lamda cheater

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

lamda cheater

#1 Indlæg af dalle »

hej ..

nogen der har leget med overnævnte .. problemet går på, at jeg vil montere en decat og der sidder en sonde efter katten .. den vil jo så melde fejl hele tiden.. nogen der kender til problemet og har en løsning :?

Dalle - focus rs
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med decat ... en form for atrap eller?

Umiddelbart kan jeg ikke få øje på hvor misvisningerne skulle komme fra med eller uden kat. De partikler en cat opfanger kan jeg ikke se skulle påvirke AFR forholdet.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af efterz »

JakobM skrev:De partikler en cat opfanger kan jeg ikke se skulle påvirke AFR forholdet.


Mange nyere biler har en lambda sonde monteret efter katalysatoren for at måle dens effektivitet, ved at sammen holde de målte værdier mod den primære lambdasonde før katten.

De dygtige chiptunere kan fjerne denne overvågning i motorstyringen, men der findes alternativer, f.eks. noget i denne stil: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1366095
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#4 Indlæg af speedy_p »

Jeg kører uden kat på min s16, og har begge lambdasonderne i bananmanifolden... Jeg har ikke haft nogle problemer med motorstyringen endnu, og MIL-lampen tænder ikke af den grund... :)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#5 Indlæg af Damborg »

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16 ... ht=damborg

Har haft løftet spørgsmålet før..!!

Nogle mener at kunne ændre problemet med at Moneter et mellemstykke mellem sonde og udstødning så man forsinker signalet..

På en Toyota har jeg målt mig frem til at nr.2 sonde i tomgang skal sende ca 0.100-0.150 volt til ecu.. og så snart man forlader tomgang skal sonden sende ca 0.250-0.900volt til ecu.. (for ikke at gå i fejl)
(der må gerne komme kommentare fra bedrevidende personer..!!!)

Hvordan det fungerer på en Ford ved jeg ike..!!
Besvar