vr6 problem :-(

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

vr6 problem :-(

#1 Indlæg af Danny Salling »

Lod mærke til en lille "knuren" fra motoren omkring kædestrammerbolten, så jeg tog den ud for at se om der var noget snavns, det var der så ikke så jeg satte den i igen, men nu "raller" det fra kæden :( Bolten er strammet og samlet rigtigt efter jeg havde den ude og tod det lille "stempel" ud. Hvad er der nu galt med den? :(
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#2 Indlæg af Minilars »

hvad står der på fronten af bilen??? hvis det er en type vw så kør den i havnen.. :lol:
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#3 Indlæg af ae86 »

Minilars skrev:hvad står der på fronten af bilen??? hvis det er en type vw så kør den i havnen.. :lol:

Modigt sagt af en der køre Ford :lol:

Fik lige set at der står Golf GTD i din signature ?
er det ikke en VW ??
eller er det den nye Ford Golf GTD :gnaek:
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#4 Indlæg af Minilars »

vil du forrest i flokken, skal der stå ford på blokken. Citat stjålet.
ja ja jeg ved det godt, jeg kører selv vw. men det er ikke noget jeg er stolt af. jeg gør det af nød. så jeg kan køre på petrolium, brugt motorolie, fyrringsolie, rapsolie, brugte frityreolie og alt der ellers har en brændeværdi der er gratis/billigt.

stakkels D.J. Danni solgte sin rigtige bil og købte en vw. ak ja. verdenen er af lave.. han solgte sin ford for at få en bil der var mindre problemer med. ha ha.. han skulle nok havde købt en toyota corolla. grim men drift sikker.

Og Danny.. tror du ikke det er lejet der er gået i den kædestrammer.
er du HELT sikker på at du har samlet det rigtigt igen..
Senest rettet af Minilars 08 mar 2007, 22:17, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

bolten sættes IKKE bare sådan lige i igen efter man har haft den ude, (hvis du altså har drejet på akslerne mens bolten var ude.?) i den originale lada håndbog står der beskrevet hvordan kæden strammes og det er noget med at løsne bolten og så ellers køre motoren 1,5 gang rundt fra tdc og så stramme bolten..

men hvis du er sikker er der jo ikke noget at gøre ved det.. kæder kan vel også blive slidt..
Fri bane fuld hane! :-)
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#6 Indlæg af mh »

mini kan du ikke huske den vi portede og lettede svinghjul osv. på der skiftede vi også kæde samt skinnerne (og strammere) da de har det med at gå med 150-200.000 km's mellemrum... (de starter med at rasle lidt og så siger det ligepludseligt BANG...)

det kan være danny står for en udskiftning af disse...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#7 Indlæg af ae86 »

Da det er noget tid siden jeg pillede ved omtalte mekanisme og derfor ikke kan huske det 100% skal følgende tages på eget ansvar!

Hvis det er den bolt hvori der sidder en fjeder og en pind med "tænder" i siden til selvopstramnings mekanismen, og hvor pinden går in og trykker på selve kædestrammer plastikken.

mener at kunne huske at den pinden indvendigt skulle drejes 90 grader for at man kunne trykke den sammen igen og herefter drejes tilbage så mekanismen kom til at virke igen

den sidder foroven på bagsiden af motoren

så har jeg været ude for at mekanismen ikke virkede orgentligt da den gik på en "slidkant" indvendig, så "pinden" kom ikke orgentligt ud og trykke på plastikken

men hvis den ikke er helt ny og motoren har kørt 100k så prøv at starte med at skifte den


minilars <- kør ford kør kort smid pengene bort :tooth: også et citat der er sakset
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#8 Indlæg af Danny Salling »

Du er så glad Lars :D
Hvordan går det egentlig med den RST du skulle have på vejen :lusket:
cki
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16 maj 2007, 22:39

Har lige haft samme problem i min VR6

#9 Indlæg af cki »

Det var slæbeskinner der var røget. Klikkelyden blev hos mig højere og højere, indtil slæbeskinner brød sammen og taktkæden hoppede et trin og tog 2-3 ventiler med sig. Det var dyrt (ny motor) og den gamle havde kun gået 110.000 :(
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#10 Indlæg af Minilars »

Danny Salling skrev:Du er så glad Lars :D
Hvordan går det egentlig med den RST du skulle have på vejen :lusket:


LIGE så snart den er færdig.. :wink:

jeg skal bare lige være færdig med stuen, og have lavet nyt køkken og bad først.. men SÅ....
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar