Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 11:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2007, 20:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
1 stk 4AGE Udstødningsflange i Rustfrit Stål til turbo eller custom banan (4-1 / 4-2-1)

1 stk Udstødningsturbine-flange til en T25/T28 Turbolader 5-huls



1. sæt 4age 140 Hk (Redtop) stempler i god stand (std)
1. stk 4age 140 Hk (Redtop) topstykke (evt planslebet)

1. stk OMEX 500

1. sæt Effekt modstande i aluminiumshuse (4stk) til Lavohmsdyser (for at bruge dem på en motorstyring der kun kan køre med høj ohms)


Gi et bud !!


Vedhæftede filer:
4AGE+T25-T28_5bolt_Exh.JPG
4AGE+T25-T28_5bolt_Exh.JPG [ 89.06 KiB | Vist 1748 gange ]


Senest rettet af ae86 13 jan 2007, 10:22, rettet i alt 1 gang.
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Omex 500
Indlæg: 13 jan 2007, 01:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Har haft et par henvendelser på Omex boxen
den er pt. til salg for 4000kr

medfølgende er: ledningsnet, der skal dog bruges orginale dyser samt stikkene hertil (der medfølger førnævnte effektmodstande hvis dyserne er lavohms)

derudover er en lille manual :reading: samt software.

boksen kan styre wasted spark, hvis man ønsker at køre med wasted spark må man selv finde tændspoler hertil

boksen har kørt med en indugiver som signalgiver, der dog ikke følger med, her skal man bruge bilens orginale hvis det kan lade sig gøre, hvis det ikke er muligt kan der skaffes et 36-1 tands takthjul (hvilket kan skaffes/laves for en lille ekstra pris) hertil er det ikke svært at finde en indugiver der kan snakke med boksen

eventuelt kan en mapsensor følge med, men den er kun til sug ikke tryk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2007, 13:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 maj 2005, 21:02
Indlæg: 91
Geografisk sted: Haderslev
Er der stor forskæl på den 500 og så til en 600.?

_________________
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 09:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Turbo mus skrev:
Er der stor forskæl på den 500 og så til en 600.?

da jeg ikke har rodet med omex 600 er skal dette ikke tages som værende 100% korrekt, men gurndstyringe skulle vidst være ens Omex600 styringen skulle have fået en bedere implementering af lambdastyring hvilket mere eller mindre var ubruligt på 500'eren derudover er der en masse extra funktioner så som ALS, Launch etc. hvis man har brug for det skal man ikke vælge en Omex500. men når det er sagt så er omex 500 en ok styring, jeg havde ihvertifældet ikke de store problemer med den, det var så vidt jeg ved også den styring kiesa havde siddende på sin Ford Escort Coswort 2.0 turbo (YB'er)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 10:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Hej Kristian

Da du ikke har kunne modtage tekstem i den mail jeg hade sendt dig har jeg klippet den ud og sat den ind her istedet.
___________________________

Topstykket er i god stand med løftere og knaster, der kan følge dysebro, bensintryks regulator og dyser med, samt indsugningsmanifold og spjæld (det skal dog renses først) der følger ikke knasthjul med, der skal du bruge dine egene

Stemplerne er renset og ser ud som nye, der er knapt nogen slidmærker på (der er ikke plejlstænger med)

Du skal være klar over at redtoppen's stempler er til flydende stempel pind (dvs det er til den "store" krumtap, altså ikke den 3 ribbede blok men den 7 ribbede) hvis de skal bruges på en "bluetop" krumtap (den lille krumtap / den 3 ribbede) skal du have honet stempelpinds hullet i dine plejlstænger op (det er heldigvis muligt da de har press pasning med en mindre diameter)


For at lave en god motor med dette set, vil jeg anbefale :

1) nye stempel ringe

2) repset & slibning af ventiler for topstykket (evt. m portning)

3) nye topbolte hvis dine ikke er i god stand
(kan skaffe ARP, tror nok det var små 1600 kr jeg gav med levering &
inkl. ARP- bolte til svinghjulet men kan undersøge det)


hvis du ønsker at få dysebro og dyser med, (tror også jeg har stik til dyserne men skal lige undersøge det først) skal du have nye gummier til der hvor de sidder i toppen

4) nye dyse gummi


Hvis du ikke allerede har en programerbar motorstyring vil jeg anbefale at du begynder at overveje det

(hvis du da ikke har tænkt dig at bruge karburatore, men da du spørger til dyser antager jeg at du har tænkt dig at køre med elektronisk indsprøjtning)

en billig styring kan du sikkert finde inde på powepage.dk (megasquirt)


men jeg har også en Omex 500 tilsalg (4000kr) (den har gjort det godt på min 4AGE'er)

den har kørt på en "std" bluetop (kun portet, hævet kompression, hævet omdrejninger og blueprintet) med fjernet blæservinge (mindre parasitisk belastning) og ydede lige i omegen af en 140hk med god speeder responce (med det meste af ledningsnettet er med(med stik der passer på vandtempføler, der mangler kun tændspole (hvis man vil køre wasted spark), indugiver og taktgiverhjul 36-1 ( kan skaffes for max 150-200kr for hjulet )

Der er kabel, software og en lille manual med til boxen.


Omex'n styrede tænding og indsprøjtning på mit setup (der følger en modstandsblok med for at køre med lavohmsdyser på den)

hvis man investere i en mapsensor til tryk kan den saktens køre trykladet


Desuden har jeg en udstødnings flange i rustfritstål (samt en afgangsflange til garrett T25/T28 Std. 5-huls flange) tilsalg hvis det skulle have interesse, flangen kan jo også bruges hvis man vil lave et bananskrald evt 4-1 eller 4-2-1 billeder kan ses inde på powerpage.dk under dele til salg.


Hvis du køber det hele kan du få det for 6500 kr

(6000kr excl. flangerne)


ps. der kan være småting der mangler på toppen

pss. der følger blandtandet motor ophæng e.t.c med til en forhjulstrækker


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2007, 13:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
Tak for det grundige svar.

Jeg er dog kun interesseret i topstykket, og muligvis en udstødnings flange.

Sælger du det for sig? pris?

vh Kristian


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2007, 12:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
KKH skrev:
Tak for det grundige svar.

Jeg er dog kun interesseret i topstykket, og muligvis en udstødnings flange.

Sælger du det for sig? pris?

vh Kristian


Hej Kristian

alt ovenfor på nær Omex500 / ledningsnet e.t.c, turbo flange T25/T28
samt dysebroen (dog inkl. redtop 2xx ml dyser)

Kr. 2500,-

dvs topstykke & udstødningsflange
samt stempler, indsugningsmanifold og gasspjæld


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team