Tandremsmærker citroen/peugeot

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

Tandremsmærker citroen/peugeot

#1 Indlæg af corrado vr6 »

Nogen der hurtigt kan forklare hvor mærkerne til at stille tandremmen efter sidder på en citroen 2,0 (xantia) sikkert det samme som peugeot...
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Et godt gammelt gennemprøvet trick.
Er du i tvivl så lav dine egne :wink:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

8V eller 16V? XU eller EW (hvis det er en 16V)?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#4 Indlæg af corrado vr6 »

8v
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Wildert »

Der skulle gerne være et hul i multiribremhjulet - der kan du smutte en dorn eller noget i. Mener at noget 10 mm. er godt. Hullet skal stå sådan ca. kl. 10-11 stykker hvis jeg ikke husker galt. Men du må ikke bruge det til at "blokere" med når du skal have remhjulet løsnet, for det er bare ind til plastikskjoldet bagved.
Ellers så mener jeg at der er et mærke på tandremshjulet på krumtappen - altså bag multiribremhjulet. Så hvis du allerførst afmonterer multiribremhjulet, så kan du se lidt bedre hvor hullet skal line op osv.

I topstykket mener jeg at der et tilsvarende hul til remhjulet heroppe. Det er rimeligt straight forward.

Det værste er tilspændingen på de nyere modeller - det er meget kunstfærdigt hvor motoren skal køres varm, stoppes, køle HELT (4 timer mindst) og så skal spændingen kontrolleres efter.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#6 Indlæg af Lars E »

8mm. i krumtaprem hjullet
10mm. i knast hjullet
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#7 Indlæg af corrado vr6 »

jep.. tak for hjælpen..
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Besvar