Opel Kadett GSI 16V med tomgangsproblemer. Hjælp???

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Fuglfisk
Nyt Medlem

Opel Kadett GSI 16V med tomgangsproblemer. Hjælp???

#1 Indlæg af Fuglfisk »

Hej Alle

Jeg har en Opel der har svært ved at holde tomgangen. Den går af og til ud og virker i det hele taget ikke som om den kan finde ud af at regulere tomgangen. Ved normal kørsel spinder den som en mis.

Hvad kan der være galt???

På forhånd tak

Morten
wukshady
Senior Medlem
Geografisk sted: Vendsyssel

#2 Indlæg af wukshady »

Jeg havde engang også en Kadett (D) med 2,0 16v motoren i, med lidt af det samme problem. Den gik ikke i stå, men kørte en del op og ned i omdrejninger når den gik tomgang.

Nu er det 5-6 år siden, men som jeg husker det fik jeg af vide fra en bekendt på et Opel-værksted, at det er et velkendt fænomen på c20xe-motoren. Det skulle vist være tomgangsmotoren (tror jeg det hedder??) der er synderen. Jeg mener han snakkede om, at de af og til fik dem renset med ultralyd, men helt godt blev det som regel aldrig.
Så jeg levede lykkeligt med min urolige tomgang, indtil nogle idioter stjal bilen... :evil:

Som sagt er det nogle år siden og det kan være jeg husker forkert. Men mon ikke der andre herinde der er mere Opel-eksperter... 8)
2fat2fly
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Der står her hvordan du skal gøre :

http://www.opelpower.dk/guides/tomgangsregulator/
Fuglfisk
Nyt Medlem

TAK :-)

#4 Indlæg af Fuglfisk »

Mange tak! Det er sgu dejligt at kunne få hjælp herinde af folk der kan deres kram :-)
Besvar