Jeg er lidt på herrens mark her synes jeg.
Jeg er "konverteret" fra tandhjul med 2x 60 graders tænder, industriel-HenrikGM-sensor, alm. "smart" Boschmodul og naturligvis fordeler, til 36-1 tandshjul fabrikeret af Kreidler bagtandhjul, Honeywell GT1-sensor, og så ellers foreløbigt er resten det samme (planen er wasted spark når ellers 36-1-delen virker).
36-1-hjulet er monteret som følger:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... 1setup.GIF
Indstillinger for trigger og trigger return er ligeledes som angivet på billedet.
Jeg er så sikker som jeg nu kan blive, og så er det trods alt heller ikke mere kompliceret
Men herefter bliver jeg mere forvirret...
Spark output er sat til inverted, men jeg har på fornemmeren at det ikke er korrekt når jeg bruger Bosch-modul til at drive spolen - er det korrekt antaget? Jeg synes det er lidt svært at finde info for indstilling af spark output når man IKKE benytter VB921. De har meget travlt med at fremhæve indstillingerne for VB921 - og her står generelt noget om inverted output - så meget at jeg i første omgang har taget det for noget generelt for multitooth - men det er måske ikke korrekt?
Dernæst har jeg haft mine kvaler med at få tændingen til at står præcis på mærket, eller bare en lille smule i nærheden - faktisk er den waaaay off - 20 grader eller sådan noget, og så skævt har jeg dælme ikke monteret hjulet - det er jeg så sikker på som man nu kan være når man er så rundforvirret som jeg er lige nu
Normalt kan man jo rette manglende præcision ind ved at rykke på trim angle - men det har overhovedet ingen effekt på min motor - meget sært.
Fixed angle virker helt fint.
Det eneste jeg kunne "justere" på var trigger angle, og her måtte jeg fra de normalt 60 grader helt op på 82 for at få det til line nogenlunde op - og så gik motoren i øvrigt som en pose nødder, hvilket ikke har været tilfældet før ?!?
Slutteligt så kan motoren ikke komme over ca. 3600-4000 rpm eller deromkring - den skyder og brager som om launch control er på - og i MegaTune går rpm-tælleren helt i spunk - danser op og ned helt vildt - fra 1500 til flere tusinde.
Jeg har dels en mistanke til at et-eller-andet ved sensoren ikke er sat korrekt så den læser tandhjulet korrekt - er det en fornuftig antagelse? Mig bekendt skulle denne "opskrift" være fulgt før uden problemer, men jeg har også hørt om bøvl med andre tandprofiler hvor GT1'eren ikke kan være med, og synes at det her ligner lidt. Men tandprofilen skulle jo være ok?
Er der nogen der tør give lidt sparring og input? Det vil i hvert fald være grundigt værdsat!