl?

Håber nogle kan hjælpe ;)
-------------------
Audi A3 1,8 Turbo
194HK / 354Nm
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#2 Indlæg af duckstar »

Næh problemet er mere at din motorstyring ikke "ser" at du lufter trykket ud i atmosfæren. Din bil er født med luftmassemåler, som måler luften der suges igennem turboladeren, og hvis du dumper det luft EFTER turboen, vil motorstyringen ved speederslip (og efterfølgende åben blowoff) sprøjte for meget brændstof ind i motoren i forhold til luftmængden. Den originale blowoff sender jo trykket retur til indsugningen, modsat din nye blowoff.

Der er sikkert en løsning på det, men jeg kender den ikke. Ovenstående er bare et svar på hvorfor!
Vh. Anders
Brugeravatar
soppdk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 jun 2006, 00:21
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

#3 Indlæg af soppdk »

duckstardeluxe skrev:Næh problemet er mere at din motorstyring ikke "ser" at du lufter trykket ud i atmosfæren. Din bil er født med luftmassemåler, som måler luften der suges igennem turboladeren, og hvis du dumper det luft EFTER turboen, vil motorstyringen ved speederslip (og efterfølgende åben blowoff) sprøjte for meget brændstof ind i motoren i forhold til luftmængden. Den originale blowoff sender jo trykket retur til indsugningen, modsat din nye blowoff.

Der er sikkert en løsning på det, men jeg kender den ikke. Ovenstående er bare et svar på hvorfor!


Tak for dit svar.

Underligt at jeg så fik den besked fra Nordicturbo at den var lige til at smide på uden jeg skulle gøre mere..

Vil det sige jeg skal have stillet min motor før den kommer til at køre ordenligt med BOV...
-------------------
Audi A3 1,8 Turbo
194HK / 354Nm
Brugeravatar
soppdk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 jun 2006, 00:21
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

#4 Indlæg af soppdk »

Var lige ude på Gør det selv og fik en snak med en som arbejder der.

Han sagde det samme, men ud over det fandt vi ud af at den gamle orginale Bosch som sad på ikke virker.

Så jeg dropper at smide den BOV på bilen og køber en som smider mit tryk tilbage..

Jeg har åben filter så jeg får jo lidt af lyden afligevel :)

Tak for info :)
-------------------
Audi A3 1,8 Turbo
194HK / 354Nm
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Du kan få recirkul. til en HKS SSQV ventil...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar