Indsugning... Bygge ny eller ej.
Redaktør: Moderatorer
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Indsugning... Bygge ny eller ej.
Er kommet i et lille dilema, skal jeg have bygget en indsugning manifold eller ej.
Er kommet til at tænke på om der er noget at hente ved at bygge en ny med indsygningrør i den rigtigelængde og plenunkammer, eller om forskelden vil være så lille at det ikke er besværet værd, da den originale som jeg køre med nu jo passer precist på motoren, plus gaskabel mm.
Havde også på et tidspunkt om at jeg ville have et sæt MC spjældhuse på den, men da jeg jo har en plan om at den skal tryklades i løbet af vinteren, er det hvist ikke så aktuelt længere.
Hvad ville være bedst??? bilen bliver brugt lidt til hverdag, træf ture og måske lidt race. Nu er motoren jo ikke så stor, så den går nok længere tid på næsten fuldgas end en almindelig bil.
Har 3 muligheder:
1* bruge den originale manifold, og bare gøre noget ud af de små detaljer og udseende af den(maling)
2* Bygge en ny med indsugnings rør i den rigtige længde (har regnet mig frem til at de skal være ca32 cm. lange) og med et plenum kammer på ca. 1L.
3* Montere et par MC. sjældhuse og der til bygge et plenumkammer.
Men igen alt dette er forberedser på trykladning.
Ps. er der nogen der kan anbefale en passende turbo???
Er kommet til at tænke på om der er noget at hente ved at bygge en ny med indsygningrør i den rigtigelængde og plenunkammer, eller om forskelden vil være så lille at det ikke er besværet værd, da den originale som jeg køre med nu jo passer precist på motoren, plus gaskabel mm.
Havde også på et tidspunkt om at jeg ville have et sæt MC spjældhuse på den, men da jeg jo har en plan om at den skal tryklades i løbet af vinteren, er det hvist ikke så aktuelt længere.
Hvad ville være bedst??? bilen bliver brugt lidt til hverdag, træf ture og måske lidt race. Nu er motoren jo ikke så stor, så den går nok længere tid på næsten fuldgas end en almindelig bil.
Har 3 muligheder:
1* bruge den originale manifold, og bare gøre noget ud af de små detaljer og udseende af den(maling)
2* Bygge en ny med indsugnings rør i den rigtige længde (har regnet mig frem til at de skal være ca32 cm. lange) og med et plenum kammer på ca. 1L.
3* Montere et par MC. sjældhuse og der til bygge et plenumkammer.
Men igen alt dette er forberedser på trykladning.
Ps. er der nogen der kan anbefale en passende turbo???
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Jeg ville synes at 3 ville være den fedeste løsning, men ellers nok nummer 2..
Det ville også lyde meget godt..
Vedr turbo så mener jeg engang at have set at Smart har nogen biler omkring 1.0 med turbo.. Så det engang da en dansker ville bruge turboen til noget Honda Dax..
Ellers ville en almindelige turbo fra noget 2.0 turbodiesel også passe rimeligt godt? Og de er jo rimelige nemme at finde+at få plads til.. Fylder ikke meget... Ups. troede din bil var ~1000 ccm.. Ellers findes Hyundai Getz også i en 1,5 ltr turbodiesel...
Hilsen
Jesper Andersen
Det ville også lyde meget godt..
Vedr turbo så mener jeg engang at have set at Smart har nogen biler omkring 1.0 med turbo.. Så det engang da en dansker ville bruge turboen til noget Honda Dax..
Ellers ville en almindelige turbo fra noget 2.0 turbodiesel også passe rimeligt godt? Og de er jo rimelige nemme at finde+at få plads til.. Fylder ikke meget... Ups. troede din bil var ~1000 ccm.. Ellers findes Hyundai Getz også i en 1,5 ltr turbodiesel...
Hilsen
Jesper Andersen
Senest rettet af Zorak 03 aug 2006, 14:57, rettet i alt 2 gange.
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Sådan ser det ud nu
Ville ellers have lagt et billede ind men kan pt. ikke lige få det til at virke.
Hvordan f****** skrumper man et billede så man kan ligge filen ved??? billedet fylder lige nu ca1250Kb.
d. 4/8 06 så lykkeds det med billede.
Ville ellers have lagt et billede ind men kan pt. ikke lige få det til at virke.
Hvordan f****** skrumper man et billede så man kan ligge filen ved??? billedet fylder lige nu ca1250Kb.
d. 4/8 06 så lykkeds det med billede.
- Vedhæftede filer
-
- Min motor 06 5.......jpg (95.34 KiB) Vist 2940 gange
Senest rettet af Lars E 04 aug 2006, 09:56, rettet i alt 2 gange.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Har 3stk liggende, den ene er for lille de 2 andre er til den store side.
1* Daihatzu charat 88' 1,0 turbo 45Hk. = lidt for lille (AISIN ???)
2* Cit Xsara 2,0 HDI 90Hk. = lidt for stor (KKK K03)
3* Cit 1,6 16V HDI 110Hk. = for stor (Garrett GT1544V)
1* Daihatzu charat 88' 1,0 turbo 45Hk. = lidt for lille (AISIN ???)
2* Cit Xsara 2,0 HDI 90Hk. = lidt for stor (KKK K03)
3* Cit 1,6 16V HDI 110Hk. = for stor (Garrett GT1544V)
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Jeg ville nok vælge den fra Daihatsu'en så...
Vedr resize af billeder er der en guide her...
http://stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=29
Hilsen
Jesper Andersen
Vedr resize af billeder er der en guide her...
http://stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=29
Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Brisse skrev:Den Daihatsu-lader, er det fra en diesel eller en gtti?
Vedr. resize - Hent "irfanview" og din dag er redet(find den på google)
Den daihtsu turbo er fra en benzin...
Kender godt irfanview, men det andet er da nemmere at forstå for ikke computer intreserede?
Hent programmet (http://www.microsoft.com/windowsxp/down ... rtoys.mspx) installer det, højreklik på de billedfiler du vil ændre størrelse på (resize pictures), vælg størrelse i program og klik ok.. nemmere kan det ikke være........
Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Hey,
Regner også med at gå efter model nr.2, men det kunne bare være sjovt at finde ud af om hvor stor forskelden på den originale og en special bygget.
Den diahatzu turbo er fra en diesel, hvis den var fra en benzin ville størrelsen sikkert passe bedre.
Hvad jeg vil ofre på turbo??? har ikke lagt noget budget, men for en turbo der til passet min motor lyder jo tillokkende. hva plejer de nårmalt at ligge på (Kr.)??? den skal jo nok bygges på noget af det minste, regner ikke med at skal have mere end 70Hk. (vis den kan lave flere og samtidig holde vil det være fint)
Angående billedresize så kan jeg ikke bruge den fra michosoft da den er til XP og jeg køre med en gammel PC med 98 på.
Regner også med at gå efter model nr.2, men det kunne bare være sjovt at finde ud af om hvor stor forskelden på den originale og en special bygget.
Den diahatzu turbo er fra en diesel, hvis den var fra en benzin ville størrelsen sikkert passe bedre.
Hvad jeg vil ofre på turbo??? har ikke lagt noget budget, men for en turbo der til passet min motor lyder jo tillokkende. hva plejer de nårmalt at ligge på (Kr.)??? den skal jo nok bygges på noget af det minste, regner ikke med at skal have mere end 70Hk. (vis den kan lave flere og samtidig holde vil det være fint)
Angående billedresize så kan jeg ikke bruge den fra michosoft da den er til XP og jeg køre med en gammel PC med 98 på.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
