Sænkning af Peugeot 406 2.2

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Sænkning af Peugeot 406 2.2

#1 Indlæg af Hartvig »

Jeg er ikke helt sikker på om dette er det rette forum herinde men jeg prøver alligevel :D

Jeg søger forslag til gode undervognsmekanikere, så jeg kan få sænket og strammet undervognen op på den nye Peugeot 2.2 benzin.

Der er tale om enten en sænkning eller en komplet ny undervogn med både fjedre og støddæmpere - gode forslag modtages med glæde.

Mange siger at man altid skal kombinerer operationen med en 4-hjuls udmåling - hvad er holdningen til det ?

Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Jeg mener også bagbroen på 406 er bygget efter samme princip som på 205, 106, 306 - altså med den centrale afjedring i selve akslen i bagbroen.

I såfald er der vel kun mulighed for at hive torsionsstangen ud og drejen den til det ønskede sænkede mål. Virker fortrinligt, men kan dog være et helvede at få de stænger ud (blæselampe og stor hammer). Jeg ville ikke selv lave dette, men smide den til peugeot eller finde en pug-mekaniker som har prøvet det før og vil lave lidt arbejde efter kl. 16.00 :wink: . Forenden, ja enten kan der vel købes standard sænkningsfjedre eller også er det hele vejen med justerbare, men det koster jo som sagt kassen. Gode mekanikere...hmmm. peugeot give har lavet det nummer mange gange, men det har de vel alle sammen. Da det er lidt specielt ville jeg som sagt få fat i en som har gjort det før. Måske Autohallen i Viborg også var et bud. De sælger som sagt ikke andet end pug stumper og gør rigtig meget i renoverede bagbroer, så mon ikke de kender til sagerne. Har ingen erfaringer med mekanikere på sjælland...

Jeg flytter den lige til diverse teknik og reperationer :wink:
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads RR »

406 er IKKE samme konstruktion som 106, 205, 306, osv. Hvis den skal sammenlignes med noget, så minder den mest om 605. DVs ingen torsionsstænger.


Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#4 Indlæg af JPP »

Nå ok, mente bestemt de kørte med samme princip. Har ikke hørt om andet på de nyere modeller....men jeg tror nu også der findes bedre og lettere løsninger, måske er det her en af dem...
Besvar